BTK ve Twitter hangi konularda anlaşmaya vardılar?
Bildiğiniz gibi sosyal paylaşım sitesi Twitter ve Türkiye arasında erişim engelleme kararları konusunda anlaşmazlık yaşanmış ve sonrasında Twitter Türkiye’de kapatılmış ve bu tüm ülkede büyük bir yankı uyandırmıştı. Twitter bu anlaşmazlık üzerine Türkiye ile görüşmelere başladı ve BTK ile anlaşma amacı ile toplantılar düzenledi.
BTK, Twitter’dan Türkiye’de ofis açmasını istiyor ve kullanıcıların sorunlarına çözüm üretecek Türkçe konuşabilen yetkililer talep ediyor. BTK ve Twitter üçüncü kez toplandı ve BTK bu toplantı ile ilgili olarak basın bildirisi yayınladı. Basın bildirisi aşağıdaki gibi:
Konu: Twitter Toplantısı 26/08/2014
BASIN AÇIKLAMASI
Twitter ile ilgili olarak daha önce başlatılan çalışmalar kapsamında üçüncü toplantı, 25/08/2014 tarihinde, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) İstanbul Bölge Müdürlüğünde yapılmıştır. Toplantıya BTK Başkanı Dr. Tayfun Acarer ve Kurul Üyesi Dr. Ömer Fatih Sayan ile Twitter yetkilileri ve Erişim Sağlayıcıları Birliği temsilcileri katılmıştır. Toplantıda, Twitter tarafından Türkiye’de ofis açılması, mahkeme kararlarının uygulanması, Türkçe Destek Hattı, buzlama işlemi ve sahte hesaplardan korunmak amacıyla hesapların doğrulanması konularıgörüşülmüştür.
Twitter temsilcileri, Türkiye’de ofis açılması konusunun gündemlerinde olduğunu ancak bunun zaman alacağını belirterek, ikili işbirliğinde kaydedilen aşamanın, ofis açılması hususunu teşvik edeceğini ifade etmiştir. BTK yetkilileri ise, ofis açılmasının önemine değinerek, özellikle iletişim konusunda mesafe kaydedilmesine rağmen, çok sayıda teknik konunun olduğunu ve bu hususların ancak Türkiye’de açılacak ofis marifetiyle çözümlenebileceğini vurgulamıştır. Türk Mahkemelerince alınan “Erişim Engelleme Kararları” ile ilgili olarak, yürütülen görüşmeler neticesinde erişim engelleme kararlarının büyük ölçüde Twitter tarafından uygulandığı belirtilmiş ve Türkiye tarafından bu husustaki memnuniyet dile getirilmiştir.
“Türkçe Destek Hattı” konusunda da, Twitter yetkililerince Türkçe konuşan kişilerin Twitter’da istihdam edildiği ve Türkçe bilen personel sayının bu süreç içerisinde giderek arttığı, bu kapsamda gerekli hazırlıklar tamamlanınca ivedilikle Türkçe Destek Hattının kurulacağı belirtilmiştir. Twitter yetkilileri, kullanıcılarının Twitter’ı ve hesaplarını güvenli olarak kullanabilmelerini temin etmek amacıyla “dijital vatandaşlık” bilincinin arttırılmasının önemine değinmiş ve Twitter tarafından bu konuda video konferans aracılığıyla bir bilgilendirmenin yapılabileceğini ifade etmiştir.
Yapılan toplantıda, çalışmaların karşılıklı işbirliği içinde devam edilmesi kararlaştırılmıştır. Bu kapsamda BTK yetkilileri ile Twitter Başkan Yardımcısı Colin Crowell, önümüzdeki hafta İstanbul’da 5 gün sürecek olan ve internet dünyası açısından büyük önem taşıyan uluslararası İnternet Yönetişim Forumu (IGF) esnasında tekrar görüşme yapacaktır.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur.
Kaynak: http://afa-can.blogspot.com.tr/2014/08/btk-ile-twitter-tekrar-topland.html