Google Alışveriş Reklamları Kuralları
ÖNEMLİ Google, 10 Temmuz 2017 tarihinden itibaren, belirlediği kurallara uymayan ürünleri kesinlikle Google Alışveriş Reklamları'nda yayınlamayacaktır. GittiGidiyor'dan yapılan satışların önemli bir bölümü Google Alışveriş Reklamları üzerinden yapılmaktadır. Google Alışveriş Reklamları'ndan sağlayacağınız gelirin kesilmemesi için Google tarafından konulan kuralları kesinlikle uygulamanız gerekmektedir.
GittiGidiyor reklam uzmanları, ürünlerinizi daha görünür hale getirmek için satışa çıkardığınız tüm ürünleri (Google tarafından yayınlanmayan belirli ürünler dışında) Google Alışveriş Reklamları'nda yayınlanmak üzere Google'a göndermektedir. Ancak, ürünlerinizin reklam alanında yayınlanması için Google tarafından belirlenen bazı kurallara mutlaka uymalısınız. Reklam performansınızı artırmak, Google reklamlarında daha üst sıralarda çıkmak için ürünlerinizin Google tarafından belirlenen bu şartları taşıdığından emin olmalısınız.
1 - Ürün Görselleri
Ürün görselleri üzerinde promosyon metni (ücretsiz kargo, indirim yüzdesi, satıcı ismi vb.) çerçeve veya badge, damga, sembol, ürün logosu yer almamalıdır. Sadece beyaz arka fon önünde ürün görselinin yer alması yeterlidir. Ürün görselleri giyim harici ürünler için en az 100x100 piksel,giyim ürünler için ise 250x250 piksellik biçimde olmalıdır.
Google Alışveriş Reklamları'na uygun örnek ürün görselleri
Google Alışveriş Reklamları'na uygun olmayan ürün görselleri nasıldır?
Üstünde satcı ismi ve/veya logosu bulunan görseller
Promosyonel elementler içeren görseller (Bu fiyat kaçmaz, süper fırsat vb. satın almaya teşfik eden sloganlar)
Promosyonel sıfatlar içeren resimler (En İyi, En Ucuz)
Durum ve uyumluluk bildiren resimler (Yeni, 2 parça, x modelle uyumlu vb.)
Donanım ürünleri ve taşıt ve taşıt parçaları ürünleri dışında grafikler veya gerçek (actual) ürünü göstermeyen illustrationlar
Çerçeve bulunan görseller
Engellenmiş içeriği ürün üzerinde bulunduran görseller (filigran, marka adı ve/veya logoları)
Hizmet belli eden ve bilgi içeren görseller (ücretsiz kargo, uzatılmış garanti süresi vb.)
Ürün resmi bulunmayan ve/veya asıl ürünü göstermeyen görsellere Google tarafından izin verilmeyecektir.
Hatalı Örnekler
2 - GTIN veya MPN numarası
Global Ticari Ürün Numarası (GTIN), ticari ürünleri tanımlamak için kullanılan, en az 8 en fazla 13 haneli kod numarasıdır. Örneğin , Türkiye'de satılan ürünlerde, barkodun altındaki 13 haneli kod numarası GTIN numarasıdır. Ürünlerinizin GTIN numarasını bulamıyorsanız, ürünleri tedarik ettiğiniz firmalara veya üretici firmalara başvurabilirsiniz.
MPN numarası
GTIN numarası bulunmayan ürünler için MPN kodunu kullanabilirsiniz. Üretici parça numarası anlamına gelen MPN, tıpkı GTIN numarası gibi ticari ürünleri tanımlamak için kullanılan, ürün üzerine basılan, harf ve sayılardan oluşan koddur. Ayrıntılı bilgi
3- Ürün Başlığı
Ürünlerinizin başlıklarının Google'ın istediği formatta olması, reklamlarınızın daha üst sıralarda gösterilmesini sağlayacaktır. Yazdığınız başlıklar sırasıyla aşağıdaki bilgileri içermelidir.
Marka + Ürün + Özellik (Renk, ölçü, ağırlık vb)
Örnek Başlık: Apple iPhone 7 128 GB Kırmızı
Başlıkta neler kullanılmamalıdır?
"Ücretsiz gönderim" gibi promosyon metinleri, hepsi büyük harften oluşan ifadeler, dikkat çekme amaçlı yabancı karakterler.
Vurgu yapmak için büyük harf kullanmayın. Büyük harfle yazılmış metinler genellikle spam ve güvenilmeyen reklamlarda kullanılır
Fiyat, indirimli fiyat, indirim tarihleri, gönderim bedeli, gönderim tarihi, diğer zamanlarla ilgili bilgiler veya şirketinizin adı gibi bilgileri eklemeyin
Örnekler:
Yanlış Kullanım: Vestel Satellite 39HB5000 99 Ekran Led Tv Vestel 3 Yıl Garantili Ücretsiz Montaj ve Kargo
Doğru Kullanım: Vestel Satellite 99 Ekran Led Tv 39HB5000
Yanlış Kullanım: DEFACTO Kol Detaylı Trend Mont Erkek
Doğru Kullanım: Defacto Erkek Mont Kol Detaylı
Kaynak : http://yardim.gittigidiyor.com/satici-rehberi/google-alisveris-reklamlari-kurallari