Ben etiketlerin indekslenmesi mantığıyla yaklaşıyorum. :)
Etiket indekslemenin doğru olmadığını düşünüyorsanız. Google ve diğer arama motorları ile bir işiniz olmadığına ikna olmuşsunuz demektir.
Sitenizi hangi arama motoruna göre optimize ediyorsunuz? Google mı?
Evet ise, neden Google ın kriter ve şartlarına karşı davranma çabası içerisindesiniz anlamıyorum.
Sitenizde Google Analytics kodunuz var mı?
Evet ise; Google webde dolaşan tüm sitelerin taranabilmesi için bir kod türevi geliştirdi. Google Analytics. Bu kodu her kullanıcı için tüm sayfalarda kullanılmasını istedi. Bu kod ile tüm sayfalar artık webspiderlar tarafından ziyaret edilebilecekti ve bunun grafiklerini site sahibine sunabilecekti.
Zaman geçti ve Analytics bir adım ileri giderek, Tag Manager (Etiket yöneticisi) kodlarınında sitelerde bulunmasını istemeye başladı. Fakat kod yapısı da Analytics gibi olunca sayfaya minimum yük için sadece "gtag" etiket kodu olarak bunu kısalttı ve Analytics koduna entegre etti.
Bu ne anlama geliyor. Analytics kodları sitenizin Google da kayıtlı olduğunu gösteriyordu. Google Analytics size bunun grafiklerini sunuyordu. Ama "gtag" işin boyutunu değiştirdi. Sayfa içi etiketler ile sayfaları birbirine bağladığınızda sitenin ziyaret edilme ve sitede uzun durma oranlarının arttığını gördüler. Bu nedenle Etiketler site içi linkleme, sayfada uzun kalma, sayfadan sayfaya geçiş yapma gibi bir çok özelliği bir arada bulunduruyor.
Etiketlerinizi Seoya uygun (aynı sayfalarınızda yaptığınız seo çalışması şekli ile) düzenleyin. Her sayfada ortalama 4 etiket, 1 site içi link ve 1 dış link ile desteklemenizi tavsiye ederim.