Öncelikle herkese merhabalar;

Bugünkü rehberimde sizlerle Wordpress sisteminin ayarlarını detayları bir şekilde açıkayarak yapılandıracağız.

Not: Bu yapacağımız ayarlar hiçbir eklenti kurulu değilken olan ayarlardır. Siz eklenti yükledikçe duruma göre bazı ayarlar veya bazı ayarların yerleri değişebilir.

Hadi şimdi rehberimize geçelim;

Wordpress sistemini kurduktan sonra birde ekstradan birkaç ayar yapmamız gerekiyor. Bu rehber çoğunlukla diğer ayarları yapmasını bilmeyen, yeni başlayanlar ve yaptığı ayarlardan emin olmayanlar içindir.

İlk olarak yönetim paneline girin.

Sol tarafta (Sidebar) bulunan seçeneklerden "Ayarlar" seçeneğini tıklayın.

Resimde gördüğünüz gibi bizi ilk olarak "Genel Ayarlar" olarak adlandırılan bir sayfaya yönlendiriyor.

Bu sayfada ilk olarak "Site Başlığı" bölümüne sitenizin adını (Örn: Yaman Blog) yazıyoruz.

Altında bulunan "Slogan" bölümüne siteniz için uygun bir slogan yazacağız. (Burası isteğe bağlıdır. Dilerseniz boş bırakabilirsiniz. Boş bırakırsanız sitenizde herhangi bir slogan görünmez.

Sloganı ayarlardıktan sonra "Wordpress Adresi (URL)" bölümüne sitenizin adresini giriyorsunuz. (Bu bölüm kurulumda otomatik olarak doldurulur.) Eğer sitenizde bir SSL sertifikası bulunuyorsa ve bu bölümdeki URL sadece "http" protokolü kullanıyorsa bu protokolün sağ tarafına "s" eklemeyi unutmayın. Eklemediğiniz halde siteniz varolan SSL sertifikasını görmeyecektir.

Aynı şeyi "Site Adresi (URL)" bölümüne de yapın.

Evet URL bölümlerini yaptığımıza göre diğer bölüme geçelim.

Ardından "Yönetim E-Posta adresi" bölümüne Yönetici mail adresinizi girin. (Bu bölüme kurumsal mailiniz varsa kurumsal mailinizi kişisel mailiniz varsa kişisel mailinizi giriniz.)

Üyelik bölümüne gelecek olursak burada sizi bir seçenek karşılıyor. Eğer bu bölümde bulunan tiki işaretlerseniz sitenize gelen ziyaretçiler sitenize kayıt olabilecek fakat tiki işaretlemezseniz sitenizi ziyaret eden kullanıcılar sitenize kayıt olamaz. (Bu seçenek sizin Wordpress sistemini hangi amaca kullanacağınıza göre değişebilir.)

Sırada eğer üyelik tikini işaretlediysek geçerli olan bir ayar. Bu seçenek sizlere sitenize kayıt olan ziyaretçilerin otomatik olarak hangi yetki grubuna yerleşip yerleşmeyeceğini sormaktadır. Varsayılan yetki grubu genellikle "Abone" yetki grubudur. Sizler dilerseniz İçerik sağlayıcı, Editör, Admin gibi değiştirebilirsiniz.

"Site Lisansı" ayarı ile sitenizin varsayılan dilini değiştirebilirsiniz.

"Zaman Dilimi" ayarı ile sitenizin zaman ayarlarını değiştirebilirsiniz.



"Tarih biçimi" ayarını kullanarak tarih göstergesinin biçimini değiştirebilirsiniz. (Örn GG.AA.YYYY olması yerine AA.GG.YYYY veya YYYY.AA.GG olarak ayarlayabilirsiniz..)

"Saat biçimi" ayarını kullanarak saat göstergesinin biçimi değiştirebilirsiniz. (Örn 17:40 biçimindeki saati 05.40 PM şekline çevirebilirsiniz.)

"Haftanın başladığı gün" Türkiye koşullarında "Pazartesi" günüdür.

Bu bölümdeki tüm ayarları yapılandırdıktan sonra "Değişiklikleri kaydet" butonuna tıklayarak Genel ayarlar bölümünü kaydediyoruz.

Ardından sol bölümde (sidebar) bulunan ayarlar sekmesinin altında açılan seçeneklerden "Yazma" seçeneğine tıklayın.

Resimde de gördüğünüz gibi girdiğimiz bu sayfada bizleri Mail ayarları karşılıyor. Buraya mail bilgilerinizi girin. (Bu bilgileri sadece kurumsal mail hesabınız varsa yapın.) Biz varolduğunu düşünürsek.

Üstte bulunan ilk 2 ayarı atlıyoruz . Bu ayarlar ileri zamanda yapılandırılması gereken ayarlar. Direkt olarak mail ayarlarına geçelim.

İlk olarak bizleri "Posta Sunucusu" yani diğer adıyla "Host" bölümü karşılıyor. Bu bölüme mail bilgilerinizde Host bilgisini kopyala yapıştır yöntemi ile bu bölüme yapıştırın. (örn smtp.gmail.com)

Bu adımdan sonra "Giriş ismi" yani "kullanıcı adı" bölümüne geçiyoruz. Bu bölüme (genellikle mail adresiniz olur.) kullanıcı adınızı kopyala yapıştır yöntemi ile yapıştırıyoruz.

Şimdi gelelim "Parola" bölümüne bu bölüme mail bilgilerinde bulunan veya mail hesabına giriş yaparken kullandığınız parolanızı yazıyoruz.

Ve son olarak "Yazı" diğer adıyla "Port" bölümüne mail hostinginizin desteklemiş olduğu port numarasını girin. ve altta bulunan "Değişiklikleri kaydet" butonuna tıklayarak ayarları kaydedin.

Evet "Yazma" seçeneğinde bulunan ayarları da yapılandırdığımıza göre onun altında bulunan "Okuma" seçeneğine geçebiliriz. İlk olarak sol bölümden (sidebar) "Okuma" seçeneğine tıklayın.

Evet açılan sayfada resimde de görüdüğünüz gibi ilk bölümümüz Anasayfa da görüntülenen içerik ile ilgili. "Anasayfa Görüntülemesi" bölümünde eğer sabit bir yazıyı göstermek istiyorsak orada bulunan "Sabit Yazı Seç" tikine tıklayarak önceden yazmış olduğunuz bir içeriği anasayfada ilk sırada sabit olarak gösterebilirsiniz.

En fazla gösterilecek blog sayısı : Bu bölümde varsayılan sayı 10 dur. Bu bölüm anasayfanız da tek sayfada en fazla kaç adet blog listeleneceğini sormaktadır. Siz 10 sayısını dilerseniz artırabilir dilerseniz de azaltabilirsiniz.

Beslemede Gösterilecek En fazla kayıt adedi: Bu bölüm RSS sistemleri ile ilgilidir. RSS sitedeki bir veriyi bir uygulama veya site gibi yerlere çekmekte kullanılan bir sistemdir. Buda varsayılan olarak 10 dur. Bunuda aynı şekilde dilerseniz artırabilir dilerseniz de azaltabilirsiniz.

Akıştaki her bir yazı için dahil edin: Bu seçeneği kullanarak arama motorlarında çıkan içeriğinizin açıklamasını tüm metin yada özet olarak değiştirebilirsiniz. Eğer tüm metin olarak ayarlarsanız açıklama kısmının desteklediği içerik yazısı dahil edilir. Fakat özeti işaretlerseniz açıklama kısmında yazmış olduğunuz yazının özeti çıkar.

Arama Motoru Görünürlüğü: Bu seçenek ile içeriklerinizin arama motorundan indexlenmesini yani arama motorlarında çıkmasını engelleyebilirsiniz.

Evet bu ayarları da yapılandırdığımıza göre altta bulunan "Değişiklikleri Kaydet" butonuna tıklayarak yapılandırdığımız ayarları kaydedebiliriz.


Üstteki resimde görmüş olduğunuz gibi sırada "Tartışma" bölümü bulunuyor. Fakat bu bölümün yapılandırması kolay olduğu için burayı pas geçiyorum.
Eğer bu bölümle ilgili bir sorun yaşarsanız forum üzerinden bu konunun altına mesaj bırakmayı kesinlikle unutmayın. Elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım.

Aynı şey "Ortam" seçeneğinde de geçerli bu bölümde sizlere avatar görselleri gibi şeylerin boyutları verilmekte. Bu boyutlar standart boyutlar bunların ölçülerini değiştirmek sitenizde görsellerde sorun çıkartabilmektedir.

Evet şimdi SEO açısından önemli bir seçeneğe geldik. (Kalıcı Bağlantılar)

Sol taraftan (sidebar) Kalıcı bağlantılar seçeneğine tıklıyoruz.

Açılan sayfada bizlere birkaç adet seçenek sunuluyor. Bu seçenekler ile sitemizin URL yapısını baştan aşağı değiştirebiliyoruz.

Sizlere önerebileceğim kod yapısı, özel yapının üzerinde bulunan seçenek. Bu seçenek Google'ın önemsediği kullanıcı dostu bir seçenek.

Bu ayarı yaptıktan sonra "Değişiklikleri Kaydet" diyerek bu yapılandırdığımız ayarları da kaydedelim.

Bundan sonraki seçenek "Gizlilik" fakat bu seçenek çok basit bir seçenek burada Gizlilik Politikanızı seçeceksiniz. Eğer bu bölümle ilgili sorun yaşarsanız bu konunun altına mesaj yazmayı kesinlikle unutmayın. Bu ayarların tümünü yaptığınız zaman sitenin tüm temelleri hazır hale gelecek ve sitenizi dilediğiniz gibi kullanabileceksiniz. Artık bu yapılandırmaları yaptığınıza göre gerekli sayfaları ve eklentileri kurun ve wordpress mağazasındaki temalardan size uygun bir tema seçin .

(En sonda koyu ile yazmış olduklarımı ayrı bir rehberde detaylı bir şekilde anlatacağım.)

ÖNEMLİ NOT: Bu rehber TeknoForum forum sitemizde bulunmaktadır. Fakat wmaracı üzerine attığım zaman malesef resimler wm aracına gelmiyor. Rehberi resimleri ile beraber orjinal şekilde görmek için altta bulunan kaynak linke girmeyi unutmayın. Seviliyorsunuz :)

Kaynak;

https://teknoforum.site/thread-89.html