Viral Pazarlama ve Sosyal Medya Kullanımı
Sosyal medya hayatımıza girdiği gibi bir çok sektörede müşterileri ile iletişim kolaylığı sağladı. Artık evde, işte, arabada hatta yolda yürürken bile sosyal medya hesaplarımızı kontrol ediyor ve kişiselleştiriyoruz. Milyonlarca ve hatta milyarlarca kullanıcılara sahip sosyal medya ağlarında sesimizi duyurmak artık o kadar da zor değil.
Markalarımızı sosyal medya aracılığı ile tanıtmak istiyorsak bunun için ilk önce sosyal medyada var olmak ve markalarımızın kurumsallaştırdığımız belirli konularını paylaşmamız gerekiyor. Logo bir markanın tüm kurumsallığını direk olarak kullanıcıya anlatabilir. Aynı zamanda ürünlerimiz ve müşteri ile hitap şeklimiz de kurumsallığımızın bir göstergesidir.Sosyal medya hesaplarımızın güncel ve etkin olması önemlidir. Müşterilerimiz ile mutlaka iletişime geçmemiz ve onlara yardımcı olmamız gerekiyor. Sosyal medyada takipçi sayımızın yüksek olması da bu denli önemlidir. Sosyal medyada ne kadar çok takipçilerimiz ve etkileşimimiz varsa bizi yeni tanıyacak müşteri/takipçi adaylarımızın markamıza daha ılımlı bakacağını biliyoruz.
Markalarımızın sosyal medyada var olması yeterli değil, takipçi sayılarımızda yüksek olması gerektiğini söyledik. Çünkü markalarımızın sosyal medya hesaplarını yönetmek sadece içerik paylaşmak değil aynı zamanda yeni takipçiler kazanmak olduğunu bilmeniz gerekir. Takipçi sayımızı ve marka bilinirliğimizi arttırmak için öncelikli olarak viral pazarlama tekniği sizi en kısa ve net sonuçlara ulaştıracaktır.
Viral pazarlama tekniği ile sosyal medyada büyümek
Viral pazarlama tekniği örneklerle açıklayacağız. Senaryomuz: Kitap satışı yapan e-ticaret siteniz var. Rakipleriniz var, öyle ki bazı kitap e-ticaret siteleri isimleri ile markalaşmaktan öteye tekelleşmiş bile diyebiliriz. Bu durum sosyal medya da varlığı da, markanız için rekabeti zorlaştırıyor. Kitap satışı yapan e-ticaret sitenize viral pazarlama tekniği ile gerçek takipçiler bulacaksınız. Benzer içerikli veya değil farketmez, alaycı, dramatik bir video ile markanızı arka plana atarak gündem oluşturacaksınız. Bunun için kuvvetli senaryolar ve hedef kitlenize hitap kişiler gerekli.
Sonuç olarak markanızı, kullanıcıların sürekli maruz kaldıkları klasik reklam tüketimine değil samimi ve bilinç odaklı reklam sunumuna bırakacaksınız. Sonrasında ise sosyal medya başta olmak üzere bir çok platformda büyümenizi gözlemleyeceksiniz. Ülkemizde en yoğun çok kullanılan sosyal medya platformları Instagram, Twitter ve Facebook ve Youtube olduğu için bu platformları seçmek mantıklı olacaktır. Yapacağınız büyük ya da düşük bütçeli viral pazarlama kampanyaları ile instagram takipçi sayınızı ya da facebook beğeni sayınızı reklamlara kıyasla daha fazla arttırabilirsiniz.