Google’ın geçtiğimiz aylarda arama sonuçlarına eklediği sosyal +1 düğmesi, Chrome’da göründü. Google’ın Amerikan televizyonlarında yayınlanması için hazırladığı Chrome reklamında bir sahnede web tarayıcısındaki +1 düğmesi görünüyor.
Google’ın bunu unutmuş veya gözden kaçırmış olmasının mümkün olduğunu düşünmüyorum. Google aynı reklamda bu şekilde iki ürününü birden tanıtmış oluyor. Reklamın konusu bu kadar geçmişken kısaca anlatalım. Kızı yeni doğmuş olan bir baba, kızının adına bir gmail adresi alıyor ve kızına büyüdüğünde okuması için içerisinde resim ve videoların da bulunduğu mailler atıyor. Bu sırada kullandığı Chrome tarayıcısında +1 düğmesi görünüyor. Reklamın tamamını aşağıda izleyebilirsiniz.
Google’ın Chrome için planlarının yolunda gittiğini biliyoruz. Web tarayıcıları konusundaki tüm rapor ve istatistiklerde yükselişi görülen Chrome’un bir süre sonra Firefox’u da geçerek 2. sıraya oturabileceğini düşünüyoruz. Webrazzi özelinde baktığımızda Chrome %28 kullanım oranıyla ikinci olmuş bile, IE %30, Firefox ise %25 kullanım oranına sahip. Safari ise %6 ile çok arkadan takip ediyor.
Firefox’un hafıza kullanımı sorununu 4. versiyonunda da tam olarak aşamamış olması, Chrome’un çok işine yaradı. Firefox eklentilerinin tamamının Chrome’da olmaması ve javascript motorunun tam istenildiği gibi çalışmamasına rağmen Chrome hızı sayesinde rakipleri karşısında payını artırmaya devam edecektir.
Google’un webin hakimiyeti konusunda Facebook ile olan rekabeti Chrome’a ne şekilde yansır bilemiyorum. Ancak sosyal etkileşim konusunda şimdiye kadar istediklerini tam olarak başaramayan Google’ın +1 düğmesiyle bir şansı olabilir. Diğer taraftan Facebook’un yayılımı karşısında Google’ın yerini koruyabilmesi için Twitter gibi sağlam bir silaha ihtiyacı olduğunu düşünüyorum
Tahmin ediyorum ki Google’ın +1 düğmesi hakkındaki planlarını kısa zaman içinde göreceğiz.
Facebook’un “beğen” tuşuna karşılık güçlü bir hamle olarak Google tarafından yaratılan “Google +1” kısa bir süre sonra internet sitelerinin içinde de kullanılmaya başlanacak.
San Francisco’da gerçekleştirilen Google I/O Konferansında Google +1 tuşuna dair önemli ifadeler dile getirildi. Söz konusu ifadelerden yola çıkılırsa, kısa bir süre sonra Google +1 tuşunun, “Facebook Beğen” ve Twitter Tweet” tuşu ile benzer özelliklere sahip olarak, internet sitelerinin içinde de kullanılabileceği öne sürülüyor.
Şu anda arama sonuçlarında karşımıza çıkabilen Google +1, yayıncıların, var olan basit bir formattan yola çıkarak kendi düzenlemeleri sonucunda kullanabilecekleri görünüm türlerine sahip olabilecek. İlgili düzenleme noktasından, yayıncının kendi sitesine özgü bir şekilde yaratacağı “Google +1 tuşu”na dair elde edilen sonuca dair bir kod yaratılacak ve kullanıcı sitesinde o kodu kullanacak.
Google’ın, Facebook ve Twitter’a göre bir adım önde olabileceğinin güçlü bir nedeni de yok değil. Öyle ki Google, sahip olduğu arama motoru verileri ve analiz yeteneğine “Google +1”i de dahil etmek istiyor. Bu doğrultuda Google, Google Analytics yönetim paneline benzer bir arayüz ile Google +1 tuşunun kullanıma dair bilgilerin yayıncısı tarafından görülebilmesini sağlayacak. Söz konusu yönetim panelinde yer alacak Google +1 kullanım verilerinde, yaş, cinsiyet ve konum gibi önemli bilgilere yer verilecek.
“Google +1”in hayata geçmesi konusunda ağır takılan Google, ilgili yenilikleri hayata geçirmek konusunda da acele etmiyor. Zira Google, “Google +1”in internet sitelerinde görünmesini, içinde bulunduğumuz ayın sonlarında ya da Haziran’ın ilk dönemlerinde kullanılabilir kılmayı planlıyor.
(Normal'de kaynak göstermeden hiç bir içerik paylaşmam, ancak bu yazıyı aldığım yeri unuttum :rolleyes: )
StepNeÖğrenciyim abi ne iş olursa yaparım :DKullanıcı
Üyelik16.06.2011
Yaş/Cinsiyet37 / E
MeslekÖğrenciyim abi ne iş olursa yaparım :D
Konum
Ad SoyadM** A**
Mesajlar36
Beğeniler23 / 4
Ticaret0, (%0)
aslında reklam secenegini +1 bağlamaya karar verme gibi bir girişimde buluna bilir google .verilen her +1 sitenin takip ve derecesini gösterir :D benimkide düşünce işte :rolleyes: