Daha önce yaptığı iş birlikteliğiyle Facebook verisine daha fazla ulaşım hakkı alan ve arama sonuçlarında ilgili bilgileri gösterebileceğini paylaştığımız Yandex şimdi de Google ile yaptığı anlaşmayı duyurdu.
Yandex yaptığı anlaşmayla DoubleClick’in envanterine dahil olarak reklam alanlarının satışını yapabileceği gibi kendi reklamlarını da DoubleClick üzerinden pazarlayabilecek.
Dijital reklam pazarının son zamanlarda çift haneli büyümesinde en önemli etkenlerden biri olan RTB’nin odağında gerçekleşen anlaşma aslında bir yönden kullanıcıların internette gezinmelerinde ülke sınırlarının olmadığının bir göstergesi.
Küresel anlamda en büyük reklam platformu olmayı pekiştiren DoubleClick geçtiğimiz yılın son ayların Facebook’la anlaşma yaparak reklam verenlerin Facebook Exchange üzerinden envantere ulaşabilmesine imkan tanımıştı.
Yandex, Yandex.Direct’le var olan reklam ağı ve Mart 2012′de kurduğu RTB sistemiyle DoubleClick’in Facebook’la yaptığı iş birlikteliğinden farklı olarak Yandex’te çift taraflı bir anlaşma yaptığını hazırladığı görselle de daha net açıklamış. Burada karıştırılmaması gereken önemli bir nokta var o da bu birliktelik Google ve Yandex’in arama sonuçları reklamlarını kapsamıyor.
Kaynak : Webrazzi