Web siteleri, kurumsal ve ticari çalışmaların en iyi şekilde sunulmasına olanak sağlayan reklam amaçlı alanlardır. Kişiler, herhangi bir kurum, kuruluş, işletme ya da hizmet noktasına ulaşmak için öncelikle web siteleri kullanırlar.Bu ticari anlayış, internet çağının bir parçası olarak günümüzde kayda değer bir yere sahiptir. Web sitenin, firma vitrini olması yönüyle, kurumun hizmet kalitesini en iyi şekilde yansıtması gerekir. Fazla karışık ve gösterişli yapılan web tasarımların kullanıcıların gözünün yormaktan başka bir getirisi olmayacaktır. Kullanıcıya en iyi şekilde hitap etmek adına site, oldukça sade bir dille hazırlanmalı ve doğrudan kurumun verdiği hizmetlere yönelik bilgiler içermelidir. Reklamı yapılan ve hizmet içeriği sunulan firmanın adı da kısa olması daha sağlıklı olacaktır. Aksi halde uzun uzadıya giden firma isimlerinde yazım hataları oluşma riski vardır. Akılda kalıcı olmaz.

Bir diğer önemli husus ise, web siteyi oluşturan firmanın yabancı lokasyonlu olması web sitenin işleyişini yavaşlatabilir. Ağır işleyen bir site ise tercih sebebi olmayacak ve anlamını yitirecektir. Dolayısıyla web tasarımı, büyük ve Türkiye lokasyonunda bulunan bir firma tarafından yapıldığı takdirde, muhtemel aksaklıklar husule gelmez.Kurumun çalışmalarını abartılı ve daha geniş yansıtan bir web site ise, müşterinin güvenini sarsacaktır. Web site ile reklamı yapılan işletmenin doğru orantılı olması esas alınmalıdır. Yani site ne çok şaşaalı ne de fazla sönük olmalıdır. Kişilerin kolayca açıp, aradığı bilgiye anında ulaşabileceği ve firma hakkındaki temel bilgilerin özet bir tablo halinde sunulduğu, gereksiz ve uzun yazıların olmadığı bir site her zaman daha çok rağbet görecektir.






Web tasarımı ise bu ihtiyaçların karşılanması için uzmanlar ile müşterilerin ortak kararı doğrultusunda web site oluşumu için yapılan çalışmalara verilen addır. Bu hazırlanma aşamasında öncelikle firmaya özel amblem, logo ve resim tablosu oluşturulur. Devamında firmanın sunduğu hizmet ve misyonu hakkında detaylı bir araştırma yapılır. İyi bir web tasarımı için araştırma kısmı çok önemlidir. Çünkü firmanın içeriğine ne kadar hâkim olunursa müşteri için de o kadar kaliteli bir vitrin hazırlanabilir. Tasarım konusunda sadece uzmanlar değil firma sahipleri de özel taleplerde bulunabilir. Tasarımcının bu talepleri değerlendirip yapılabilecek çalışmalar hakkında rapor sunması, tasarım sürecinin bir basamağıdır. Sonrasında e- posta düzenlemesi yapılır. Site tasarımı tamamlandıktan sonra ise arama motorlarına kaydedilir.Oluşumu tamamlanmış bir web sitede avantaj olarak değerlendirilebilecek hususlar, ışıklandırma ve efekt, okunabilir ve anlaşılır anlatım dili, içerdiği bilgiler ve başlıklar itibariyle kullanıcının kafasını karıştırmayan ve bütünlük taşıyan ana sayfa vitrini, istenilen bilgiyi anında ve direkt olarak sunan ve müşterinin arayacağı temel bilgileri içeren ana başlıkların yer alması olarak sıralanabilir.





Bunların yanı sıra tasarımı en iyi şekilde yapılmış ve tabanında köklü bir firma olan web site dahi zaman içerisinde birtakım güncellemelere ihtiyaç duyacaktır. Sitenin en çok ilgi görenler kategorisindeki yerini koruyabilmek adına bu güncelleme ve eklentilerin yapılması zaruridir. Bunu bir ev gibi düşündüğümüzde on yıl boyunca bakım yapılmayan bir ev, emsallerine göre çok daha eski ve kullanışsız hale gelir. Bu durumda tercih edilebilir yönü ile ön sıralara geçen diğer evlerin arkasında kalır. Bunun gibi web site de zaman içerisinde yenilenmediği ve zamanın ihtiyaçlarına göre değişime uğramadığı takdirde git gide etkisini yitirecektir. Dolayısıyla web sitenin barındırılması konusu da ciddi bir önem taşımaktadır.

Bu makale avcılar web tasarım sitesinden alınmıştır.