Günümüzde e ticaret siteleri çok farklı bir konuma geldi. E ticaret siteleri milyon dolarlar kazandırıp zengin eden, zengin etmese de insanlara çok iyi geçim kaynağı olan bir araç haline geldi. E ticaret böylesine büyüyen bir pazar olduğu için yüzlerce insan da e ticaret işine yöneldi. E ticaret işinde kazanabilmenin tek koşulu Google’da var olmaktır. Google’da var olmak demek de Seo çalışması demektir. Google reklamlarına bir yere kadar para harcayabilirsiniz. Kalıcı Seo çalışması çok daha mantıklı bir iştir. Bu yazımızda e ticaret siteleri için yapılabilecek Seo çalışmalarını genel olarak anlatmaya çalışacağız. Detaylı olarak anlatamayız çünkü her bir uygulama için ayrı makale yazmak gerekir.
Site İçi Optimizasyonda Yapılması Gerekenler
Anahtar kelime seçimi doğru yapılmalıdır. E ticaret siteleri için anahtar kelime analizi satış yapabilmek adına çok önemlidir. Bu yüzden hit getirmekten ziyade satış yaptıracak kelimeleri bulmalısınız.
Anasayfanızda, alt sayfalarınızda ve ürün sayfalarınızda anahtar kelime vurgularını çok iyi yapmalı, anahtar kelimelerinizi ön plana çıkartmalısınız. Ürün bazlı Seo çalışması yapılacaksa ürün detaylarında ilgili ürünlere çalışma yapılmalıdır. Anahtar kelimeleri ön plana çıkartmak için Anahtar Kelimeyi Ön Plana Çıkartma adlı yazımızı yazmıştık. Dilerseniz inceleyebilir, kelimeler nasıl ön plana çıkartılır öğrenebilirsiniz.
Sitenizde iletişim bilgilerinizi açıkça sunmalısınız. Sitenize insanların güvenini arttırmak için bu işi yapmalısınız.
E ticaret siteniz temiz kodlanmış olmalı, hızlı açılmalı ve yüklenmeli, sayfalar arası gezinme kolay olmalıdır. Sayfalar arası gezinmeyi yapabilmek için site içerisinde çapraz link çalışmasını mutlaka yapmalısınız. Ayrıca müşterilerinize alternatif ürünler sunmak adına benzer ürünler bölümü yapmanız çok mantıklıca olacaktır.
Etkileyici ürün açıklaması yapmalısınız. Müşterinizi cezbedecek aynı zamanda arama motorları tarafından beğenilecek özgün, kaliteli ve zengin içerikler oluşturmalısınız. Ürün açıklaması kısmında gerçekten zengin ve kaliteli içerik varsa arama sonuçlarında çıkmanıza kesin gözüyle bakabilirsiniz. Çünkü Google kullanıcılara en iyi deneyimi yaşatacak siteleri gösterir. Bu yüzden ürün açıklama bölümlerinin zengin olması çok önemlidir. Bu bölümlerde resimler, ürünle alakalı video ve uzunca yazı bulundurmalısınız. Büyük e ticaret firmalarının ürün detay bölümlerindeki açıklamaları incelerseniz ne söylemek istediğimizi daha iyi anlayabilirsiniz.
Sitenizde kesinlikle navigasyon bulundurmalısınız. İnsanlar hangi kategorideki hangi ürünü incelediğini görebilmeli gerektiğinde ürün kategorisine kolaylıkla ulaşabilmelidir.
Geniş yelpazede ödeme sistemleri sunmalısınız. Asgari olarak paypal ve sanal pos ile ödeme sistemi olmalıdır. Ziyaretçileri memnun etmek tekrar tekrar siteyi giriş sağlayacağı için hem sitenizin değerini hem de satışınızı arttıracaksınız.
Sitenizin site haritasını Google Webmaster araçlarına eklemelisiniz. Sitenizin haritası dinamik bir yapıda olmalıdır.
Sitenizde bol bol kampanyalar yaparak ziyaretçilerin dikkatini çekebilir ve ziyaretçi sayınızı arttırabilirsiniz.
Sitenizi güncel tutmak adına sürekli olarak yeni ürünler eklemelisiniz. Eğer belirli ürünlerin satışını yapıyorsanız e ticaret siteniz üzerinde bir blog bölümü oluşturup orada sektörünüze dair özgün ve kaliteli yazılar paylaşmalısınız.
Sitenizdeki resimleri büyük çözünürlüklü olarak eklemeli ve alt textlerini her zaman girmelisiniz. Bunu yapmanız Google görsel arama sonuçlarında ilk sıralarda çıkmanızı sağlayacaktır. Son zamanlarda çokça kullanılan görsel aramalarda çıkmak size artı kazandıracaktır.
Ürünlerinizin tanıtım videolarını önce Youtube’a sonra sitenize eklemelisiniz. Youtube’da açıklama bölümüne ise sitenizdeki ürünün adresini eklemelisiniz. Bu sayede videodan backlink kazanacaksınız. Ayrıca arama sonuçlarında çıkan Youtube videoları arasında sizin de videonuz olacak ve oradan ziyaretçi sitenize gelecektir.
Site Dışı Optimizasyonda Yapılması Gerekenler
Ürün bazlı ya da direkt anahtar kelime hedefli çalışmadan hangisi yapılıyorsa backlink çalışması da o şekilde şekillendirilmelidir. Eğer ürün bazlı çalışma yapılacaksa backlink çalışmasında en çok satışını yapmak istediğiniz, size en çok kazandıracak ürünlerin üzerine çalışma yapmalısınız. Eğer direkt anahtar kelime üzerine çalışmaya karar verdiyseniz backlink çalışmanızda o şekilde şekillenmelidir.
Çerez link dediğimiz backlink çeşitlerinizi siteniz için abartıya kaçmadan uygulamalısınız. Çerez link kavramının içine forum backlink, paravan site, tanıtım yazısı, sosyal imleme, who is backlink, dizin ekleme vs. çalışmalar girmektedir.
Çerez link çalışması yapıldıktan sonra zamanı geldiğinde direkt link alımları yapılmalıdır. Direkt link alımlarında da aşırıya kaçmamalısınız. Düzenli olarak belirli aralıklarla alımlar yapmalısınız. Hangi aralıklarla, hangi ve kaç adet siteden alım yapacağınıza karar veremiyorsanız Backlink Önerici aracımızı kullanabilirsiniz. Bu araçla hangi aralıklarla, hangi sektörden, hangi sitelerden kaç adet alım yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.
Backlink alımı yaparken oldukça seçici davranmalısınız. Link alacağınız sitelerin aynı sektörde olup olmadığına, sitenin geçmişine, sitenin özgün ve güncel olup olmadığına ve Google’da ki değerlerine bakmalı ve ona göre alım yapmalısınız.
Sosyal medyayı çok aktif kullanmalısınız. Özellikle Facebook, Twitter, Google Plus ve İnstagram’da çok aktif olmalısınız. Bunlara ek olarak Pinterest ve Tumblr kullanabilirsiniz. Sosyal medyada sürekli olarak hem eklediğiniz ürünleri hem de yeni eklediğiniz ürünleri paylaşmalı ve tanıtımını yapmalısınız. Ayrıca her yeni ürün eklediğinizde sosyal imleme sitelerinde paylaşım yapmayı unutmayınız. Sosyal imleme siteleri olarak dünyanın ön de gelen sitelerini kullanmalısınız. (Delicious, Folkd, Diigo, Stumbleupon, Reddit vs.)
Seo uzmanı olarak yukarıda anlatımını yaptığımız çalışmaları doğru bir şekilde eksiksiz yaptığınızda kesinlikle satışlarınızın ve müşteri potansiyelinin arttığını göreceksiniz. Unutmayın ki doğru yapılan Seo çalışması sizi zirveye götürür.
Daha Fazla Seo İçin Sitemiz: Seo Uzmanı