tr.link

Unthink: Facebook Karşıtı Bir Sosyal Ağ

5 Mesajlar 1.521 Okunma
acebozum
tr.link

bd bd WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 26.10.2010
  • Yaş/Cinsiyet 35 / E
  • Meslek 2
  • Konum Manisa
  • Ad Soyad B** D**
  • Mesajlar 4926
  • Beğeniler 784 / 3954
  • Ticaret 18, (%100)



Neredeyse 1 milyara yaklaşan kullanıcısı ile Facebook’un bugün sosyal ağların yıldızı olduğu bir gerçek. Fakat The Social Network filminde söylendiği gibi “Bir kaç düşman edinmeden 500 milyon arkadaşa sahip olamazsın”. Facebook’un da düşmanları var. Bunlardan biri daha önce adını sıkça duyduğumuz fakat açıldıktan sonra henüz beklenen etkiyi yaratamamış olan Diaspora.

Facebook’un yeni düşmanı ise Diaspora’ya göre biraz daha agresif bir söyleme sahip. 2,5 milyon dolar yatırım alan Unthink tüm pazarlama kampanyasını Facebook karşıtlığı üzerine kurmuş. Sosyal ağlardaki kullanıcıların birer ürün değil, birer kullanıcı oldukları söylemi ve kullanıcıların tüm bilgilerinin kendilerine ait olduğunu parolasıyla yola çıkan Unthink resmi olarak açıldı.

Amacı Facebook’u bitirmek. Yöntemi ise çarpıcı ama ne kadar başarılı olabileceği biraz şüpheli…

Pek çok kişinin, Facebook’tan memnun olmayanların bile yeni bir sosyal ağ sitesine ihtiyaç olmadığını düşündüklerine eminim. Unthink’in bu eleştiriye de bir cevabı var: “Bu yeni bir sosyal ağ sitesi değil. Bu sosyal bir devrim”. Unthink’in manifestosu buna benzer pek çok mesajı içeriyor.



Unthink’in bu asi tavrı ilk bakışta biraz fazla romantik gibi görünebilir ama aslında altında Facebook’un iş modeline ilginç bir alternatif de barındırıyor. Kullanıcılara özgürlük vaat eden Unthnik işletmeleri ve iş dünyasını da dışlamış değil.

Facebook’ta işletmeler hedefledikleri kullanıcı profillerine özel tanıtım kampanyaları gerçekleştirebiliyorlar. Diğer yandan Unthink, kullanıcıların etkileşimde bulunacakları markaları kendilerinin seçmesini sağlıyor. Kullanıcılar kendilerine yakın oldukları markaları kendi sayfalarının sponsoru olarak tercih ediyorlar. Dileyenler ise yıllık 2 dolar gibi bir ücret karşılığında kendi sayfalarında herhangi bir marka veya işletmeye yer ayırmamayı seçebiliyorlar.

Bugün tüm büyük sosyal ağ sitelerinin kullanıcı sözleşmelerinde geliştirilebilecek yönler olduğu kesin. Unthink kullanıcının hak ve özgürlüklerini ön plana koyarak bu duruma kendi alternatifini sunuyor. Ama Facebook’u bitirmek için bunun yeterli olabileceğinden ben kişisel olarak pek emin değilim.



Bugün Facebook’un karşısına çıkmaya cesaret etmek için ya Google olmanız, ya da sıra dışı bir yaklaşım sergilemeniz gerekiyor. Unthink (aynı Diaspora gibi) ikincisini tercih etmiş. Ama ilk anda hafif bir rüzgara neden olabilecek bir yaklaşımın bir fırtınaya dönüşmesi için bundan daha fazlası gerekiyor.
İlk izlenim olarak var olan haliyle Unthink’in bu fırtınaya neden olarak, adının Facebook veya Google+’ın yanında anılması çok kolay değil gibi. Ama kullanıcılar açısından değerlendirdiğimizde diğer sosyal ağ sitelerinin kullanıcılarının hak ve özgürlükleri için birer adım atmasına bile yol açarsa bence başarılı olmuş sayılır…

Kaynak: Webrazzi

kişi bu mesajı beğendi.

googleasistan
reklam

Pasa Pasa Gelecek Bizim Yönetici
  • Üyelik 30.03.2011
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Bilgisayar Mühendisi
  • Konum 🖤 Hatay
  • Ad Soyad S** P**
  • Mesajlar 14749
  • Beğeniler 3083 / 3085
  • Ticaret 356, (%100)
Facebook'u yok etmeye çalışan yeni bir facebook :)
 

 

Deneyim demeyin, deneyin!

LaMekan LaMekan WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 22.04.2011
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek WebTasarım
  • Konum Fransa
  • Ad Soyad F** O**
  • Mesajlar 1272
  • Beğeniler 292 / 265
  • Ticaret 0, (%0)
Facebooku yok etmek için cok para + cok reklama ihtiyac var sanırım
 

 

Sinan Sinan Grana Kullanıcı
  • Üyelik 18.07.2011
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Yazılım Geliştirme Uzmanı
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad S** Y**
  • Mesajlar 3509
  • Beğeniler 1321 / 1320
  • Ticaret 97, (%100)
Tasarımı çok hoşuma gitti benim.
 

 

wmaraci
wmaraci

furkanozden furkanozden Geleceğe hazır mısın? Kullanıcı
  • Üyelik 25.06.2011
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek Blogger
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad F** Ö**
  • Mesajlar 2462
  • Beğeniler 98 / 442
  • Ticaret 2, (%100)
Mark'ın rüyasına girip rüya içinde rüya görüp derinere bir fikir ekersin olur biter :)
 

 

Are you alright?
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 3 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 3 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al