[B]E-mail ile pazarlama yöntemine başlarken[/B]

Email (Eposta) ile pazarlama; ebülten , promosyon ,indirim , kampanya hatırlatma yada bilgilendirme odaklı ve sadakat amaçlı olarak kullanılan markaların kendi hedef kitlelerine eposta yoluyla ulaştıkları mesajlar olarak tanımlanabilir. Doğrudan pazarlama kanallarının içerisinde değerlendirilen email pazarlama günümüzde bir çok farklı sektörden marka tarafından kullanılıyor. Ölçümleneblir olması ve kişiselleştirilebilir olması sebebiyle önemli avantajlar sağlıyor. Aynı zamanda diğer pazarlama kanllarına göre daha bütçelerle satın alınabildği için tercih edilen bir yöntem.

Email pazarlama yapmaya başlamadan önce kullanıcı bilgilerinin veri tabanında olması gerekir. Bu veri tabanını oluştururken müşterilerinizle iş birliği halinde olduğunuz markalarla temas ettiğiniz tüm markaları değerlendirmelisiniz. Mobil formlar Eticaret sitelerindeki iletişim formları gibi kanallarla ebülten datanızı oluşturablirsiniz. Data oluşturulduktan sonra kullanıcılara hazırlanacak içerkle ilgili bir mesaj ve html formatta bir email içeriği hazırlmanız gerekiyor. Hedef kitleye iletlecek mesajın belirlenmesi bu doğrultuda içeriğin hazırlanması ve gönderim yapılmasıyla sanal pazarlama çalışmanızın bir bölümünü tamamlamış oluyorsunuz. Sonraki aşamada ise email raporlarınızı doğru bir şekide okumalı bu analizlere göre doğru tavsiyeler öneriler sunarak email pazarlama çalışmalarınıızı tamamlayabilirsiniz. Doğru bir şekilde yapılan email pazarlama çalışmaları markanızın gelirlerini artırmanın yanı sıra müşterilerinizle ve iş birliği içerisinde olduğunuz kişilerle sıcak ve samimi bir iletişim kurmanızıda sağlayacak bir yöntemdir.

[B]Email Pazarlamada Dönüşüm Oranını Artırma[/B]

Email pazarlama ile geri dönüşümü artırmak için , bir çok yöntemi inceleyeceğiz. Öncelikli olarak Emaillerin okunuyor olması büyük önem taşıyor çünkü vermek istediğimiz mesajı indirim yada promosyonu mail içerisinde kullanıcıya sunuyoruz. Bu noktada başlığın okunaklı ve çekici olması emaili açtırıyor olması gerekiyor. Email içerisinde herhangi bir kupon kodunun kullanılması içinde başlığın önemi dahada artıyor. Emaili okuyan bir kişiye ilettiğiniz bir mesaj çok büyük önem taşıyor. İçerisinde sunduğunuz mesajda kullanıcı için aslında alışverişe yönelticek şekilde çazip bir teklif sunuyor olmanız lazım bunun içinde daha önceki gönderilerinizde kampanyalarınızda kullanıcılarınızın verdiği tepkileri yani geri dönüşüm oranlarını inceleyerek kullanıcılara tavsiyeler sunabilirsiniz. Örneğin sizden gömlek almış bir kullanıcıya o gömleğe uygun bir pantolon önerebilirsiniz. Daha çok çapraz satış yada farklı anlamda benzer ürünün bir üst modelini sunmada bu tarz önerileri sunarken daha önceki alışveriş alışkanlıklarını , ilgi alanlarını bu sistem içerisinde dahil ederek doğru tavsiyelerle dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.

Kaynak: http://www.webstar.gen.tr/email-ile-pazarlama-email-marketing/