-
Üyelik
30.08.2016
-
Yaş/Cinsiyet
48 / E
-
Meslek
Muhasebe
-
Konum
İstanbul Anadolu
-
Ad Soyad
Y** C**
-
Mesajlar
136
-
Beğeniler
17 / 16
-
Ticaret
0, (%0)
Pazaryerlerinde binlerce magaza/satıcı ürün ekleyerek satışa sunuyor ve bir müddet sonra ise bu ürünü satıştan kaldırabiliyor , bu sistemlerde ürün tablosu mantığı nasıldır ?
Örneğin Samsung markasını satan binlerce mağaza var ve her mağaza ürün ekleme yaptığınde samsungu yeninden ekliyor olamaz sanırım ? Aynı şekildede silme yani ürünü pasife alma işleminide gerçekleştirdiğinde sadece kendine ait samsung markası üzerinde işlem gerçekleştiriyor olması gerekir. Bunun mantığını yada kabaca oluşturulması gereken tablolara dair bir izahda bulunabilirmisiniz ?
1 kişi bu mesajı beğendi.
-
Üyelik
25.02.2013
-
Yaş/Cinsiyet
32 / E
-
Meslek
Web Programlama
-
Konum
Denizli
-
Ad Soyad
R** K**
-
Mesajlar
421
-
Beğeniler
36 / 96
-
Ticaret
1, (%100)
n11 haricinde diğer siteler tekil katalog yapısıyla çalışıyor.her ürün 1 kere ekleniyor aynı barkod koduna sahip ürünler sastıcılara dağıtılıyor.daha sonra fiyat sıralamasına göre listeleniyor. bi ürün listesi var bide o ürünü satanların listesi var.ona göre lsiteleniyor.
n11 ise daha farklı olarak her ürün için yeniden açılıyor.katalog mantığıyla çalışmıyorlar
-
Üyelik
30.08.2016
-
Yaş/Cinsiyet
48 / E
-
Meslek
Muhasebe
-
Konum
İstanbul Anadolu
-
Ad Soyad
Y** C**
-
Mesajlar
136
-
Beğeniler
17 / 16
-
Ticaret
0, (%0)
N11 i bir kenara bırakıp diğerleri için konuşursak sanırım , ürünler diye içinde sadece markaların olduğu ana bir tablo oluşturuluyor birde ayrıca model diye tablo olmalı ordada marka tablosunun id leri ve modeller bulunmalı
ürünler tablosu
ürün_ id Marka_ad
1 - samsung
2 -iphone
3 -Xiomi
4 -vestel
Modeller tablosu
Model_id Marka_id Model_Ad
şeklinde gidiyor . sanırım satıcıların ürünleride 3.bir tabloda toplanıyor , ama o tablo nasıl bir tablo olur kestiremedim aslında mutlaka böyle bir tasarımın örnek şeması vardır internette ama heralde az biraz ingilizce gerek :)