kaf
wmaraci reklam

Yeni Mesleğimiz: Sosyal Medyacı

2 Mesajlar 1.324 Okunma
Toplam 2 mesaj ve 1.324 görüntüleme
acebozum
wmaraci reklam

Fuuy Fuuy Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 03.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet - / E
  • Meslek
  • Konum
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 799
  • Beğeniler 43 / 155
  • Ticaret 6, (%100)




Sosyal medya uzmanlığı, Türkiye İş Kurumunun Türk Meslekler Sözlüğü'ne resmi olarak eklendi. Gerekli koşulları sağlayanlar Türkiye İş Kurumu'na başvurabilecekler.

Kariyer sitelerinde gittikçe daha fazla karşımıza çıkan "sosyal medya uzmanı" ilanlarına başvurular her geçen gün artarken Türkiye İş Kurmu da sosyal medya uzmanlığını sözlüğüne ekledi.

Böylece artık "Sosyal Medya Uzmanlığı" profesyonel bir meslek grubu olmuş oldu.

Türk Meslekler Sözlüğü'ne göre, sosyal medya ağlarında marka ve firma ya da şahıs hakkında konuşmaları takip eden ve sosyal ağlarda firma ve marka hakkında neler yazıldığını takip ederek buna uygun iletişim stratejisi belirleyen ve uygulayan kişiler sosyal medya uzmanı olarak tanımlanıyor.

Gerekli minimum eğitim düzeyinin lisans olarak belirlendiği yeni mesleğin görev ve işlem basamakları da aşağıdaki şekilde sıralandı;

''Sosyal Medya Uzmanı, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak;

- Sosyal medya ağlarını takip etmek,

- Çalıştığı firma veya kişileri bilgilendirmek, uygun stratejileri belirlemek,

- Sosyal medya platformlarında özel kampanya kurguları geliştirmek,

- Sosyal medya ağlarındaki takipçi sayısını artıracak çözümler üretmek, uygun olan iletişim stratejilerini belirlemek,

- Sosyal medya ağlarında çalıştığı firma, marka ve kişi hakkındaki farklı kişi ve kurumlar tarafından oluşturulan uygun olmayan içerik, durum ve izlenimleri belirlemek,

- Uygun olmayan içerik, durum ve izlenimlere gerektiğinde müdahale etmek,

- Bloglar oluşturmak, içerikleri hazırlamak ve yayımlamak,

- Rakiplerin sosyal medyadaki aktivitelerini takip etmek,

- Ürün deneyimine ilişkin çalışmalar yapmak,

- Mesleği alanındaki gelişmeleri takip etmek ve uygulamak, gibi görev ve işlemleri yerine getirir.

Kaynak : SDN
Atakan

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci reklam
reklam

meteturkdonmez meteturkdonmez WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 28.03.2011
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek PHP Developer
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad M** D**
  • Mesajlar 439
  • Beğeniler 11 / 45
  • Ticaret 4, (%100)
Ve bence bir kurum için çok önemli bir özellik. Ben şuanda 15 yaşındayım, normalde bir iş yerine iş getirmem ve bu olaydan komisyon almam resmi olarak imkansız. Fakat şirketimiz üzerinde yaptığımız sektörel blog ile şirketimize verdiğimiz bir kaç link ve reklam ile oldukça iyi bir geri dönüş sağladık. Açıkçası eğitim hayatımdan bana kalan sırada bu işe devam etmeye çalışacağım. Gelecek için iyi bir deneyim :)

Bu olay tabii sadece blog ile olmuyor. Sosyal ağ kavramını sadece 2004'den beri tanıyoruz. Eğer biraz akıllıca kullanırsa kurumlar gerçekten büyük verim alabilir. Komisyon olarak 10.000 tl alan genel müdürlerimizin fabrika fabrika dolaşmasının yanına günde 1-2 yazı yazıp bunları sektöre göstermem bile dolaşma olayından daha fazla gelir sağladı. Bence bu meslek, resmileşmeyi hak etti :)
 

 

wordpressyapalim.com
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al