C# Char.IsNumber ile Texti nasıl kontrol ettiririm ? |
9 Mesajlar | 4.951 Okunma |
str: girilen text
char[] chars = new char[str.Length];
foreach (char c in chars)
{
if (char.IsLetter(c) || char.IsWhiteSpace(c))
{
Console.WriteLine(char + " harf");
}else if (char.IsNumber(c)){
Console.WriteLine(char + " numara");
}
}
str: girilen text
int val;
if (int.TryParse(str, out val))
{
// Numerik değer
}else{
// Yazı değer
}
bool isNumber = Regex.IsMatch(str, @"^\d+$");
if(isNumber){
// Numerik değer
}
str: girilen text
char[] chars = new char[str.Length];
foreach (char c in chars)
{
if (char.IsLetter(c) || char.IsWhiteSpace(c))
{
Console.WriteLine(char + " harf");
}else if (char.IsNumber(c)){
Console.WriteLine(char + " numara");
}
}
str: girilen text
int val;
if (int.TryParse(str, out val))
{
// Numerik değer
}else{
// Yazı değer
}
bool isNumber = Regex.IsMatch(str, @"^\d+$");
if(isNumber){
// Numerik değer
}
public class Kalem(){
private String grafit;
private String ahsap;
public Kalem(String grafit, String ahsap){
this.grafit = grafit;
this.ahsap = ahsap;
}
public String getGrafit(){
return grafit;
}
public void setGrafit(String grafit){
this. grafit = grafit;
}
public String getAhsap(){
return ahsap;
}
public void setAhsap(String ahsap){
this.ahsap = ahsap;
}
}
public void yazmak(){
System.out.println("Kalem yazı yazıyor..");
}
public class Kalem(){
private String grafit;
private String ahsap;
public Kalem(String grafit, String ahsap){
this.grafit = grafit;
this.ahsap = ahsap;
}
public String getGrafit(){
return grafit;
}
public void setGrafit(String grafit){
this. grafit = grafit;
}
public String getAhsap(){
return ahsap;
}
public void setAhsap(String ahsap){
this.ahsap = ahsap;
}
public void yazmak(){
System.out.println("Kalem yazı yazıyor..");
}
}
public class TestApp(){
public static main void (String[] args){
//new operatörü varolan cansız bir sınıfı, canlı hale getirir. Programlamada buna instance denir. Yani bir obje yaratmış oluyorsunuz. Bi aşağıdaki kodda Kalem sınıfını yaratmış olduk.
//Kalem sınıfının constructor'ı iki parametre alıyor String, o yüzden constructor'ına iki String değer verdim
Kalem kalem = new Kalem("grafit maddesi", "ahsap maddesi");
//yazmak metodunu çağırarak, kalem sınıfının yazma becerisini kullandım.
kalem.yazmak();
}
PorFavorDama adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim bunuda hocalarımın tavsıyesı uzerıne almıştım .public class Kalem(){
private String grafit;
private String ahsap;
public Kalem(String grafit, String ahsap){
this.grafit = grafit;
this.ahsap = ahsap;
}
public String getGrafit(){
return grafit;
}
public void setGrafit(String grafit){
this. grafit = grafit;
}
public String getAhsap(){
return ahsap;
}
public void setAhsap(String ahsap){
this.ahsap = ahsap;
}
}
public void yazmak(){
System.out.println("Kalem yazı yazıyor..");
}
public class Kalem(){
private String grafit;
private String ahsap;
public Kalem(String grafit, String ahsap){
this.grafit = grafit;
this.ahsap = ahsap;
}
public String getGrafit(){
return grafit;
}
public void setGrafit(String grafit){
this. grafit = grafit;
}
public String getAhsap(){
return ahsap;
}
public void setAhsap(String ahsap){
this.ahsap = ahsap;
}
public void yazmak(){
System.out.println("Kalem yazı yazıyor..");
}
}
public class TestApp(){
public static main void (String[] args){
//new operatörü varolan cansız bir sınıfı, canlı hale getirir. Programlamada buna instance denir. Yani bir obje yaratmış oluyorsunuz. Bi aşağıdaki kodda Kalem sınıfını yaratmış olduk.
//Kalem sınıfının constructor'ı iki parametre alıyor String, o yüzden constructor'ına iki String değer verdim
Kalem kalem = new Kalem("grafit maddesi", "ahsap maddesi");
//yazmak metodunu çağırarak, kalem sınıfının yazma becerisini kullandım.
kalem.yazmak();
}