Bu yazımızda dijital çağda sosyal medyanın etkisinden bahsediyoruz.

Hemen hemen her evde artık internet var, durum böyle olunca da her evde de bir sosyal medya kullanıcısı var artık.

Sosyal Medya hakkında önce kısaca bir bilgi vermek gerekirse;

Gerçek hayatın kendisini Dijital dünyaya taşıması ve kullanıcıların istek ve ihtiyaçlarını birebir internet ortamında cevap bulması olarak ifade edebiliriz. Mesela en basit olarak, dışarı çıkıp yemek yemek yerine tercih ettiğimiz online sipariş alan yemek siteleri, tatile gitmek istediğimizde tur şirketindeki rehbere danışmak yerine online tatil hizmeti veren şirketi tercih etmemiz veya sinemaya gideceğimiz zaman gişede kuyruk bekleyerek alabileceğimiz bir bileti, tek bir tuşlamayla online ortamda zamandan ve mekandan tasarruf ederek almamız örnek olarak verebiliriz.

Global Dijital Statics tarafından 2014'te yapılan araştırmaya göre, ülkemizde günlük olarak sosyal medyada iki buçuk saat vakit geçiriyoruz. Ki bu da 24 saatlik zaman diliminde azımsanmayacak bir süreye tekabül ediyor.

Buraya kadar bahsettiğimiz, ihtiyaç üzerine sosyal medya kullanımına ilişkin bilgilerdi. Bunun dışında kendimizi ifade ettiğimiz bir de Sosyal Medya Profilleri söz konusu. Aile, dost ve arkadaşlarımızla iletişim kurduğumuz ve samimi ilişkilerin olduğu Facebook, gündemi ve dünyayı yakından takip edip kendi duygu ve düşüncelerimizi özgürce ifade ettiğimiz Twitter, daha profesyonel ve global dünyada herkesin anlık resim paylaşımında bulunduğu tabi bizimden Instagram.

Çevre genişletilebilir, bunlar sadece öne çıkan platformlar ve her biri bizim aktif olarak kullanıp farklı kullanıcılarla etkileşimde bulunduğumuz mecralar. Kullandığımız platform arttıkça bizim üzerimizdeki etkisi de değişiklik gösteriyor. Çünkü her Sosyal Medya Mecrasının birbirinden bağımsız bir içeriği ve o içeriğe uygun bir kullanıcı topluluğu var. Facebook'ta beğendiğimiz bir yazı, aynı şekilde Twitter'da paylaşıldığında eleştirel yaklaşıp bu düşünceyi beğenmeyebiliyoruz. Gerekçe olarak; Twitter'in bize kazandırdığı farklı çerçeveden bakış açışı.

Gerek teknolojik, gerekse dijital devrimlerin yaşandığı bu bilgi çağında biz sosyal medyanın giderek artan öneminin farkındayız. Bilgiye ulaşmak artık zaman, mekan ve kısıtlamalardan bağımsız olarak çok hızlı olabiliyor ve içerikte derinliğe daha rahat inebiliyoruz.