Kurumsal Twitter Hesapları
Teknolojinin gelişmesiyle beraber, internet dünyasındaki yenilikler ve gelişmelerde süreklilik kazanmaktadır. Özellikle günümüzde sosyal medya platformları sürekli bir gelişme göstermekte ve insanlar tarafından yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Twitter’da insanlar tarafından yoğun bir şekilde kullanılan sosyal medya ağlarından biridir. Twitter internet dünyasının en büyük mikro blog sitelerinden biridir. Dünya üzerinde yaşanan olaylar Twitter üzerinden insanlar tarafından anlık olarak paylaşılmaktadır. Gündelik hayata dair yoğun paylaşımların yapıldığı bu sosyal mecra günden güne kullanıcı sayısını ve büyümesini ilerletmektedir. Twitter’ın bu kadar yoğun bir şekilde kullanılması da firmaların hedef kitlesine ulaşabilmesi adına bu sosyal medya ağı içerisinde bulunmasını gerekli kılmıştır.
İstatiksel verilere bakıldığında bugün Twitter’ın dünya genelinde aylık 325 milyon aktif kullanıcı sayısına ulaştığı gözlenmektedir. Yine dünya genelinde bir gün içerisinde Twitter üzerinden 500 milyondan fazla tweet atılmaktadır. Twitter’da bir dakikada ise 350 bin tweet atıldığı görülmektedir. Türkiye’deki kullanıcıların Twitter’daki etkileşimleri de oldukça fazladır. Bugün Twitter’ın Türkiye’deki kullanıcı sayısı 10 milyonun üzerindedir. Ortalama 45 milyon internet kullanıcısının olduğu Türkiye’de her üç kişiden birinin Twitter hesabı olduğu saptanmıştır. Yine Türkiye’deki kullanıcılar tarafından günlük ortalama olarak 6.7 milyon tweet atılmaktadır. Bu sayısal verilere bakıldığında, insanların birbirleriyle bağlantı kurmak için veya bir şeylerden haberdar olmak için bu kadar yoğun kullandıkları bir sosyal mecra ister istemez markalarında burada olmasını gerekli kılmaktadır. İşletme yapısına ve büyüklüğüne bakılmaksızın Twitter, firmalar için kullanıcılar ile bağlantı kurma ve bu bağlantıları etkileşime dönüştürme konusunda bir yardımcı konumundadır. Markalar Twitter’ı hedef kitleleri ile etkileşim kurmak, ürün ve hizmet tanıtımlarını yapmak, kampanyalarını duyurmak, yeni hedef kitleler oluşturmak ve pazarlama çalışmalarını yapmak gibi amaçlar için kullanabilmektedir. Bu konuda Twitter sunmuş olduğu reklam modelleri ile de markalara yardımcı olmaktadır. Peki, kurumsal hesaplar Twitter’ı kullanırken nelere dikkat etmelidir?
Twitter ile İlgili Bilinmesi Gereken Terimler
Kurumsal hesap yönetiminde dikkat edilmesi gerekilen noktalara geçmeden önce Twitter ile ilgili en çok kullanılan ve bilinmesi gerekilen terimlere bir göz atalım.
Tweet: Maksimum 140 karakter kullanılarak oluşturulan gönderi biçimidir. Tweetler metin, fotoğraf, link veya videodan oluşabilmektedir.
Yanıtla: Twitter’da takip ettiğiniz ya da herkese açık olan takip etmediğiniz hesaplar tarafından atılmış olan tweetlere cevap vermek için kullanılan seçenektir. Atılan tweetlere yanıtlar vermek,
Twitter’daki aktifliğin bir göstergesi olabilmektedir.
Retweet (Yeniden tweetleme / Paylaşma): Bir Twitter kullanıcısının atmış olduğu tweeti, kendi Twitter sayfanızda yayınlamanızdır. Retweetlerinizi sizi takip eden diğer kullanıcılarda görebilmektedir.
Hashtag (Etiket): Atılan tweet içerisinde bir kelime ya da kelime grubunu kategorize etmek, etiketlemek maksadıyla yapılmaktadır. İlgili kelimelerin başına # işareti konulmaktadır. Bu sayede o kelimeyle ilgili atılan tüm tweetler ortak bir havuzda toplanarak erişilebilir olmaktadır. Yani ilgili hashtage tıklandığında onla ilgili atılşan tüm tweetleri görebilirsiniz.
Trend Topic (Gündem): Twitter kullanıcılarının atmış oldukları tweetlerde belirli bir hashtag, kelime ya da kelime grubu ile ilgili çok sayıda tweet atılmasıyla, o konunun en çok konuşulan listesinde yer almasıdır. Trend topic, Twitter kullanıcıları arasında en çok konuşulan, popüler konuları belirtmektedir.
Mention (Bahsetmek): Atılan tweet içerisinde başka bir kullanıcının Twitter isminin eklenmesidir. Bu tweet ilgili kişiye bildirim olarak gitmektedir. Tweet içerisine bahsedilmek istenen kişinin tweet ismi başına @ işareti koyularak yazılmaktadır.
Following: Twitter’da kullanıcıları takip etme işlemi following olarak anılmaktadır. Birini takibe aldığınız zaman o kişinin tüm tweetlerini, retweetlerini görebilirsiniz.
Followers: Twitter’da sizi takip eden kullanıcılar için kullanılan terimdir. Follower’lar ilgili hesabın tüm mesajlarını görebilir, tweetlerine yanıt verebilir ve eğer hesap herkese açık hesapsa tweeti retweet yapabilir.
Twitter Direkt Mesaj (DM): Twitter içerisinde özel olarak mesajlaşmayı temsil eden terimdir.
Twitter List: Twitter üzerinde takip edilen ya da edilmeyen kullanıcıları ortak özelliklerine göre sıralayıp, listelendiği alandır. Bu liste kategorisini ister kapalı tutabilir, isterseniz açık hale getirebilirsiniz.
Twitter’da Kurumsal Hesabınızı Oluşturun
Öncelikli olarak yapmanız gereken işlem marka, firma ya da şirket adına bir Twitter hesabı oluşturmaktır. Twitter’da yapacağınız yeni kullanıcı kaydı ve hesap oluşturma işlemlerinde, Twitter hesap ismi olarak firma ya da markanızın ismini kullanmalısınız. Böylelikle kullanıcıların size ulaşması kolaylaşacaktır. Ayrıca bu sizin Twitter’daki kurumsallığınız olacaktır.
Kurumsal Profil Bilgilerinizi Detaylı Verin
Twitter’da hesap oluştururken dikkat etmeniz gereken ilk noktalardan biri hesap isminizin doğru olmasıdır. Netice olarak hesap isminiz firmanızın ya da markanızın temsilcisi niteliğinde olacaktır. Hesabını oluşturduktan sonra ise profil bilgilerinizi dikkatli ve detaylı bir şekilde girmelisiniz. Profil ayarlarınızı yaparken; profil resmi, firma hakkında açıklama, firma web site adresi, diğer sosyal medya hesaplarının linkleri, firma iletişim bilgileri gibi kurumunuza ait olan ve kullanıcıların ihtiyacı olacak olan bilgileri profilinize ekleyin.
Twitter’ı Kullanım Amacınızı Belirleyin
Önem verilmesi gereken konulardan biri de Twitter’ı hangi amaçla kullanacağınızdır. Twitter’ı; markanızın tanıtımını yapmak, ürün ve hizmet tanıtımı yapmak, satış odaklı pazarlama yapmak ya da sadece kullanıcılar ile etkileşim kurmak gibi hangi amaçlarla kullanacağınıza önceden karar vermelisiniz. Çünkü amacı önceden belirlemeniz, Twitter stratejisi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.
Twitter’da Hedef Kitle Analizi yapın
Sosyal medya üzerinde varlık gösteren kullanıcı kitlesi çok çeşitli profillere sahiptir. Her kullanıcının ilgi alanları, zevkleri ve uğraşları birbirinden farklıdır. Bundan dolayı sizde kendi hedef kitlenizin kimlerden oluşması gerektiğini ve nasıl olması gerektiğini önceden belirlemeye çalışın. Kendi özel kitlenizi oluşturduktan sonra genel kitleye hitap etmeniz elbette kendiliğinden gerçekleşecek bir durumdur. Ancak hedef kitlenin önceden belirlenmesi bu platform üzerindeki planlamalarınızı şekillendirecek faktördür.
Paylaşımlarınız ile Kullanıcıları Reklama Boğmayın
Twitter’da yapacağınız paylaşımlarınızda sürekli olarak ürün ve hizmetlerinizin reklamını yapmaya yönelik paylaşımlarda bulunmayın. Çünkü internet kullanıcıları yeteri kadar reklamlardan bunalmış bir durumda. Bu yüzden kullanıcıları kendinizden uzaklaştırmamak ve takipçi kaybetmemek adına Twitter hesabınızdan sürekli olarak reklama yönelik paylaşımlar yapmayın. Paylaşım içeriklerinizi çeşitlendirin ve insanların hoşuna gidecek kıvama getirin. Firma, marka ve ürün paylaşımları haricinde genele hitap eden paylaşımlar yapmayı unutmayın.
Tweetlerinizi Doğru Zamanda Atın ve Paylaşımlarınızı Düzenli Yapın
Twitter yoğun olarak kullanılan ve sürekli olarak paylaşımların yapıldığı bir alandır. Doğal olarak atılan bir tweetin alt sıralara kayması da kaçınılmaz bir durumdur. Bundan dolayı hedeflediğiniz kitlenin yoğun olarak Twitter’da bulunduğu zaman dilimlerini analiz ederek, paylaşımlarınızı bu zamanlarda yapmaya özen gösterin. Ayrıca kendinize bir paylaşım düzeni belirleyin ve paylaşım planlamanızı oluşturun.
Kurumsal Hesaplar İçin Twitter Önerileri, konulu yazımızın devamına kaynak linkten ulaşabilirsiniz.
Kaynak: http://sanalyonetmen.com/kurumsal-hesaplar-icin-twitter-onerileri/