Eğer daha önce Twitter’a üye olduysanız, sitenin size önerdiği kişilerin rastgele şeçildiğini fark etmişsinizdir. Her ne kadar takip ettiğiniz kişiler ve takipçileriniz arttıkça bu önerilerin isabet oranı artsa da Twitter’a ilk defa üye olan kullanıcıların karşısına genellikle ilgisini çekmeyecek kişiler çıkıyor.
Bunun kullanıcılar için ideal olmadığı konusunda Twitter da hem fikir. Zira Twitter bundan böyle yeni kullanıcılarına, ekranın sol tarafında yer alan ve herkese aynı sunduğu takip edilecek kişileri önermeyecek. Şirketin yeni geliştirdiği sistem, kullanıcıların web geçmişlerini tarayarak, onlara özel kişi önerilerini tavsiye edecek.
Twitter’ın resmi blogundan yaptığı duyurusuna göre artık kullanıcıların kişisel tercihlerini analiz ederek kimleri takip etmek isteyebileceğini tahmin etmeye çalışacak ve buna göre seçimler sunacak. Öncelikli olarak kullanıcıların web geçmişini mercek altına alan sistem, bunun yanı sıra Twitter’da geçirdiği süre boyunca yaptıklarını da değerlendirmeye alacak.
Twitter hali hazırda birçok sosyal ağ gibi diğer sitelere entegre ettiği düğmeler ve küçük programlar aracılığıyla kullanıcılarının internette yaptığı seçimler hakkında bilgi sahibi olabiliyor. Dolayısıyla yeni kullanıcılara sunacağı öneriler için mevcut kullanıcılarından aldığı benzer profilleri eşleştirerek seçenekler sunabilmesi zor görünmüyor.
Ancak burada dikkat edilmesi gereken konu, kullanıcının isteği dışında internet geçmişinin kullanılmaması. Zira geçtiğimiz ay yayınladığımız Phorm haberinde bunun insan hakları bakımından ne kadar tehlikeli olduğuna dikkat çekmiştik. Fakat Twitter bu konuda yeni sistemin kullanıcıların haberi olmadan devreye girmeyeceğini ifade ediyor. Dün,
Do Not Track adlı Mozilla servisi kullanmaya başlayan Twitter, kullanıcıların istemedikleri takdirde kişisel bilgilerin toplanmasını engelleyebileceklerini duyurmuştu.
Blogda yapılan açıklamada yeni sistemin kullanıcılara sunulacak tavsiyelerin sadece son 10 günlük Twitter davranışlarına göre düzenleneceği belirtiliyor. Şimdilik test aşamasında olan bu özelliği yeni kullanıcılar “
Tailor Twitter based on my recent website visits” ibaresiyle Twitter’a kayıt sırasında “Daha Fazla Bilgi” sayfasından, mevcut kullanıcılar ise hesap ayarları sekmesinden yine aynı ifade üzerinden seçimlerini yapabilirler.
Kaynak: SosyalMedya.co