Facebook, 900 milyonu aşkın kullanıcısının paylaşımlar üzerinden etkileşimini artırmak ve bambaşka bir seviyeye taşımak için yeni aksiyon butonları yapısını resmen duyurdu. Bugüne kadar sadece “Beğen”, “Yorum Yap” ve “Paylaş” ile sınırlı olan bu etkileşimler ilk olarak “Dinle” ile genişletilmişti ama görünüşe göre yakın zamanda bu çeşitlilik çok ama çok artacak.
Facebook’un geliştirici blogun yayınlanan bir yazı ile duyurulan yeni eylem bağlantıları veya “action links”, Open Graph ve Zaman Tüneli ile artan etkileşim oranlarını daha da yükseltmeyi ve paylaşım mantığını köklü bir şekilde değiştirmek amacını taşıyor.
Uygulama geliştiriciler için çok önemli fırsatlar sunan bu yenilik hakkında daha fazla bilgi isteyenler için konuyla ilgili
dokümantasyon da yayınlandı.
Facebook paylaşımlarının alt tarafında, Beğen ve Yorum Yap’ın yanında yer alacak olan bu yeni eylem bağlantıları üçüncü taraf geliştiriciler tarafından kendi ihtiyaçlarına göre özel olarak tanımlanabilecek. Böylece geliştiriciler Facebook’un önceden tanımlı “Dinle”, “İzle” ve “Oku” butonlarından farklı eylemleri tanımlayabilecekler.
Facebook’un yayınladığı örneklerden gidecek olursak, farklı kulamlar arasında mesela Foursquare için “Bu yeri kaydet”, Fab.com içinse “Bu ürünü favorilere ekle” butonları yer alabiliyor.
Kullanıcıların hızla artan kendilerini daha net bir şekilde ifade edebilme arzusuna hitap edecek bu özelliğin büyük ilgi göreceğini tahmin etmek hiç de zor değil.
Kaynak:
Webrazzi