Kullanıcılar İçin Tasarım, Kullanıcılar ve Arama Motorları İçin Arama Motoru Optimizasyonu
Web tasarımcıları ve arama motoru optimize ediciler ile çalıştığımda onların birbirlerini dengelediklerini fark ettim. Ancak ne yazık ki birçok web tasarımcısı, SEO’ların gereksiz olduğunu ve tasarım hakkında bilgi sahibi olmanın yeterli olduğunu düşünür.
Dünya çapında binlerce SEO şirketi, SEO ilkelerini internetten okudukları bilgilere göre takip etmektedir. Ama kullanılabilirliği etkileyen kararlar, okunabilirlik, estetik ve bir web sitesinin basit işleyişi söz konusu olduğunda onlar, ya masum cahili oynarlar ya da öyle olmasa da SEO ilkelerine uygun davrandıklarını iddia ederler.
Etrafınıza bakın! En iyi ve gerçekten yararlı SEO şirketleri en iyi web sitesi tasarımlarına sahip. Kendi HTML kaynak kodlarını okuyun. Düzgün SEO- biçimlendirilmiş kodları var: Bu bir kazan-kazan: Kullanıcılar hem iyi görünümlü ve hem de iyi çalışır bir web sitesine sahip olmuş oluyorlar. Ve böylece Google kolayca indexinize ulaşıp, internette daha hızlı ve kolay bulunmanızı sağlayabilir.
Eğer hem kullanıcıları hem Google’ı kazanmayı istiyorsanız işte size altın ipucu! Tüm bunlardan sonra, kullanıcı dostu bir web siteniz yoksa Google sıralamasında en üstte kalmak için birkaç önemli nokta var.
Kullanılabilirlik En Önemli Öğedir!
Kullanılabilirlik en önemli şeydir. Siteniz hoş mu? İçeriği açık mı? Samimi, okunabilir ve oyalamadan ücretsiz içerik sunabiliyor mu?
Reklamlar, web kaliteleştirmedeki yolunuzu engelleyebilir mi? Herhangi bir bağlantı veya metin gizlenmiş mi? Navigasyon basit ve açık mı? Ve en önemlisi, hemen içeriği okumak için veya sitenizden bilgi almadan önce bir labirentteymiş gibi gezinmek gerekiyor mu?
SEO teknisyenlerine (gerçekten, tamamen profesyonel olmayanlar) bu gibi konuları söyleyince muhtemelen kaşlarını çatacaktırlar. Sonuçta SEO kaygıları ön planda olduğunda “kullanılabilirlik” göz ardı edilebilir? Değil mi?
Tabi ki HAYIR.
Google web sitenizin mümkün olduğunca kullanıcı dostu olmasını ister. Bu, Google’ın Fold güncelleştirme üzerindeki gibi web sitenizin üst kısmında fazladan iki / üç reklam alanı olup olmadığının tespiti en son algoritma güncellemeleri ile belirlenir. Hatta Google’ın Panda algoritma güncellemesi, kötü bir kullanıcı deneyimi sağlayarak web sitelerini tespit etmek için tasarlanmıştır.
Google, bu kadar akıllı değil ama kendini geliştiriyor. Ve Google’ı bir kullanıcı olarak düşünüyorsanız hem kendiniz için hem de okuyucu için doğru yoldasınız demektir.
Kurallar
1. HTML’nizi izleyin!
Semantik olarak doğru HTML, web sitenizin şeklini belirleyecektir. Eğer WordPress gibi bir blog platformuna güveniyorsanız, en son sürümünü aldığınızdan emin olun ve sıklıkla yükseltme yapın. Şimdi HTML5 var ama HTML 4.1 kullanıyorsanız, doctype’in doğru parametreleri ayarlamış olduğundan emin olun.
İnsanlar genellikle doğru olmayan kullanıma önem vermezler, çünkü bir SEO bakış açısıyla bu durum gerçekten önemli değildir. Örneğin, Google hala “güçlü” üzerindeki eski “cesur” etiketi sıralamada kullanıyor diye bir iddia ortaya atılmıştı ve herkes de buna balıklama atlamıştı… Google kısa bir süre kendi yollarını kullanarak her şeyi öğrenir.
SEO uzmanınızın / içerik editörünüzün kaldırılmış etiketleri kullanmadığından emin olun. HTML dünyasında, Google toplu lider değildir. Aslında, Google kuralları takip eder, bu nedenle HTML güncel sürümünü ve etiketlerini kullandığınızdan emin olun.
2 . Yazar Biyografisi
Zengin Parçacıklar ve Google+ yazarlık bugün SEO gündeminde en önemli rollerden birini oynuyor. Bu Google Yazarlık popülaritesini ölçmek ve yazarlık doğrulamak için kullandığı stratejik bir şey. Bu işin altında yatan temel prensip, hizmetlerini piyasa için içerik sağlamada kullanan kişisel bir yüz yaratmaktır. Basit, gerçek ve doğru.
Eğer WordPress platformda bir blog çalıştırırsanız, yazar profilinizin düzgün kurulduğundan emin olun. Google+ profilinizde eşleşen tam adı kullanın.
Eğer web site/blog için özel bir platform kullanıyorsanız, yazar bilgilerinin doğru biçimlendirilmiş olduğundan emin olmak gerekir: Google’ın kolay çözebileceği ve kolay okunur bir şey olmalı.
3 . HTML Site Haritaları
Bu ürün kesinlikle hiçbir tanıtıma ihtiyaç duymaz. Google, XML gibi HTML site haritaları tercih ediyor. HTML site haritalarının kolayca bulunabilir ve kullanıcı deneyimini geliştirir nitelikte olması için çalışmalısınız.
4. Estetik Görüntüler Kullanın
Birçok SEO uzmanı içeriklerinde görüntüleri kullanır çünkü görüntüler okuyucuların ilgisini çekiyor. Ya da bir yazı için başlık, grafik gibi bir görüntü kullanıyorsanız, estetik olmayabilir ama uygun olmalı-olması gerektiği gibi olmayanlar dışında “cazip” bulunabilir.
Gerçek uzmanların bazılarına sadece cazip olan grafikler oluşturmak için bile çok para ödemek zorunda kalabilirsiniz. Görüntüler Google tarafından indexlenir, tabii ki çok özel başlık ve alt etiketleri eklemeyi unutmayın. Ancak anahtar kelimeleri atmayın. Eğer içeriğin doğal akışı istediğiniz gibi ise , resimlerinizde ilgili ve açıklayıcı bilgiler olmalıdır-anahtar kelimeler ile doldurulmuş değil.
5. Meta ve Başlıklar
Meta başlığı ve açıklaması artık gerekli mi değil mi? Bu sorunun cevabı hem evet hem de hayır. Bunun cevabı seo stratejisine ve yaklaşımına bağlıdır. Eğer eski tarz seo uygulayan biri iseniz, bol bol anahtar kelime ve açıklama eklersiniz. Fakat yanlış anlaşılmasın, anahtar kelimeler hala önemli ve hala işe yaramaktalar. Fakat bu doğal yolla olmalı ve zaten yüksek bir sıranız olursa en etkili olmaktadır.
Anahtar kelimeler SEO jargonundan çıkarılmıştır. Artık çok ta bir faydası yoktur.

Kaynak:www.vg.com.tr