Ürün kalitesi konusunda belki tartışılabilir yönleri olsa da, Apple ürün pazarlama stratejileri alanında Dünya’nın bir numarası konumunda.
Apple’ın akıllı saat üretceğini duyurduğu günden itibaren taraflı – tarafsız birçok farklı platformdan eleştiriler aldı. Firma bu eleştirilere kulak tıkayarak tüm enerjisini ürün geliştirme sürecine harcadı. Bugün gelinen noktada yakalanan başarıysa, Apple2ın ne denli büyük bir gücü olduğunu bir defa daha kanıtlar nitelikte.
Akıllı saat teknolojisi henüz son kullanıcı için hayati bir önem arz etmiyor. Firmaların çoğu da potansiyel müşterilerine neden bu saatleri kullanmaları gerektiği konusunda henüz doyurucu bir bilgi sunmuş değil. Fakat iş pazarlama kısmına geldiğinde, Apple potansiyelini maksimum seviyede tutacak bir yol mutlaka buluyor.
2014 yılından bu yana birçok Android işletim sistemli akıllı cihaz farklı markalar altında satışa sunulsa da, hiçbirinin elle tutulur bir ticari başarı yakalayamadığını söyleyebiliriz. Apple bu konuda acele etmeyerek öncelikle piyasanın beklentilerinin ne olduğu ve Android’in ürün sürecini yakından takip ederek benzer hatalara düşmeme stratejisini özümsedi.
Tabii Apple’ın her zamanki gibi en büyük dayabağı olan çevrimiçi kitlesini de unutmamak gerek. Markalarına gönülden bağlı olan Apple Fanları, her üründe olduğu gibi bu kez de Apple logosunu gördükleri an tüm gereksinimleri bir kenara bırakarak yanlızca ürüne sahip olmaya odaklı bir bakışla firmaya hayat öpücüğü vermiş oldu.
Slice Intelligence’ın yaptığı araştırmadan çıkan sonuçlara göreyse; Apple Watch, 2014 yılından bu yana satışa sunulan tüm Android işletim sistemli saatleri geride bırakarak tek başına zirveye oturdu. Hem de bunu sadece 24 saat içinde gerçekleştirdi.
Samsung, Motorola ve LG gibi amiral gemisi firmaların son 1 yıl içinde sattıkları ürün sayısı 720 bin iken, Apple’ın son 24 saatte satışını gerçekleştirdiği ürünlerin sayısı ise 957 bin oldu.
Henüz Türkiye ve daha birçok ülkede resmi satışlarının başlamadığı düşünülürse Apple tarihi bir rekora imza atacak gibi görünüyor. Bunn yanında ürünün satışa çıkmasıyla birlikte birçok büyük sosyal ağ ve oyun platformlarının Apple Watch için gerçekleştirdikleri hızlı güncellemeler de bu satış rakamlarını çok daha erişilmesi güç hale getirebilecek gibi görünüyor.
Öyle görünüyor ki günün sonunda kazanan yine pazarlama stratejisindeki gücü ve çevrimiçi kullanıcılarının markalarına olan güçlü bağıyla Apple olacak.
KAYNAK: NTEKNOLOJI.COM