Merhaba saygıdeğer WM Aracı üyeleri!
Öncelikle bu projeyi hayata geçirmenin vermiş olduğu mutluluk ve esen ile kendimi gayet iyi hissettiğimi belirtmek isterim.
Aramızda işinin ehli olan arkadaşlarımız ile beraber, internet dünyasında henüz yeni olan ve öğrenmeye hevesli başka arkadaşlarımız da mevcut. Bu bağlamda, tüm dünyada, alanıyla bağlantılı olarak, "otoriter" vasfı adı altında adlandırılan ve SEO (arama motoru optimizasyonu) ile WordPress konularında oldukça dolgun ve pratikte karşılığı olan makaleler yayımlayan birçok yabancı kaynak bulunmakta.
Buradan hareketle, Türkiye'de ne yazık ki bu kaynakların bizlerle paylaştığı makalelerin Türkçe diline doğru ve anlaşılır bir şekilde çevrilmiş olan versiyonlarına pek rastlayamıyoruz. Ben, Ege ERKEK olarak, bu eksikliği tespit etmiş olduğumu düşünerek bu projeye liderlik etmek istedim.
"Bilgileniyoruz" isimli serimin ilk çeviri makale paylaşımı şerefine nail olmuş bu konuda, WPBeginner'in bir içeriği ile güzel bir başlangıç yapmak istiyorum. Konunun sonunda orijinal kaynağın bağlantı adresini bulabileceksiniz.
Siz değerli üyelerden, bu çeviri makalesini okumadan önce, tek bir ricam var. Elinizden geldiğince gayet doyurucu ve bilgi alışverişi yapabileceğimiz yorumlar bekliyorum. Buna ek olarak, bu tarz paylaşımlara devam edebilmem için sizlerin desteğine sonsuz kere ihtiyacım olduğunu ifade etmek istiyorum çünkü bilgi paylaştıkça çoğalır, çoğalan bilgi paylaşıldıkça insanların kalbine dokunur. Lütfen birkaç saniyenizi ayırarak gönüllü olarak yaptığım bu işin tohum halinden meyve veren ağaca evrilmesi için destekte bulununuz. Son olarak, orijinal kaynaktan çevirdiğim makalelerde ana anlamı bozmayacak şekilde"kelime kelime" çeviri yapmayacağım. Makale çevirilerini Türkçe diline uygun olarak doğal akışında yapacağım. Teşekkür ederim.
WordPress Tabanlı Web Siteniz İçin En Çok Verim Alabileceğiniz 10 Google AdSense Banner Boyutu ve Biçimi
* Bu işe yeni başlayanların Google AdSense’e kaydolduktan sonra sordukları en çok sorulardan biri, en çok verim alabilecekleri Google AdSense banner (afiş de diyebilirsiniz) boyutlarının hangileri olduğudur.
* Bazı Google AdSense reklam biçimleri, daha fazla dikkat çekici bir yapıya sahiptir. Bu yapıya sahip olan reklam biçimlerini kullanan site sahiplerinin başvurduğu bu yöntem, onların daha fazla tıklama almaları ve daha fazla gelir elde etmeleri anlamına gelir.
* Bu makalede, size en çok kazanç sağlayan Google AdSense banner boyutlarını ve biçimlerini göstereceğiz. Ek olarak sizlere, bu bannerları internet sitenizin neresine koyarsanız en çok kazancı elde edersiniz onu göstereceğiz.
WordPress Sistemime Google AdSense Reklamlarını Nasıl Ekleyebilirim (Kurabilirim) ?
1 - Bu işe başlamadan önce bir Google AdSense hesabına sahip olmanız gerekmektedir.
2 - Adsense sistemine kaydolduktan sonra Google AdSense konseptini WordPress sisteminize düzgün bir şekilde nasıl ekleyeceğinize ilişkin [B]kılavuzumuza (özel istek olduğu takdirde veya şartlar uygun olduğu vakit bu makalenin de Türkçe bir çevirisi yapılacaktır) bir göz atın.[/B]
3 - AdSense reklamlarını web sitenizin kenar çubuğuna (varsayılan ayarlarla birlikte) kolayca yerleştirebilirsiniz.
4 - Bazı WordPress temaları, reklam göstermek için ayrılmış alanlara da sahip olabilir.
5 - Dördüncü maddeye karşıt bir fikir olarak, Google AdSense reklamlarınızı WordPress'te yönetmenin en iyi yolu bir reklam yönetimi eklentisi kullanmaktır.
6- Bu bağlamda, AdSanity isimli eklentiyi kullanmanızı öneririz. Bu eklentinin kullanımı çok kolaydır ve bu sistem, reklamlarınızı; kenar çubuklarına, içerik yayınlama planınıza ve istediğiniz başka bir yere kolayca eklemenize olanak tanır.
Bazı Google AdSense Banner Boyutları ve Biçimleri Neden Daha İyi?
- Google AdSense, web sitenize ekleyebileceğiniz çeşitli banner boyutları ve reklam biçimleriyle sizin hizmetinize sunulur.
- Bütün Adsense biçimlerinden aynı sonucu alamazsınız.
- İçeriğe daha yakın olan (yani içerik ile daha alakalı olan) ve sayfa yüklendiğinde kolayca görülebilen reklamlar, size daha yüksek bir TO (tıklama oranı) sağlar.
- Kolayca fark edilebilir olan reklam boyutunu seçtiğinizden emin olmanız gerekir.
- Google AdSense sisteminde bazı reklam boyutları çok küçüktür ve bazı reklam boyutları da kullanıcı deneyimini çok kötü bir şekilde etkileyecek derecede çok büyüktür.
- Web sitenizde bulunan reklamların performansını etkileyen diğer bir faktör ise kullandığınız reklam için kaç reklamverenin bu reklamı yayınladığıdır.
- Bazı reklam biçimleri ve bannerları, reklamverenler arasında daha popülerdir. Bu durumun, o tip reklam biçimlerini kullanmanız halinde size daha büyük bir kazanç payı sağlayacağı anlamına geldiğini bilmeniz gerekiyor. Bu reklam biçimlerini kullanmanız halinde kendinize sağlayacağınız bir büyük avantaj daha var: Daha iyi ödeme yapan reklamlara sahip olmak.
- Son olarak, bazı reklam biçimleri mobil cihazlar için optimize edilmiştir.
- Eğer mobil kullanıcılar site trafiğinizden en iyi şekilde yararlanırsa bu reklamlar, web sitenizde bulunan diğer boyutlardaki reklamlardan daha iyi performans gösterecektir ve size daha fazla kazanç sağlayacaktır.
Google AdSense Banner Boyutlarını ve Biçimlerini Nasıl Verimli Kullanabilirim?
* Çoğu web sitesi sahibi, hangi reklam biçimlerinin kendi web siteleri için en iyi şekilde çalıştığını belirlemek adına farklı banner boyutlarını dener.
* Google AdSense mühendisleri, site sahipleri tarafından kullanılan reklamların katılımcı web sitelerinde (reklam sisteminden pay alan) nasıl performans gösterdiğini tespit etmek adına kendi testlerini sürekli olarak yenilerler.
* Yıllar içinde kendi web sitelerimizde Google AdSense ile ilgili çeşitli testler yaptık.
* Aşağıda, temanızda mevcut olan reklam alanlarının kullanımıyla ilgili tavsiyeler bulunmaktadır. Bu tavsiyeler, bir reklamdan elde edebileceğiniz en yüksek parasal değeri ve en verimli Google AdSense banner boyutları ile reklam biçimlerini içermektedir.
Orta Dikdörtgen (300 × 250)
1 - Bu reklam biçimi, hem görüntülü reklamları hem de metin bazlı reklamları destekler ve ayrıca mobil kullanıma uygun temalarda da kullanılabilir.
2 - Bu reklam boyutunun en iyi kısmı, kullanıcıları ve ziyaretçileri rahatsız etmeksizin kenar çubuğuna veya içerik alanına sığmasının kolay olmasıdır.
3 - Bu nedenle bu reklam biçimi, siteniz için daha fazla ve daha iyi ödeme yapan reklamların ayağınıza gelmesini sağlar.
4 - Son olarak bu reklam biçiminin, içeriğin/makalenin içerisine gömülmüş olan reklamlar adına mükemmel boyutta olduğu ve çoğu web sitesi için en iyi tıklama oranına sahip olduğu tespit edilmiştir (bildirilmiştir).
Büyük Dikdörtgen (336 × 280)
1 - Bu reklam biçimi, listemizin ikinci sırasında yer alıyor.
2 - Yukarıdaki orta boy dikdörtgen reklam biçiminden daha büyük ve daha dikkat çekici olabilir ancak bazı web sitesinde bulunan kenar çubuklarına sığmayabilir ve mobil cihazlar için optimize edilmemiş olabilir.
3 - Bu biçim, web sitenizin kenar çubuğu darsa veya içerik alanınız biraz sıkışık ise, kullanıcı deneyimi adına uygun olmayan bir biçimde içeriğinizi sıkıştırabilir. Dikkatli olun.
4 - Bu reklam gösterimi, içerik alanı içerisinde bulunan paragraflar arasına uygun bir tarzda yerleştirilirse, web sitenizdeki orta dikdörtgen tipi reklam gösterimi şablonundan daha iyi bir performans gösterebilir.
5 - Hem resim bazlı hem de metin bazlı reklamları destekler.
6 - İçerik boyutunun ve ideal yerleşimin yanı sıra, bu reklam boyutu da size daha iyi bir reklam alma fırsatını sağlar.
Liderler Sıralaması | [COLOR="black"]"The Leaderboard" (728×90)[/COLOR]
* Bu reklam biçimi, bir web sitesi başlığı adına mükemmel olan geleneksel bir banner reklam boyutudur.
* Hem metin bazlı hem de resim bazlı reklam biçimlerini destekler ancak mobil reklamları desteklemez. Bu bağlamda, site trafiğinizin büyük bir kısmı mobil kullanıcılara bağlıysa bunu kullanmayın.
* Türkçe'de "liderler sıralaması" olarak adlandırabileceğimiz bu reklam biçimi, en üst tarafa (web sitesi başlığının hemen altında veya hemen sonrasında) yerleştirilmek için ideal olduğundan, web sitenizden para kazanmak adına sizin daha kaliteli ve daha kazançlı reklamlar almanıza olanak sağlayabilir.
* Boyutu ve belirgin yerleşimi nedeniyle çoğu web sitesinde oldukça iyi bir performans gösterir.
Yarım Sayfa (Büyük Gökdelen) | [COLOR="Black"]"Half Page aka Large Skyscraper" (300×600)[/COLOR]
# Büyük Gökdelen (WM Aracı'nın Türkçe literatüre yeni bir kavram kazandırması gerekiyor öyle değil mi ^^), büyüklüğü nedeniyle yarım sayfa olarak da bilinen geniş dikey bir başlıktır.
# Yeniden hedefleme sırasında mesajlarını etkili bir şekilde iletmek için daha fazla reklam alanı isteyen reklamverenlerin dikkatini çeker.
# Bu reklam biçimi yıllar geçtikçe yayıncılar ve reklamverenler arasında daha popüler bir hale geldi çünkü ilgili reklamlara çok daha fazla ödeme yapan dünyaca ünlü markalar, bu reklam tipinin kendilerini müşterilere daha iyi bir şekilde sergileyebileceklerini düşünüyorlar.
# Bu reklam biçimini, kenar çubuğuna veya içeriğin yanına yerleştirebilirsiniz.
Ancak boyutu nedeniyle tüm web siteleri için uygun olmayabilir.
Büyük Mobil Afişi (Bannerı) (320×100)
1 - Bu banner, "The Leaderboard" olarak adlandırılan banner biçiminin mobil versiyonudur.
2 - Başlığın hemen altına yerleştirildiğinde (ideal olarak) en iyi şekilde verim sağlar.
3 - Mobil trafik, çoğu web sitesi için iyi bir kullanıcı grubu oluşturduğundan bu reklam biçimi, bazı web sitesi sahiplerine daha iyi bir reklam satın alma ve bu reklamı gösterme fırsatını sağlar.
4 - Kullanıcıları ve ziyaretçileri daha az rahatsız eden bir reklam olarak ve orta boy dikdörtgen reklam biçimine alternatif olarak kullanılabilir.
Mobil Liderler Sıralaması | [COLOR="black"]"Mobile Leaderboard" (320×50)[/COLOR]
* Bu reklam türü gösterimi, büyük mobil banner reklam biçimine göre yarı yüksekliktedir.
* Daha az etkilidir ancak kullanıcıları ve ziyaretçileri daha az rahatsız eder. Buna ek olarak, daha küçük mobil cihazlarda daha iyi reklam deneyimi sunar.
* Mobil reklamlar, reklamverenler arasında popülerdir. Bu reklam biçimini kullanmanız aslında büyük bir reklam fırsatını elde edebileceğiniz anlamına gelebilir.
* Bu reklam gösterimini uygun bir şekilde web sitenize yerleştirirseniz mobil trafiğiniz ile iyi bir etkileşim kurabilirsiniz.
Geniş Gökdelen | [COLOR="Black"]"Wide Skyscraper" (160×600)[/COLOR]
1- Özellikle dar kenar çubuklar için tasarlanmış dikey bir banner reklamdır.
2 - Hem resim bazlı hem de metin bazlı reklam biçimlerini destekler ve reklamverenler arasında popülerdir.
3 - Kullanıcıları ve ziyaretçileri daha az rahatsız eden bir reklam seçeneğidir ve bu reklam biçimini web sitesinizin tasarımına kolayca entegre edebilirsiniz.
4- Bununla birlikte, reklam konusunda daha fazla kullanıcı çekme eğilimli daha geniş ve yarım sayfa banner reklamlarından daha az etkilidir.
Portre | [COLOR="Black"]"Portrait" (300×1050)[/COLOR]
Reklam Tabelası / İlan Panosu | [COLOR="Black"]"The Billboard" (970×250)[/COLOR]
* Reklam panosu, marka odaklı olan başka bir reklam biçimidir.
* Sayfalarınızın üstünde veya altında ideal olarak yerleştirilebilecek geniş yatay bir banner reklamıdır.
* Reklamverenlere sunduğu alan nedeniyle daha iyi reklamlar elde etmenizi sağlayabilir ancak daha küçük bir reklam envanteri (reklam pazarı) vardır.
* Web sitenizin içeriğine ve anahtar kelimelerine bağlı olarak, web siteniz için yeterli sayıda reklam çekemezseniz, büyük bir başarısızlığa uğrayabilirsiniz. Eğer iyi ve kaliteli reklamlar bulabilirseniz, buradan büyük kazançlar sağlarsınız.
Kare | [COLOR="Black"]"The Square" (250×250)[/COLOR]
1 - Genel olarak, daha büyük reklamlar daha dikkat çekicidir.
2 - Ancak tüm web siteleri aynı şekilde tasarlanmamıştır.
3 - Minimalist bir WordPress teması kullanıyorsanız, bu küçük kare reklam biçimini, web sitenizin düzenine göre güzel bir şekilde sığdırabilir ve yine de kullanıcılara bu reklamınızı fark ettirebilirsiniz.
4 - Bunun dezavantajı, düşük ödeme yapan reklamlarla sonuçlanabilecek daha küçük bir reklam envanterine sahip olmasıdır.
5- Ancak web siteniz rekabetçi bir sektörde ise kullanıcı deneyimini etkilemeden gerçekten iyi çalışabilir.
Reklam Alanınızdan En İyi Şekilde Yararlanabilmeniz Adına Size Daha Fazla İpucu
1 - Kullanıcılardan genellikle Google AdSense ile ilgili şu soruyu alıyoruz: "Nasıl daha fazla para kazanabiliriz?"[/B]
2 - Her web sitesi farklı olduğundan bu soru için tek bir mükemmel cevap yoktur.
3 - Google AdSense’i gelir elde etmek için kullanırken aynı zamanda web sitenizin potansiyelini tam olarak kullandığınızdan emin olmanız adına bazı ipuçları aşağıda verilmiştir:
# Farklı reklam yerleşimlerini test edin - Hangi reklam biçimlerinin size daha iyi tıklama oranları sağlayacağını ve hangi reklam biçimlerinin size daha iyi reklam fırsatları sağlayacağını belirlemek adına farklı reklam biçimlerini deneyin.
# Birden çok reklam görüntüleyin - Google AdSense, bir sayfada birden çok reklam gösterimi sunmanıza olanak tanır. Hangi kombinasyonların sizin için en iyi şekilde çalıştığını test etmek için farklı yerleşimleri ve reklam biçimlerini deneyin.
# Önce kullanıcıları düşünün - Reklam gelirleri birçok web sitesinin hayatta kalması için önemliyken, kullanıcıları da düşünmeniz gerekir. İlgili reklamları, kullanıcı deneyimini etkileyecek şekilde yerleştirmek, web sitenizin kullanıcı etkileşimini ve WordPress sisteminizin SEO yapısını etkiler.
# Web sitenizin performansını optimize edin - Bu alanda yapılan araştırmalar, daha hızlı olan web sitelerinin genellikle daha fazla etkileşimli kitleye ulaştığını gösteriyor. Bu durum, hızlı bir internet sitesinin yavaş bir internet sitesinin sahip olduğu reklam tıklanma oranlarından daha fazla reklam tıklanma oranlarına ulaşacağının açıkça kanıtıdır. WordPress sisteminizi nasıl hızlandıracağınızı ve onun performansınızı nasıl artıracağınızı görün (istek halinde veya uygun vakit olursa Türkçe diline çevrilecektir).
İlk çeviri makalemiz burada sona eriyor. Konuya ilişkin yıldızlı değerlendirmelerinizi ve ilk başta söylediğim destek mesajlarınızı (her türlü olumlu ve olumsuz eleştiri) bekliyorum. Umarım bir kişiye de olsa yararım dokunmuştur. Esenle kalın efendim.
Yazının orijinali: "Tıkla".