Yandex özellikle en son yaptığı güncellemeler ve Yandex Adalar özelliği ile aynen Google gibi semantik düzene, kullanıcı tarafından yazılmış kaliteli ve orjinal içeriğe önem vermektedir. Yine Google ile karşılaştıracak olursak Yandex için yapılan SEO çalışmaları nispeten daha uzun sürede geri dönüş sağlamaktadır, indeksleme hızı Google’a göre daha yavaştır. Aşağıda vereceğim bilgiler özellikle Yandex arama motoru için yapılacak SEO çalışmasını hedeflese dahi, Google ve diğer arama motorları için de çoğunlukla benzer şekilde düzenlemeler yapılmaktadır, ancak verilen öncelikler konusunda bazı ayrımlar bulunmaktadır.

Yandex arama motoru optimizasyonu başlangıcında;


    Sitenizi SEO için daha detayı inceleyip yönetmek için Yandex Webmaster hizmetine kayıt olabilirsiniz.

    Öncesinde ve ilerleyen zamanlarda Yandex’in Siteyi Denetle özelliği ile websitenizin Yandex tarafından hangi sayfalarının indekslendiğini görebilir, duruma göre gerekli iyileştirmeleri yapabilirsiniz.

    Ayrıca eğer kurumsal bir siteseniz adresinizi kesinlikle Yandex Rehber’e kaydetmelisiniz.


Yandex SEO Optimizasyonunda Site İçi ve Site Dışı olmak üzere dikkat edilmesi gereken öncelikleri şu şekilde sıralayabiliriz;


Site İçi Yandex SEO Optimizasyonu
    Site geneli tüm SEO-Dostu ve Kullanıcı-Dostu düzenlemeler Yandex için önemlidir

    Aşırı pop-up, gizli pencere, gizli tıklama alanları kullanmaktan kaçının

    Kullanıcılara yönelik olarak içeriklerinizin anlaşılmayan ve kötü bir dil bilgisi ile yazılmamış olmasına dikkat edin

    Kısa metinlerin yer aldığı sayfalar ve sadece resim/görüntü içerip metin içermeyen sayfalar oluşturmaktan kaçının

    Yandex doğru ve hatasız olarak yapılandırılmış robots.txt ( Yandex Robots.Txt Kullanımı ) ve sitemap.xml (Sitemap.XML Kullanımı) dosyalarına önem vermektedir. Siteniz için en uygun şekilde düzenleyip Yandex webmaster aracı üzerinden gerekli tanımlamaları yapabilirsiniz


    Hedef anahtar kelimeleri aşırı kullanmayın

    H-etiketleri, başlık ve açıklama etiketleri Yandex için önemlidir

    Meta açıklamaların tüm site için aynı şekilde kullanılmamasına, anahtar kelime tekrarlarından oluşmamasına ve ilgili sayfanın konusuyla alakalı, güncel ve bilgi verici olmasına dikkat edin

    Başlıklar boşluklar dahil 70 karakteri geçmemelidir

    Açıklamalar boşluklar dahil 160 karakteri geçmemelidir

    İçeriklerin konuları ile alakalı sitenizden farklı kaynaklara aşırı olmamakla beraber link çıkışı ve anchor text oluşturun

    Site içi link yapısı önemlidir, indekslenmesini isteğiniz belge, zengin medya ve alt sayfalara sitenizde doğru link yapısı içinde bulundurun

    Yandex arama robotu “iframe” etiketine eklenen belgeleri dizinlemediğinden, belgenin doğru sıralanması için bu etiketin kullanılması önerilmez

    Resimlerin etiketinin doğru şekilde doldurulduğundan emin olun

    Yandex için domain ve URL’de anahtar kelimelerin olması hala önemlidir, sayfaları oluşturuken buna dikkat edin

    Her sayfanın benzersiz bir adresi (URL) olduğuna dikkat edin, statik, kategorisel SEO Dostu URL yapısı kullanın

    Son olarak site otoritesi, güveninirliği, site hızı ve domain yaşı da son derece önemlidir.



Site Dışı Yandex SEO Optimizasyonu

    Yandex sitenize gelen linkleri yani backlink kavramını biraz daha farklı değerlendirilmektedir, Yandex daha çok backlinkin çeşitliliğini ön planda tutmaktadır

    Tek anahtar kelimede aşırı backlink, spam özelliği taşıyan oluşumlar ve spam sitelerinden gelen linkler linkfarm ve arama motorları tarafından zararlı olduğu tanımlanan sitelerden satın alınan linkler sitenizi Yandex’te olumsuz etkileyecektir

    Bunun yanında aktif sosyal medya hesapları ve buralardan siteye gelen linkler önemlidir

    Forum, blog ve sosyal medya üzerinden diğer kullanıcıların yarattığı linkler de ayrı öneme sahiptir

    Diğer sitelerden alınan linklerde “burada, tıkla, site, kaynak” vb. tıklama alanları yerine sitenizin açılış sayfasıyla alakalı link oluşturmanız önemlidir.


Orjinal Kaynak: Yandex SEO Optimizasyonu