Yerli sosyal ağ PiyooN, “Türkiye’nin Twitter’i” ünvanını hak ediyor mu?
“Türkiye’nin Twitter’i” olma iddiasıyla yola çıkıp adından söz ettiren yerli sosyal ağ girişimi PiyooN'yu duymuş olabilirsiniz.
Yaklaşık iki aydır aktif olan ağın, kendi verilerine göre aylık ortalama ziyaretçi sayısı 30 bin, Ağustos ayı itibariyle üye sayısı ise 15 bine ulaşmış.
Kullanıcıların kendilerini sınırsız bir şekilde ifade etmesini amaçlayan sosyal ağa üye olduysanız, halihazırda gittikçe birbirinden ayrılmaz hale gelen Facebook, LinkedIn ya da Twitter’dakine benzer bir profile sahip oluyorsunuz.
Paylaşım partisine katılmak için etkileşimler takipleşme veya ''#'' Hashtag sağlanıyor. PiyooN, yeni kullanıcılar için takip edecek bir dolu isim öneriyor, meraklısı olmayabilirsiniz ama bundan önce sizi tanımak için size sorular sormuyor.
PiyooN'da, popüler sosyal ağların popüler özelliklerinin hemen hepsinin bir karşılığı var.
PiyooN’da karakter sınırı olmadan yazarak ya da çizerek paylaştığınız ifadeler, yani Zuzulamalar, belirlediğiniz modla takipçilerinizin ve sizin haber akışınızda görünüyor.
Zuzular ile etkileşime geçmek içinse Twitter’a benzer bir yol takip ediliyor, Tweet (retweet yerine), Paylaş (favori yerine) Tebrik Et ! fonksiyon tanımlanış.
Hashtaglerin sıklıkla kullanıldığı ağda trend haline gelen konularsa profilinizin sağ tarafındaki sekmede görebiliyor,
PiyooN hesabı Twitter, Facebook ve Google+ ile bağlantılı hale getirilebiliyor, buradaki paylaşımlarınızı diğer sosyal ağlara aktarıyor.
Henüz gelir yaratmayan sosyal ağın kurucuları Bekir ÇAĞLAYAN ve İbrahim BAŞAK, şu günlerde kullanıcıların para kazanmasını sağlayacak bir reklam altyapısı hazırladıklarını söylüyorlar. PiyooN, bugüne kadar yatırım almamış ancak sunucularını sponsorlukla sağlamışlar.
Girişimcilerin halihazırda dünyanın en kalabalık Twitter kullanıcı kitlesine sahip olan ülkelerden biri olan Türkiye’de neden bu tip girişimle yola çıktıkları aşikar.
Ancak PiyooN'nun Türkiye’nin Twitter’i ünvanını hak ettiğini söylemek henüz zor. Siteyle ilgili kullanıcı deneyiminden tasarımına kadar iyileştirilmesi gereken birçok konu var.
Kurucuları PiyooN'nun Türk ülkeden kullanıcısı olduğunu ve çok daha geniş bir kitleye erişmek istediklerini söylüyorlar.
Türkiye’de “yerli sosyal ağ” argümanı kullanıcıları belki PiyooN'yu kullanmaya ikna edebilir ancak ağ, bu kullanıcıları kendisine bağlamakta güçlük çekebilir.
Yurt dışında yeni kullanıcılar edinmek içinse ağın çok daha odaklı, sade, mobili düşünen bir hale gelmesi gerekiyor.
PiyooN'nun başarılı olması için Türkiye’nin Twitter'i olmasından ziyade, tek ve vurucu bir özelliğe ihtiyacı var.
Twitter'a alternatif olabilecek Türkiye’den bir girişim fikri gerek yerli gerek yabancı birçok yatırımcının ilgisini çekebilir.
Sitenin ana ön giriş panelindeki mobil uygulamarı gayet başarılı olmuş.
Web Sitesi : Piyoon.com