Facebook, Twitter’ın ikonik işaretlerinden olan ve grup konuşmalarını tek başlık altında toplamak için kullanılan hashtagi kendisine uyarlamak için harekete geçti. Haberi sızdıran Facebook’a yakın kişiler kullanımın ne zaman başlayacağıyla ilgili net birşey söyleyemiyor fakat uyarlamanın kesin olacağını söylüyorlar.
‘#’ işaretiyle kullandığımız hashtag, bir etkinlik ya da konu hakkında yazılan tüm mesajları tek bir başlık altında kullanmak için Twitter’ın icat ettiği bir uygulama. Telefonlarda sıklıkla gördüğümüz fakat pek kullanmadığımız bu işaret, Twitter’la birlikte artık hayatımızın bir parçası olmuş durumda.
Twitter’ın çıkmasıyla canlılığını sürekli koruyan bir platform olmaktan çıkan Facebook, durum güncellemelerinde hashtag kullanımıyla benzer konularda konuşan insanların yazdıklarını görerek etkileşimi artırmayı amaçlıyor olmalı. Bunun için testler yaptığı haberinin sızması kullanıcılarını heyecanlandıracaktır. Nasıl bir entegre olacağı, hashtag ile yazılan mesajların hangi ekranlarda görüneceği, Twitter’ın olduğu gibi tek bir akış sayfasının olup olmayacağı……
Hepsi de şimdilik merak konusu ve muhtemelen 2013 içerisinde hep birlikte bu yeniliği göreceğiz. Facebook’un geçtiğimiz sene satın aldığı Instagram, hashtag kullanımına geçerek fotoğrafların isimlerinde kullanıma izin veriyor. Bunu Facebook’un hashtag kullanımına ne kadar yakın olduğuna dair bir işaret olarak da sayabiliriz.
Öte yandan Facebook’un hashtag çalışmaları, her iki devin mobil kullanıcılar üzerinden kazandıkları reklam gelirlerinde savaşın tırmanışa geçeceğinin de işaretçisi. Twitter ve Facebook yıllarca farklı kutuplarda iki sosyal medya ortamı olarak görüldü ancak bu hashtag gelişmesiyle Facebook ilk defa Twitter’ın reklam pastasına göz diktiğini açıkça göstermiş olacak. Facebook yakın arkadaşlarımız ve aile çevremizle buluşturan bir ortam sunuyorken, Twitter tüm dünyayla etkileşimde bulunulan gerçek zamanlı bir yayın aracı.
Twitter’ın canlılığı Facebook’un iştahını kabartmış olmalı ki, Facebook geliştiricileri hashtag uyarlaması üzerine çalışma yapıyor. Yapılan çalışmanın sadece bu olup olmadığını ve Facebook’un diğer Twitter kullanımlarının entegrasyonu üzerine çalışıp çalışmadığını zaman gösterecek. Geçtiğimiz aybaşında Facebook yeni bir website dizaynıyla karşımıza çıkacağını duyurdu. Facebook’un sahibi Mark
Zuckerberg kullanıcıları için ‘en iyi kişiselleştirilmiş gazeteyi sunacaklarını söyledi ve Twitter da benzer türden bir duyuruyu yakın zamanda yapmıştı. Duyurusunda Twitter, yayın dünyasıyla yakın temaslarda olduğunu ve haber içeriği için Twitter içerisinde yeni bir mecra üzerine çalıştığını söylemişti. Arama çubuğunu da yeni geliştiren Facebook, yakın gelecekte herkese açık paylaşımların arama motorlarında çıkabileceğini duyurmuştu. Başabaş giden bu sanal savaştan en çok faydayı yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılar, yayıncılar ve reklam verenler görecek diyebiliriz.
Tarihsel olarak baktığımızda reklam verenler için önce Facebook vardı. Twitter ise sonradan gelen olarak agresif stratejiyle reklam pastasından çok büyük bir pay aldı. Facebook bunu hazmedememiş olmalı ki kaptırdığı pastayı şimdi geri istiyor. Kim bilir, belki yakın gelecekte iki devden sadece biri sağ kalacak ve Facebook sayfamızın sağ ve sol kısımlarındaki boş kalan kısımlarında Twitter’ı kullanacağız.
#HashtagSavaşıBaşlasın