Yapılan çalışmalar, kullanıcıların internette kaliteli içerikler okumak istediğini gösteriyor. Özellikle Facebook kullanımının git gide azaldığı ortaya çıktı.
İstisnalar olsa da, kullanıcıların içerik paylaşımları gittikçe azalıyor ve bunun markalar için büyük sonuçları var. Bugün, YouTube'a 400 saat video yükleniyor ve her dakika 567.000 fotoğraf Snapchat'te paylaşılıyor. Sosyal medya uygulamaları çoğaldıkça içeriği oluşturmak ve dağıtmak çok kolay oldu. Bunun da ötesinde, genel etkileşim sosyal paylaşım platformlarında sürekli olarak azalmaktadır. Moz'ın yaptığı bir çalışmada, Facebook yayınlarının yüzde 50'sinin iki veya daha az beğeni ve yorum aldığını tespit etti. BuzzSumo'ya göre şaşırtıcı bir şekilde 2 yıl içinde paylaşım sayıları %50’nin altına düştü.
Bu arada Google, 2015’ten bu yana ilk defa yayıncıların web siteleri için birincil yönlendirme trafiği kaynağı liderliğini Facebook’un elinden geri aldı ve arama motoru bir kez daha gözde oldu. Facebook yolunda gitmeyen bazı şeyleri gördü ve Ocak 2018'de News Feed algoritmasını değiştirdi. Upworthy, ViralNova, Elite Daily ve Distractify gibi sosyal içerik yayıncıları da kısa süre içerisinde düşüşe geçti.
Ocak 2017'de 90 milyondan fazla olan sosyal medya trafiği, Ocak 2018'de 48 milyona düştü. Genel olarak, sosyal içerik yayıncıları, bir zamanlar sektöre hâkim olduktan sonra yüzde 11,3 oranında düşüş gösterdi. İnsanlar ciddileşiyor ve daha kaliteli içerikler istiyor. BuzzSumo'ya göre, son beş yılda Harvard Business Review'dan en çok paylaşılan 10 makaleden yedisi 2017 yılında yayınlandı. New York Times'ın ortalama paylaşımı Ocak 2015 ile Eylül 2017 arasında dört kat arttı. İnsanlar artık kaliteli içerikler ve makaleler okumak istiyor, bu nedenle de sosyal medyanın acilen büyük değişimlere gitmesi gerekiyor.
İnsanların değişen zevklerine yönelmek için 4 farklı yol bulunuyor:
1) Reklamları tekrar harika hale getirin
Geçtiğimiz beş yıl boyunca, YouTube, premium reklamcılık için bir platform haline gelmek üzere yavaş yavaş gelişti. Günde bir milyardan fazla görüntüleme sayısına sahip ikinci en çok kullanılan arama motoru olmanın yanı sıra, % 95 reklam görüntülenebilirliği ile çalışan bir kullanıcı tabanına sahiptir. Sadece insanlar videoları izlemedi aynı zamanda reklamları da atlamadılar. Dahası, YouTube kilit demografilerde hakim bir güçtür. Google tarafından finanse edilen bir Nielsen çalışması, 18 ila 49 yaşındakilerin yarısından çoğunun televizyon izlemediğini, ancak yüzde 90'ın üzerinde YouTube’u izlediğini ortaya koydu. Ayrıca, YouTube analizleri, daha fazla kullanıcının video görüntülü konsollar ve akıllı TV'ler gibi cihazları kullanarak televizyon ekranlarında video izlediğini ortaya çıkardı.
2) Uzun içerikler oluşturun
Daha uzun içerikli içeriklerin paylaşılmasının daha fazla potansiyele sahip olduğuna dair birçok kanıt var. 1000 kelimeden daha uzun olan içeriklerin paylaşılması, Aralık ayından bu yana yüzde 11,3 oranında artmıştır.
3) Etkisi uzun süren içerikler oluşturun
2011 yılında, Nike, Neymar Jr adında genç bir futbolcuyla 11 yıllık bir sözleşme imzaladı. O zamanlar, 18 yaşındaydı ve Brezilya'da bir takımda yeni bir oyuncu oldu. Dünya süperstarlığına yükselişi, FC Barcelona ile imzaladığı anlaşma iki yıl sonra geldi. Bugün Neymar, 94 milyonun takip ettiği ve post başına üç ila dört milyon arasında etkileşime sahip olan bir Instagram yapısına sahiptir.
4) Verileri takip etmekten ziyade eğilimleri tahmin etmek için kullanın
Konular bu günlerde çok çabuk geçiyor ve eğilimleri tahmin etmeye çalışmak yapılması gereken en önemli iş. BBC gibi ağlar, sanat, müzik, film ve modada yer alan belirli konulara ilgi duyan kitleleri tanımlamaya yardımcı olmak için şirketleri kullanıyor. Birçok şirket, içerik oluşturan ağlarını ürün, içerik ve pazar bilgileri için sürekli kaynaklar olarak kullanıyor. Bu tür hizmetler, geleneksel çevrimiçi panellerden daha yüksek bir tat, hassasiyet ve zeka düzeyi getirme potansiyeline sahiptir.
Kaynak: http://www.webtekno.com/veriler-kullanicilarin-artik-internette-ciddi-icerikler-okumak-istedigine-dikkat-cekiyor-h49729.html