lostyazilim
tr.link

10 Absürt Programlama İlkesi

8 Mesajlar 1.496 Okunma
lstbozum
tr.link

bd bd WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 26.10.2010
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek 2
  • Konum Manisa
  • Ad Soyad B** D**
  • Mesajlar 4926
  • Beğeniler 784 / 3953
  • Ticaret 18, (%100)
Kod yazarken sıkça karşılaştığınız talihsizlikleri, programlama sürecinin garip gerçeklerini sadece siz yaşamıyorsunuz. O kadar yaygınlar ki hepsinin birer adı ve tanımı var. Bu normal kabul edilen absürt durumlardan 10 tanesini inceledik.

Bloat Principle
Zawinski Kuralı olarak da bilinen Bloat Principle (Şişme İlkesi) kodunuzun zamanla büyüyüp kaçınılmaz olarak karmaşıklaşması durumuna verilen bir ad. Sürekli eklediğiniz yeni özelliklerin eninde sonunda kodunuzu asıl amacından ve ilk basitliğinden uzaklaştıracağını ifade ediyor. Kurala göre, her kod genişleyip şişmeye ya da artık kullanılmamaya mahkum.

“Daha Kötü Daha İyidir” Zihniyeti
“Daha Kötü Daha İyidir” Zihniyeti (The “Worst is Better” Mentality) programınızın spesifik bir soruna çözüm olarak çalışmasının, farklı sorunlara da uygulanabilir olmasından daha iyi olduğunu savunuyor. Basit ve hedeflediği sorunu çok iyi çözen programlar hem daha verimli çalışıyorlar hem de daha çok kullanıcı çekiyorlar. Aksi takdirde, gerek kullanıcılar gerek geliştiriciler tarafından anlaşılması zorlaşıp kullanışlılığını yitiriyor.

Eagleson Yasası
6 aydan uzun süredir bakmadığınız herhangi bir kod, sanki başkası yazmışçasına yabancıdır. Biraz şevk kırıcı bir beyanda bulunan Eagleson Yasası, aslında bir geliştirici olarak 6 aydaki ilerlemenize dikkat çekiyor. Her kod daha iyi yazılabilir ve her zaman daha iyi bir geliştirici olabilirsiniz. Öyle ki, geçmiş kodlarınıza bakıp yabancılık hissetmiyorsanız, muhtemelen bu sürede kendinizi pek de geliştirmediğinizdendir.

Principle of Least Astonishment
Türkçe’de Minimum Hayret İlkesi şeklinde ifade edebileceğimiz ilke, kullanıcıların radikal değişimlere kolay adapte olamaması üzerine yapılan bir tespit. Yenilik getirirken halihazırda alışılmış yapıdan çok uzaklaşan bir yazılımın, kullanıcıların beklentisine yabancı kalacağını ifade ediyor. Bu nedenle büyük değişimlerdense adım adım ilerlemeler daha iyi bir seçim olabilir.

Sibernetik Böcek Bilimi Yasası
Kim olduğu bliinmeyen bir Lubarsky’nin Kuralı olarak da bilinen Sibernetik Böcek Bilimi Yasası (Law of Cybernetic Entomology), kodunuzda her zaman bir bug daha olduğunu iddia ediyor. Ne kadar uğraşırsanız uğraşın bir yerlerde hep bir bug daha olacak. Ne kadar olumsuz bir ifade olsa da, mükemmelliyetçiliği bir kenara bırakıp bug’ları ortaya çıktıkça yok etmeye yönlendirerek iyi bir amaca hizmet ettiğini düşünebiliriz.

Kernighan Yasası
Kernighan Yasası’na göre, bir koddaki bug’ları temizlemek kodu yazmaktan iki kat daha zordur. Bu yüzden de yazabildiğiniz en iyi kodun bug’larından arındırmanız mümkün olmayacaktır. Bu durumda yapılacak en mantıklı hareket akıllıca kodlar yazmaktansa iyi, okunabilir ve basit kodlar yazmak olabilir. Çünkü bir kod ne kadar anlaşılırsa, bug’larından da o kadar kolay temizlenebilir.

Plastik Ördekle Bug Yakalama
Plastik Ördekle Bug Yakalama (Rubber Duck Debugging), sıkça karşılaşılan durumlar için yapılan bir tespitten ziyade bir öneri. Kodunuzu bug’larından arındırmaya çalışırken belki de yapabileceğiniz en etkili şey kodunuzu satır satır bir objeye anlatmak. Anlatırken kodunuza farklı açılardan bakıp nerede hata yaptığınızı görebiliyorsunuz. Böylece plastik ördek kodunuzdaki bug’ları bulmanızda yardımcı oluyor.

Doksan-Doksan Kuralı
Kodun %90’ını yazmak zamanınızın %10’unu alır. Geriye kalan %10’unu yazmaksa diğer %90’ını alır. Birazdan biteceğini düşündüğünüz kodların sonradan bakınca daha yeni başlamış olduğunu fark ettiğiniz zamanlar bu ilkeyi haklı çıkarır cinsten. Biraz sinir bozucu olsa da, herkesin başına geldiğini görmek rahatlatıyor.

Parkinson Yasası
Bir koda harcayacağınız zaman, harcayabileceğiniz zaman kadardır. Yapılacak iş elinizdeki zamanı tamamen kullanacak kadar uzar. Bu bağlamda programlama dışında pek çok iş için de geçerli olduğunu düşünebiliriz. Parkinson Yasası’ndan çıkarılacak sonuç, bir kodu yazmak için belirli bir süre ayırmak ve onu aşmamak olabilir.

Brook Yasası
Bir kodla ilgilenen kişi sayısı arttıkça, kodu yazma süresi de artacaktır. Herkesin aynı şekilde düşünmesi, grup içi iletişimin sağlanması derken kodun tamamlanması bir kişiye göre çok daha uzun sürecektir. Bir daha bir kodu yetiştirmekte zorlandığınızda, Brook Yasası’nı düşünüp işe başka insanları dahil etmeden önce plastik ördeğinizle tekrar bakmak isteyebilirsiniz.

Kaynak: https://webrazzi.com/2018/01/25/duymamis-olabileceginiz-absurt-programlama-ilkeleri/
burakisci YORci YakupTEKiN

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
reklam

yacrop12 yacrop12 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 31.05.2017
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Öğrenci gibi
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad C** K**
  • Mesajlar 190
  • Beğeniler 79 / 26
  • Ticaret 0, (%0)
Hocam yanlış yere attınız galiba :D
 

 

bd bd WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 26.10.2010
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek 2
  • Konum Manisa
  • Ad Soyad B** D**
  • Mesajlar 4926
  • Beğeniler 784 / 3953
  • Ticaret 18, (%100)
yacrop12 Yoo neden yanlış olsun? :)
 

 

yacrop12 yacrop12 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 31.05.2017
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Öğrenci gibi
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad C** K**
  • Mesajlar 190
  • Beğeniler 79 / 26
  • Ticaret 0, (%0)
admin hocam bilmiyorum bloga atmaniz gerekmiyor muydu :D
 

 

wmaraci
wmaraci

cihaneken cihaneken Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 25.07.2014
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek Elektrik Teknisyeni
  • Konum Fransa
  • Ad Soyad C** E**
  • Mesajlar 3508
  • Beğeniler 488 / 1190
  • Ticaret 1, (%100)
Arkadaşlar yanlış anlamasınlar fakat, admin bey bu konu bu siteye ağır gelir. Kaldıramaz bu forum böyle bir içeriği. 😂

Bizim forumun programcı hocaları ördeği mördeği tanımaz, paldır küldür dalarlar.
 

 

bd bd WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 26.10.2010
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek 2
  • Konum Manisa
  • Ad Soyad B** D**
  • Mesajlar 4926
  • Beğeniler 784 / 3953
  • Ticaret 18, (%100)
yacrop12 blog'a kendi yazdığımız içerikleri atıyoruz. Being özenle yazıyor hepsini :)

Bu yazıyı webrazzi'de gördüm, hoşuma gitti ve sizinle paylaşmak istedim.

cihaneken ahaha :D
Being yacrop12

kişi bu mesajı beğendi.

Gopher Gopher We Love Google! Kullanıcı
  • Üyelik 06.01.2018
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek Yazılım Mühendisi
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad H** K**
  • Mesajlar 341
  • Beğeniler 35 / 191
  • Ticaret 0, (%0)
cihaneken Genel olarak birçok programcının yaşadığı temel durumlar fakat terimler biraz yabancı gelebilir evet. :)

Bu arada Sibernetik Böcek Bilimi Yasası ve Kernighan Yasası kesinlikle doğrudur :)

admin İçerik için teşekkür ederiz.
 

 

kenzai kenzai developer Kullanıcı
  • Üyelik 14.06.2017
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek vulnerability researcher
  • Konum Danimarka
  • Ad Soyad M** Ç**
  • Mesajlar 2
  • Beğeniler 2 / 0
  • Ticaret 0, (%0)
Elinize sağlık.
 

 

vi veri veniversum vivus vici
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al