Türk webmaster forumlarından önde gelen bir tanesine arada uğrar neler olup bitiyor diye bakarım.
Webmasterların önemli bir çoğunluğu, site alırken, site satarken, sitelerini tanıtırken, online reklam almaya çalışırken hep “hit” kelimesinin geçtiği cümleler kuruyorlar. Yıllardır bu değişmedi. Birkaç örnek;
“Hitin Kaç?”
“Hitim şu kadar…”
“Satıştan sonra hit düşmeme garantili.”
“Hitli, kelepir, 1 liradan site.”
“Hiti arttırırsan anlaşırız.”
“Hiti X’den fazla olan sitelere reklam veriyoruz.”
“Hit başına Y kuruşa reklam alınır.”
İnternet girişimcilerinin çok önemli bir kısmının tek hedefi “hit arttırmak” olan bir ülkede “online reklamcılık sektörü neden gelişmiyor?” konusunu tartışmamız, Anadolu’dan henüz gelmiş ve İstanbul’da Üniversite’ye başlamış bir öğrencinin, Felsefeye Giriş dersinde felsefe tartışmasına benzer.
Reklamverenin tek sorusu Sitenin Hiti Kaç? olduğu bir ülkede;
Önde gelen gazetelere: “Sizin site haber sitesi mi, çıplak hatun galeri sitesi mi?”
İçerik bloglarına: “Yazıda henüz iki satır okumadan sayfa neden refresh yapıyor?”
Video sitelerine: “Rus erotik kızların olduğu şakalardan başka videolarınız var mı?”
Dizi sitelerine: “İstemeden reklama tıklatma doktorası nerede yapabilirim?”
tarzı sorular sorsak, haksızlık etmiş oluruz…
Hepinize bol hitli günler diliyorum.
P.S. 1 ROI, Ölçümlenebilir reklam/pazarlama, vs gibi gereksiz ve işinize yaramayacak konulara girip kafanızı şişirmiyorum.
P.S. 2 Foto Kredi: Antalya, Foto Konusu: Antalya’da Sezon Erken Açıldı.
P.S. 3 “Antalya’da Sezon Erken Açıldı” konulu foto hit arttırmak amaçlı kullanılmıştır.