Merhaba arkadaşlar. Gerek yerli, gerekse bazı yabancı kaynaklardan öğrendiğim bilgilere ve kendi sitelerimde de yaşadığım durumlara göre Google' ın web sitelerinde nelerden hoşlanmadığına dair bir makale paylaşmak istedim. Umarım faydalı olur.

İnternet devinin Google olduğu, artık günümüzde tüm dünyanın kabul ettiği bir gerçek. Bu nedenden dolayı, özellikle web sitelerinin Google’ da var olan kurallara uyma zorunluluğu ortaya çıkıyor. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların, bu sitelerde karşılaştığı ve hoşlarına gitmeyen şeyler internet üzerindeki forumlarda mevcut. Peki Google web sitelerinde neleri seviyor ya da sevmiyor?

Seo- Sitelerinizde kullanmış olduğunuz içerik yönetim sistemleri Seo açısından önemli bir unsurdur. WordPress Google tarafından değer verilen ve sevilen bir sistem olarak bilinmektedir. Her türlü kategoride siteler oluşturabileceğiniz WordPress, özellikle ticari amaçlı açılan siteler tarafından da tercih edilen bir sistemdir. Seo dostu olmayan bir içerik yönetim sistemi ise Google tarafından daima olumsuz olarak değerlendirilir.

Mobil Uyumluluk- 2015 yılında Google’ ın Mobilegeddon adlı güncellemesiyle sitelerin mobil uyumlu olma zorunluluğu getirilmişti. Bu güncelleme şuan hala geçerliliğini devam ettirmekte ve mobil dostu olmayan siteler yine Google tarafından sevilmemektedir.

Sitemap- Önemli bir seo kriteri olan site haritaları, siteler için olmazsa olmaz özelliklerden bir tanesidir. Sitedeki içeriklerinizi sayfa halinde Google’ a bildirmenize yarayan site haritası, diğer arama motorları tarafından da önemli bir unsurdur. Site haritası olmayan siteler Google gözünde değersiz sitelerdir.

Robots.txt Dosyası- Robots.txt dosyaları sitenizde hangi sayfaların indexlenip indexlenmeyeceğini arama motorlarına bildiren dosyalardır. Bu işleyiş açısından yanlış bir robots.txt dosyası oluşturmak ya da indexlenmesi gereken yerlerin kazara indexlenmemesini bildirmek olumsuz bir durumdur. Dolayısıyla yanlış yapılandırılmış bir robots.txt dosyasına sahip siteler hoş karşılanmaz.

Link yapısı ve Yönlendirmeler- Sitenizi tasarım olarak değiştirmeniz halinde, aktarmayı unuttuğunuz sayfalar ya da url yapısını değiştirdiğiniz linkler başınıza dert açabilir. Değişiklik yaptıktan sonra, sitenizi tekrar yayına koyduğunuz zaman eğer ki url’ leri doğru şekilde yönlendirmezseniz 404 hatalarıyla dolu bir siteniz olacaktır. Gerek seo ve gerekse ziyaretçileriniz açısından fazlasıyla rahatsız verici bir durum ortaya çıkar ki, bu durumu acil olarak düzeltmeniz gerekir.

Görsellerdeki Alt Etiketi ve Meta Açıklamaları- Sitenizdeki konulara eklemiş olduğunuz görsellerin alt etiketlere sahip olması oldukça önemlidir. Google bu görselleri göremez fakat eklemiş olduğunuz alt etiketleri ile sitenizdeki bağlantısının ne olduğunu anlayabilir. Bu sayede resimleriniz Google görseller bölümündeki yerini alır ve sitenize oldukça fayda sağlar. Diğer bir önemli husus ise, ziyaretçilerin arama sonuçlarında karşısına çıkan sayfa ile ilgili açıklama kısmıdır. Google bu meta açıklamalarına bakarak sayfanızın içeriğini anlar. Sonuç olarak, alt etiketi olmayan resimlerle dolu ve meta açıklamaları olmayan bir site değer görmez.

Kopya veya zayıf içerikler- Bir sitede yayınlanan içerikler ilgili site için en önemli unsurdur. Fazlasıyla kopya veya zayıf içeriğe sahip siteler uzun ömürlü olamazlar. Bunların dışında aşırı derecede keyword (anahtar kelime) kullanılması da olumsuz bir durumdur. Böyle uygulamalarla dolu bir site arama motorlarında iyi yerlere gelemez. Kısa vadede yükselişe geçse bile eninde sonunda siteniz ortadan kaybolur. Uzun sözün kısası, kopya ve zayıf içeriklerle oluşturulan siteler Google tarafından sevilmez.

Siz siz olun yukarıda bahsettiğim olumsuz durumları yapmaktan kaçının. Ancak bu sayede arama motorlarında güzel yerlere gelebilir ve kalıcı olabilirsiniz.

Kaynak: Birbilenvarmi.Com