Manchester United Sosyal Ağı

Dünyaca sevilen İngiliz futbol devi Manchester United’ın Brand Republic tarafından duyurulan şok projesi herkesi şaşıtmış durumda.

Araştırma şirketi TNS bir rapor hazırlamış ve rapora göre dünya çapında 650 Milyondan fazla Manchester United ‘ı bilen, seven yada destekçisi olan en önemlisi herhangibir orjinal ürününü satın alabilecek potansiyelde insan var. Bu durumda rakmaların gösterdiği ve tahminlere göre bu yeni sosyal ağın kullanıcı hedefinin 500 milyon olarak hedeflendiği söyleniyor. Bazı görüşlere göre bu rakam facebook la mücadele edemez ama bazıları da facebook’un asyada etkin olmadığı ve Manchester United ‘ın da asya pazarında oldukça rağbet gördüğü düşünülüyor.

Peki Manchester United’in Amacı Ne?

Açık olarak görülüyor ki takım etkin bir şekilde kullanmak istediği reklam ağını ve e-ticaret sistemini oluşturmak istiyor. 500 milyondan fazla olarak hedeflenen kullanıcı için multimedya olarak ne sunulacağı merak ediliyor. Kullanıcıları çekmek için zaten var olan facebook, twitter ve google plustan daha fazlasını vermek gerekiyor.

Manchester United facebook sayfasında 20 milyondan fazla beğeni topladı. Buda sayfası. Özellikle asya pazarında etkili olmak isteyen kulüp bu projesinin takımın ürünlerinin satışı ve reklamı açısından çok büyük bir ağ olacağını umud ediyor. Ve doğru şekilde yönetilip profesyonel işler yapıldığında cidden fayda sağlayacakatır. Bu proje prestij açısından Manchester United kulübünü diğer kulüplerden bir adım önde yapacak bununla kalmayıp tarihe bir ilk olarak kulübü kazıyacaktır. Bence bu gelişme nerden bakarsanız bakın olumlu.

Kaynak : sosyal medya