Facebook’un konum tabanlı servis veren popüler sosyal ağ Gowalla’yı detayları açıklanmayan bir bedelle satın aldığı öğrenildi.
CNN’den duyurulan haberde iki tarafın da resmi bir açıklamaya yanaşmadığı ancak kaynakların bu satın almadan emin olduğu belirtiliyor. Bu satın almayla beraber Gowalla ekibinin büyük çoğunluğu Facebook’un Palo Alto’daki merkezine kaydırılacak. Ekibin geri kalanı ise Facebook’un da ofisinin yer aldığı Gowalla’nın kurulduğu yer olan Austin’den çalışmaya devam edecek.
Konum tabanlı hizmet veren Gowalla, özellikle içinde bulunduğumuz yıl içerisinde giriştiği rekabette Foursquare’in epey gerisinde kalmıştı. 2010 sonu itibariyle 600 binden fazla kullanıcıya sahip olmasına rağmen Foursquare kadar büyük bir kitleye ulaşamayan Gowalla’nın Foursquare’den temel farkı check-in yapılan yerleri kullanıcıların fotoğraflar ve yorumlarla bir hikaye şekline dönüştürebiliyor oluşu. Foursquare ise check-in’leri bir feed akışı şeklinde sunuyor.
Gowalla’nın hikayeler üzerine kurulmuş yapısının Facebook’un geliştirmeye devam ettiği ve halen genel kullanıma açmadığı Timeline özelliğine faydası olacağı düşünülüyor. Yani Gowalla’nın Facebook tarafından satın alınmasının temel nedeni olarak Gowalla’nın uzmanlaştığı check-in, foto ve yorumlar etrafındaki hikaye sunumunun Timeline özelliğinde kullanılabilme olasılığı gösteriliyor.
Birkaç yıl öncesine göre oldukça kompleks hale gelen Facebook’un kullanıcıların duygularına hitap etmeyi amaçladığı Timeline’ı bu tip hikaye örgüleriyle daha etkili hale getirmeyi istemesi kaçınılmaz. Detayları açıklanmayan Gowalla satın alımı da bu yönde bir adım olmalı.
Ayrıca yakın zamanda yapılması beklenen Facebook’un halka arzı öncesinde Facebook’tan bu tip agresif hamleleri görmeye devam edebiliriz. Malum borsaya açıldıktan sonra bir şirketin yaptığı satın almalar ya da Facebook özelinde konuşacak olursak girişeceği dizayn değişiklikleri katı bir denetim ve yönetim kurulu bürokrasisine takılıyor olacak.
Kaynak: http://sosyalmedya.co/facebook-gowalla/