Kurumsal SEO Nasıl Yapılır?
Kurumsal SEO çalışmalarında ilk adım olarak SEO çalışmaları yapılan firmanın hedeflerini tam olarak belirlemek gereklidir. SEO çalışması yapılan firmanın tüm adımlarını ayrıntılı bir şekilde analiz edip hedeflerini ve beklentilerini derinlemesine belirledikten sonra sektör analizi ve rakip analizi yapılması gereklidir. Tabii ki sektör analizi uygulaması oluştururken, aynı alana hitap eden firmaların analizini de yapmayı ihmal etmemek gereklidir. Gerekli olan bu aşamaların tamamlanması sonrasında kurumsal SEO planını yaparak uygulamaya konulması da aşağıda sıralanmış olan seçenekler ile birlikte geçerlidir.
Anahtar Kelime Araştırması
Bir web site için SEO uygulamaları gerçekleştirilirken anahtar kelime belirlemenin önemi büyüktür. Anahtar kelimeler belirlenirken öncelikli olarak yapılması gereken web sitesinin kapsamış olduğu sektörde en çok arama yapılan kelimelerin SEO uzmanı tarafından tespit edilmesi gerekir. Arama trafiği yüksek ve popüler olan anahtar kelimelerin içerisinden site ile alakalı ve site içeriğine en çok uyumlu olan kelimeleri kullanılması uygun olur. Web sitenin konusuna uygun hedef kitlenin ve firmanın tüm kriterlerine uygun olan doğru anahtar kelimelerin seçimi kurumsal SEO çalışmalarının sonucunu çok daha hızlı bir şekilde etkileyecektir.
Site içi SEO
Kurumsal SEO’nun hatta kurumsal SEO ile bütünleşen SEO’nun olmazsa olmazı web site içi (On-Page) SEO uygulamalarının ayarlarıdır. Eğer kurumsal firmanın daha önceden almış olduğu bir alan adı yoksa ilk adım olarak SEO’ya uygun bir domain seçiminin yapılması gereklidir. Seçilecek olan alan adının anahtar kelimeyi içinde barındıracak olması, kısa, net ve akılda kalıcı olması gereklidir. Özellikle kısa ve akılda kalıcı olması çalışması yapılan web sitesinin direkt trafik oranını ve tıklanma sayılarının artmasına büyük ölçüde etki edecektir.
Site içi SEO ayarları arasında sitelerin içeriğinde yer alan yazıların doğru şekilde oluşturulmuş olması, görsellerin metinlere uygunluğu, iç linklemelerin orantılı bir şekilde yapılması, meta tag’lerin yerleştirilmesi, Page Speed çalışmalarının uygun bir şekilde yapılması, web sitelerini kullanıcı dostu haline getirmek için yapılması gereken çalışmaların başında yer almaktadır.
Arama motorlarında arama yapan kullanıcılar uzun süre beklemeyi sevmemektedir. Bu nedenden dolayı web site içeriğinde bulunan metin ve yazıların mümkün olduğu kadar yüklü boyutlarda olmaması bir web sitesinin en büyük avantajıdır. Yüksek boyutta web siteye eklenmiş olan görseller siteyi fazlasıyla ağırlaştırır ve sitenin geç yüklenmesine neden olur. Bu da bir web site için ciddi oranda kullanıcı kaybına neden olabilmektedir.
Bir diğer kriter ise SEO uyumlu bir metnin ortalama olarak 500 kelimeden oluşması ve bilinenin aksine her yazının site içi SEO ayarları yapılması aşamasında yer alan keywords sayısı maksimum 6 adet olması gerektiğidir. Yazıdaki bulunması gereken anahtar kelime oranıysa % 3 – 4 lük bir oranı kapsaması gerekir.
Web Sitesi Kriterleri
Site içi yapılan SEO’nun en önemli kriterlerinden birisi de web sitesi tasarım sadeliği olarak kabul görmektedir. Kurumsal firmayı ve onun vermiş olduğu ürünlerini / hizmetlerini en iyi şekilde ve öz hali ile anlatan bir ana sayfa, kullanıcıları web sitede daha uzun bir süre tutacaktır. Ayrıca sağlam bir ana sayfa kullanılması sayesinde Adwords reklamı verildikten sonra tık başına maliyet de oldukça fazla azalacaktır. Bu da bir web site içinde yapılan kurumsal SEO çalışmaları bünyesinde başka bir avantaj olarak kabul görür.
Kullanıcı iç sayfalarda gezinme sürecinde bir web sitenin amacını karşılayıp karşılamadığını hemen anlayabilmeli ve aradığını en hızlı şekilde gerektiği kadarı ile bulabilmelidir. Bu nedenden site navigasyon / menü yapısı, içeriklerin kalitesi kadar birçok uygulanan işlemin arama motorları ile uyum içinde optimize edilmesi web site SEO çalışmalarında oldukça önemli bir konudur. Web site rengi seçimi ziyaretçileri rahatsız edici koyulukta veya karışık renklerden oluşmamalı ve kesinlikle kurumsal kimliğe en uygun seçilmelidir. Web siteyi sürekli olarak güncellemek de SEO için önemlidir. Arama motorlarının botları, sitenin güncel ve aktif olması hususunda büyük önem taşır. Site ziyaretçilerini harekete geçirici özellikler eklemek her zaman bir web site için önem taşır. Örnek vermek gerekir ise, soru-cevap alanları oluşturmak, site ziyaretçileri için yorum kısmı eklemek, haberler veya blog sayfası açarak güncel olarak bu alandaki metinleri ve resimleri tazelemek web sitenin aktif olması için önemli olan kriterlerdendir.
Site Dışı SEO
Kurumsal SEO çalışmalarında oluşturulan bir sonraki aşamaysa site dışı SEO çalışmaları olarak bilinir. Bu aşamada yapılacak olan en önemli basamak indeksleme ve web backlink alımı çalışmalarıdır. Backlinklerin alınma aşamasında dikkat edilmesi gereken kriterler bulunmaktadır. Bunlardan başlıcaları backlink sayısı ve backlinkin kalitesidir. Yanlış yapılmış veya aşırı bir şekilde uygulanmış backlink politikası, SEO çalışmalarına büyük oranda zarar verir. Bu aşamada backlink alımı birden yapılmamalı zamana yayılmalıdır. Çok hızlı backlink alımı yapıldığında, bir web sitenin spam yaptığı sinyalini vereceğinden dolayı kısa vadede getirecek olduğu faydalı sonuçların hepsini uzun vadede kaybetmeye neden olur. Bu uygulama da doğru ve kaliteli olarak yapılmış olan bir SEO çalışması olmayacaktır.
Sosyal Medya Stratejisi
Site dışı SEO çalışmalarının yapılma aşamasında eklenmesi gereken bir başka detay da sosyal medya stratejisi olarak sayılabilir. Sosyal medya araçları doğru seçildiğinde SEO çalışmaları için önemli bir adım atılmış olur. Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter, YouTube, Google+, Linkedin gibi sosyal medya seçeneklerinde düzenli olarak içerik paylaşılması kurumsal SEO açısından faydalar taşımaktadır. Sosyal medya araçları doğru kullanıldığında doğal backlink almak kolaylaşır ve çalışması yapılan web sitenin tıklanma oranında artış görülür.
Raporlama
Yapılan kurumsal SEO çalışmalarından verim almak için ve sonucunu da yakından takip etmek için periyodik olarak web site için raporla verilmelidir. Site dışı SEO çalışmalarının ve Site içi SEO çalışmalarının kalitesi ancak bu şekilde ölçülebilir.
Kurumsal SEO Danışmanlığı Nedir?
Küçük veya büyük firmalara özel hizmetlerin sunulduğu SEO çalışmalarına kurumsal SEO denilmektedir. SEO uzmanları tarafından yapılan kurumsal SEO danışmanlığı, kapsayıcı ve tüm görevleri bünyesinde toplayıcı bir çalışma olduğundan dolayı geri kalan SEO uygulamalarına göre daha yoğun emek isteyen bir iştir. Kurumsal firmalar web sitelerine girilen içerik sayısının daha fazla olması gerektiği hesaba katılırsa, bu çalışma için ne kadar çok çaba sarf etmek gerektiği de sonuçlardan anlaşılabilir.
Fakat ciddi bir SEO şirketi ile çalışıldığı süreçte bu emeğin sonuçlarının da büyük olduğu ve sonuçların oldukça verimli olarak alınabileceği görülmektedir.
Günümüz internet kullanımında kurumsal kelimesinin anlaşılması artık çok berrak hale gelmiş durumdadır. Bunların başında disiplin, düzenlilik ve ciddiyet vardır. Kurumsal SEO’nun temel olarak kalitesinin de bu sıfatların yerine getirilip getirilmediği ile orantılıdır.
Bir firmanın güvenilirliğinin ve kalitesinin sağlanmasının genel olarak yolu da online araçlardan geçerek başarı göstermektedir. Web siteleri birçok firma için bu standartlar tam olarak sağlanmasında sıçrama görevi görmektedir.
Kurumsal SEO danışmanlığı denildiğinde temel olarak amaç, öncelikli olarak müşterileri web sitesine çekmek ve onların web sitesinde kalıcı ziyaretçi olmalarını sağlamaktır. Markaların değerini yükseltebilmek içinse sadece web sitelerindeki metinlerin veya resimlerin tıklanma oranı peşinde koşmak değil, hedef kitleyi tam olarak yakalamak gereklidir. Eğer bir siteyi ziyaret edenler içeri ile olması gereken kadar ilgilenmiyor iseler yapılan SEO çalışmaları ve firmanın verdiği hizmet arasında bir uyumsuzluk bulunmaktadır.
Kaliteli bir hizmet verme çabası gütmekte olan bir SEO uzmanının rahatça görmesi gerektiği konu: Web site içeriğine sadece trafik çekmek amacı ile yapılan çalışmalar kısa vadede bir başarı görüntüsü vermekten başka bir işlev görmez ve ileri seviyede bir web sitesinin kazanmasını sağlamaz. Web sitelerinin gelişimini sağlamak için en önemli konu, sattığı hizmeti ön plana çıkartmak ve web sitenin tanıtımını yapmış olduğu ürün ile gerçekten alakalı kitlenin ruhuna hitap edilmesidir.
Mesela; bebek ürünleri satan bir firma sahibi iseniz ilgili kitlenizin anneler veya anne adayları olduğunu bilmelisiniz. Kurumsal SEO danışmanlarının çalışmalarında her zaman hedef kitlenin bir web site ile ilgilenmesi için ürünleri almaya çalışan bu kitlenin ilgileneceği anahtar kelimeleri bulmak vardır ve bu anahtar kelimelerin analizini yaparak hangisinin daha verimli bir şekilde işlev gördüğünü bulur ve sizin web sitenizi bunu göz önüne bulundurarak arama motoru üzerinde en ideal şekli ile optimize eder.
Ancak web site içi çalışmalarında SEO tek başına yeterli değildir, site dışında da firma sahipleri web sitelerini üst sıralara çıkarmak için durmaksızın çalışmalar yapmaları gerekir. Bu çalışmalardan en önemlileri; Instagram Pinterest, Twitter ve Facebook gibi popüler olan sosyal medya hesaplarından web sitelerinde içerik paylaşılmasıdır.
İnternet sitesinde hangi içeriklerin daha fazla odak nokta oluşturacağına dair bir strateji oluşturmak da kurumsal SEO uygulamalarının yapıldığı aşamalarından birisidir. Facebook sisteminde sayfaların organik erişimini azaltma politikası güttüğünü de hesaba kattığımız vakit, paylaşılabilir ve okunabilir içerik üretmenin ne kadar da önemli olduğu ortaya çıkmaktadır. Her dikkat çekebilen içerik, web sitenize gelen bir tık anlamına gelmektedir, her gelen tık web site sahibi olarak sizi SEO hususunda zirveye çıkmanızı mümkün kılar.