Sosyal medyayı kurumsal olarak en verimli kullanmanın yolu, müşterilerinizin hakkınızda ne konuştuğunu iyi dinleyerek, verileri analiz etmek ve en sonunda da bu veriler ile müşterileri tanıyıp pazarlama stratejinizi geliştirmek için sosyal medya iş zekasına ulaşmaktır.

Bir araçta karar kılmadan önce, birkaç tanesini deneyip size en uygun olanını seçmek gerekir. Ancak bu ücretsiz araçların kurumsal düzeyde çalışmalar için tam anlamıyla yeterli olmayacağını da belirtelim. Kesin sonuç için ücretsiz sürümlerini denediğiniz bu servislerin Pro sürümlerine terfi etmeniz gerekebilir.

1- Hootsuite

Hootsuite, tüm sosyal medya profillerinizi tek bir sayfada düzenlemenize olanak sağlayan kapsamlı bir araç. Aynı içeriği, aynı anda Twitter, Facebook, Google+ vb. sosyal ağlara göndermenize ve böylece gün içerisinde büyük ölçüde zaman kazanmanıza yardımcı oluyor. Ek olarak, Hootsuite sayfası tamamen özelleştirilebilir olduğu için, kendi ihtiyaçlarınız ve sizi ilgilendiren bilgileri takip etmeniz de kolaylaşıyor. Haftalık analiz raporları ve kaliteli ekip yönetim aracıyla da, sosyal medya hesaplarını kontrol eden birden fazla çalışanınız olduğunda büyük rahatlık sağlıyor.

2 -TweetReach

TweetReach, attığınız tweet’lerin ne kadar uzandığını görmek için en doğru araçtır. Bu araç, sosyal medyada gerçekleştirdiğiniz etkileşimlerin etkisini ve sonuçlarını ölçer. En yetkin takipçilerinizi bulmak ve içeriklerinizi paylaşıp reklamını yaparken kimi hedeflemeniz gerektiğini göstermek açısından oldukça faydalı bir sistemdir.

3 - Klout

Klout, sosyal medya analizi konusunda en çok tartışma yaratan araçlardan biridir. Kimi kullanıcılar Klout’un puanlama sisteminin tamamen yanlış olduğunu ve şirketle iletişime geçmenin imkansız olduğunu belirtirken, kimi kullanıcılar da Twitter’daki etkileşime göre ölçtüğü puanlamanın oldukça faydalı olduğunu ve kişilerin marka hakkındaki düşünceleri ile onlarda en fazla etki uyandıran içerikleri görmeyi kolaylaştırdığını savunurlar. Bu sayede gönderilerinizi hedef kitlenizin ilgilerine göre ayarlayabilir ve etkileşim oranınızı artırabilirsiniz.

4 - Social Mention

Sosyal medya çalışanları arasında oldukça popüler olan Social Mention, yüzden fazla sosyal ağı izler. Piyasadaki en iyi ücretsiz takip aracı olarak değerlendirilebilecek bir araç olan Social Mention, analiz ettiği verileri Güç, Hassaslık, Tutku ve Erişim şeklinde 4 kategoriye ayırır.

5 - Twazzup

Twazzup, Twitter izleme aracı bulmak isteyen yeni kullanıcılar için çok uygun bir araçtır. Takip etmek istediğiniz ismi yazdığınız anda, gerçek zamanlı güncellemeler alırsınız. Yani en aktif üst seviye kullanıcıları, en fazla RT alan fotoğraf ve linkleri, aramanızla ilgili en çok kullanılan 10 kelimeyi görme imkanı bulursunuz.

6 - Addictomatic

Amacınız, markanızın genel olarak nasıl karşılandığını görmekse, Addictomatic, Twazzup benzeri direkt sistemiyle oldukça kullanışlı olabilir. Aralarındaki fark ise, Addictomatic’in Flickr, YouTube, Twitter, WordPress, Bing News, Delicious, Google, Ask.com gibi farklı platformlara yoğunlaşmasıdır. Son sektör gelişmelerini ve markanın itibarını gözlemek açısından faydalı bir araçtır.

7 -HowSociable

HowSociable, kendinizin ve rakiplerinizin sosyal medyadaki etkisini görmek için kullanışlı bir araçtır. Ücretsiz hesabı, Tumblr ve WordPress’in de dahil olduğu 12 sosyal ağı takip etmenize olanak sağlar. Ancak Facebook, Twitter ve Pinterest’in de dahil olduğu 24 adet daha sosyal ağa erişmek istediğinizde ücretli hesaba geçiş yapmanız gerekir.

HowSociable’ın yaklaşımı, farklı platformlardan veriler alıp puanlama yaptığı için biraz daha farklıdır ancak hangi platformun sizin için en uygun olduğunu ve hangilerinin biraz daha uğraş gerektirdiğini görmek açısından büyük fayda sağlar.

8 -IceRocket

IceRocket, bloglar, Twitter ve Facebook’u izleyebileceğiniz, 20 farklı dilde hizmet sunan bir araçtır. Üzerinde oynayabileceğiniz grafikler verir ve takip etmek istediğiniz süreci seçmenize olanak sağlar. Veritabanlarında bulunan 200 milyonun üzerinde blog ile, blog takipçilerinizin hareketlerini görebilir ve aramalarınıza göre son dönemdeki trendleri bulmanızı sağlar.

9-TweetDeck

TweetDeck, herhangi bir Twitter kullanıcısının en temel ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik bir araçtır. Tweet zamanlama ve etkileşim ile mesajları takip etmek açısından kusursuz bir araçtır. Aynı zamanda birden fazla hesap yönetme ve hashtag takibi için de faydalı olabilecek TweetDeck, ne yazık ki düzenli güncelleme sorunu yaşayan bir hizmettir.

10 - Reachli

Resim ve videoların, kurumlar için mecburi hâle gelmesiyle birlikte, size son tavsiyemiz de Reachli olacak. Video ve resim içeriklerini ölçüp optimize eden bu araç, paylaştığınız görsellerin etkilerini görüntülemek açısından faydalı bir hizmettir. Özellikle de son dönemde Pinterest için yaptığı analizlerle adından söz ettirmiştir.

Buraya kadar geldiyseniz, artık bu sosyal medya çağında müşterilerinize ulaşmak, hareketlerini analiz etmek, onları dinlemek ve ne istediklerini öğrenmek için çok sayıda ve farklı şekillerde işleyen araç olduğunu anlamışsınızdır. Size ve işinize en uygun olan aracı seçerek, sosyal medyada başarı yakalayıp, markanızı yükseklere taşıyabilirsiniz.

Arkadaşlar konunun tamamı Blog Turkcell'den alıntıdır, blog Turkcell'de çok faydalı yazılar oluyor, bu da örnek bir yazı blog turkcell'i bilmeniz için paylaşıyorum yazıyı, takip etmenizde fayda var.:)