Uzun süredir test edilen çalışma artık dünya çapında masaüstü sonuçlarında uygulanmaya başlıyor. Buna göre Google artık sağ sütun reklam göstermeyecek tek bir istisna dışında…

Google’ın reklam üzerinde yaptığı değişiklikler hızla devam ediyor. Masaüstü aramalarında sağ sütundaki reklamlar kaldırılarak sadece sayfanın üst ve/veya alt taraflarına reklam yerleştirmeye başladı. Ayrıca yapılan açıklamada üst kısımda bulunan 3 adet reklam sayısı ticari sorgulamalarda 4 adete çıkartıldı. Türkiye tarafında da anlık olarak bu değişimleri net olarak görebiliyoruz.

Google sözcüsü masaüstü aramada yapılan değişikliğin tüm dillerde ve tüm aramalarda yaydıklarını doğruladı. Sağ sütunda da bundan sonra sadece ürün listeleme reklamları (Product Listing Ad-PLA) yer alacak.

Üst sıradaki ek 4.reklam alanı için yapılan resmi açıklamaya göre, sadece yüksek ticari sorgular için geçerli olacağı, uzun süredir test edildiğini kullanıcılara ve reklamverenlere en alakalı, en yüksek sonuçların verilebilmesi için ince ayarların yapılmaya devam edileceği belirtildi. Buna göre, “istanbul otel”, “araç kiralama” gibi ticari sorgulamalarda 4’lü reklam seçenekleriyle karşılaşacağız.



Sağ sütun reklamların kaldırılmasıyla masaüstü arama sonuçları ve mobil sonuçlar neredeyse birbiriyle aynı görünüme kavuştu. Google mobil sonuçlarda da üst kısımda 2 ya da 3 reklam gösteriyor.

Yapılan bu değişiklikle birlikte özellikle ticari kelimelerde Google reklam verme ile daha yüksek kazançlar elde edileceği düşünülüyor. Kullanıcı bu değişikliğe nasıl bir tepki verecek, reklamveren tarafından maliyetler nasıl şekillenecek gibi sorular önümüzde günlerde daha da netlik kazanacak.

Kaynak: http://enpazarlama.com/google-sag-sutundaki-reklamlari-kaldiriyor/