Bu makalede, “E-Posta Pazarlama” dünyasına yoğunlaşacağız. E-Posta Pazarlama, dijital pazarlama stratejilerinizde olması için birçok neden vardır. Bu konu üzerine yoğunlaşarak nedir, ne değildir, avantajları ve dezavantajlarını paylaşacağım.
Aklınıza takılan ilk soru “E-Posta Pazarlama Nedir?” olacaktır. E-Posta Pazarlama, genel dijital pazarlama konularında önemli bir rolü vardır.
E-Posta Pazarlama Nedir?
E-Postalar aracılığı ile, sunulan ürün ve hizmetin tanıtımını yapmak, -olası- müşteriyi o ürüne veya hizmete teşvik etmek gibi işlemlerin tümüne E-Posta Pazarlama denir.
Günümüz pazarlamacıları, daha az imkan ile daha fazlasını yapmayı hedeflemektedir. Bütçenin yetersiz olduğu ve reklamın yapılamayacağı durumlarda hedef kitlenize (ulaşmanızın mümkün olduğu) birebir (kişiselleştirilmiş) e-postalar ile ulaşmanız, kendisini özel hissettirecektir.
E-Posta Pazarlama konusunda deneyimli olan pazarlamacılar uzun vadede müşterilerin ilgisini çekip yaptığınız yatırımın size geri dönüşünü sağlayabilir ya da zamanla bu yatırımın olanaksız olduğunu ve başka pazarlama yöntemlerine dönülmesi gerektiğini belirtebilir.
Şu da var ki, hiçbir pazarlama dalı e-posta pazarlaması kadar uzun ömürlü görünmemektedir. Bazı pazarlama trendleri gelip geçerken e-posta pazarlaması daima olduğu yerde kalmaktadır.
Neden E-Posta Pazarlama Yapmalı?
E-Posta günümüzde neredeyse herkes tarafından kullanılan yaygın bir iletişim aracıdır ve bu araç büyümeye devam ederken pazarlama olanaklarını da katladığı bilinmektedir. Oranlara göre Facebook & Twitter’ın toplam hesap sayısından daha fazla E-Posta hesabı olduğu açıklanmıştır. Dünya çapında en büyük ve başarılı şirketlerden bazılarının üst düzey pazarlamacıları işinizi büyütebilmeniz için en etkili kanalın e-posta olduğunu belirtmektedir.
E-Posta Pazarlama Nasıl Yapılır?
İlerleyen zamanlarda bu konunun devamını bulabilirsiniz ve bu konuda en azından bilgi sahibi olacaksınız. Şimdi yapmak isterseniz, web sitenize bir abonelik kayıt formu ekleyin ve abone & e-posta adresleri toplayın. İleride çok işinize yarayacağına emin olabilirsiniz.
E-Posta Pazarlamanın Avantajları ve Dezavantajları
Avantajları
* E-Posta üzerinden web sitenize direkt hit sağlanır.
* Mobil üzerinde etkin olan müşterilere erişim daha kolaydır.
Dezavantajları
* Toplu gönderilen e-postalarda spam filtresine yakalanılabilir.
* Abonelikten ayrılma butonu olmalı ve okuyucu tarafından kolayca erişilmeli.
Makalenin orijinal haline görüş ve önerilerinizi / yorumlarınızı belirtmek için tıklayınız.