Günümüzde dijital çağ ile birlikte markanızı reklam ajansı aracılığıyla birçok insana ulaştırarak daha fazla müşteriye ulaşmanız internetin hızı ve gelişimi sayesinde artık daha mümkün. Marka bilinirliği, ürün ve hizmetleriniz için yeni bir pazar fırsatı sunmaktadır. Sizin de gelişen ve yenilenen bu dijital dünyada bilinçli ve güncel bir şekilde yer almanız markanızın için çok önemlidir. Rakiplerinizden ayrışmanız ve ön plana çıkmanız marka bilinirliği ve yükselmeniz için avantajdır. Bu noktada size gerekli olan en önemli ve gerekli iş ortağınız kuşkusuz istanbul reklam ajanslarıdır. Özellikle dijital reklam ajansı ile dijital dünyada var olmanız için bu alanda hizmet vermektedir. İhtiyaçlarınızı ön plana almalı ve ajansları özenli bir şekilde araştırmaya başlamanız markanızın geleceği için önemli bir konudur.

Reklam Ajansı Seçilirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Reklam ajanslarının markanız için neden ve ne kadar önemli olduğunundan bahsettik. Peki işletmeniz ve markanız için planlarınızı yaparken beraber yürüyeceğiniz reklam ajansını seçerken nelere dikkat etmeniz gerek? İşte dikkat etmeniz gereken yedi başlık ve detaylarını sizler için değerlendiriyoruz.

1) Reklam Ajansının Ekip Yapısı

Dijital reklam ajansının bünyesinde bulunması gereken en önemli departmanlardan ve olması kesinlikle şart olanlardan bazıları web sitesi ve yazılım, reklam danışmanlığı, sosyal medya yönetimi ve danışmanlığı, grafik tasarım ve dijital pazarlama uzmanının olmasıdır. İş planının uzmanlar tarafından yapılabilmesi ortaya çıkacak projenin kalitesini artıracaktır. Çalışacağınız ajansın ekip yapısını öğrenmek ve ekiple alakalı bilgi almak öncelikli kriteriniz olmalıdır.

2) Tecrübeler

Öncelikle tercih edeceğiniz ajansın sektörde bir bilinirliği, iş deneyim ve tecrübesi olmalıdır. Güven sağlamalıdır, işleri zamanında teslim etme sorumluluk ve bilincine dikkat edilmelidir. Bu sayede birçok projeye imza atma, ekibini ve işini büyütebilme, kalitesinde artış gibi önemli basamakları geride bırakmış ve tamamen işine odaklanmış olacaktır. Böylece daha sağlıklı ve profesyonel bir şekilde yürütecektir.

3) Hizmetler

Hizmetler bu konudaki araştırmanız gereken en önemli detaylardan biridir. Markanız için neler gerekli, hangi konularda ajansla işbirliği yapmak istiyorsunuz bunlara karar vermelisiniz. Bu doğrultuda ise istediklerinizi tam anlamıyla belirterek seçim yapmalısınız. Örneğin web sitenizi mi geliştirmek istiyorsunuz? Buna yönelik size uygun hizmetler veren ajansla tercih etmelisiniz.

4) Konumu ve Hakim olduğu Pazarlar

Tercih edeceğiniz reklam ajansıyla aranızdaki iletişim ve uyum çok önemlidir. Konumu itibarı ile sizlerle doğrudan ilişki kurabiliyor olmasını göz önünde bulundurun. Böylece hem sizlerin hem de müşterilerinizin özelliklerini yakından tanıyacak ve sunduğu projelerde sağlıklı ve doğru iletişim kurulabilecektir.

5) Çözüm Önerileri

Ajansınızı seçerken yaptığınız görüşmelerde sizler için sunduğu çözüm önerilerini dikkate almalı; ekibin yaratıcılığını ve sizi farklı kılacak fikirlerini değerlendirmelisiniz. Rakiplerinizden ön plana nasıl çıkacağınız, markanızın doğru konumlanması ve planları için nasıl stratejiler üretiyolar ve markanızı benimsiyorlar mı gibi detayları önemsemeli ve buna göre bir yol izlemelisiniz.

6) Ücret Tarifesi

İş birliği yapmadan önce ajansa ödeme yapacağınız hizmetleri, hangi sürede alacağınızı, sürekliliği ve markanızın gelişimini hesaba katmalısınız. İşinizi uzman kişilere teslim ettiğinizi unutmayın. Bu süreçte en önemli ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurarak sırayla ilerlemelisiniz.