[COLOR=#274e13]Temel Tamsayı Türleri:[/COLOR]
[COLOR=blue]byte[/COLOR]: 8 bitlik sayı türlerini kapsamaktadır(işaretsiz sayılar). byte işlemleri 0 ile 255 arası sayıları içerir. Negatif sayıların kullanılması veya 256 ve üstü sayıların kullanımlası hata almanıza neden olacaktır.
[COLOR=blue]sbyte[/COLOR]: byte değişkeninin işaretli sayıları kapsayan türdür. sbyte işlemleri -128 ile 127 arası sayıları içerir. Daha büyük veya küçük sayıları kullanmanız hata almanıza neden olur.
[COLOR=blue]short[/COLOR]: 16 bitlik sayı türlerini kapasamaktadır. short işlemleri -32768 ile 32767 arası sayıları içerir. Daha büyük veya küçük sayıların kullanımlası hata almanıza neden olur.
[COLOR=blue]ushort[/COLOR]: 16 bitlik sayı türlerini kapasamaktadır(işaretsiz sayılar). short işlemleri 0 ile 65535 arası sayıları içerir. Daha büyük veya küçük sayıların kullanımlası hata almanıza neden olur.
[COLOR=blue]int[/COLOR]: 32 bitlik sayı türlerini kapsamaktadır. int işlemleri -2147483648 ile 2147483648 arası sayıları içerir. Daha büyük veya küçük sayı kullanımında hata almanıza neden olacaktır.
Örnek bir değişken tanımlama: [COLOR=blue]int [/COLOR]sayi = 6253;
[COLOR=blue]long[/COLOR]: 64 bitlik sayı türlerini kapsamaktadır. Yazılım hayatınız boyunca bir veya iki kez gereksinim duyacağınız aşmış bir sayı tipidir. –9, 223, 372, 036, 854, 775, 808 ile 9.223.372.036.854.775.807 arası sayıları içerir.
[COLOR=#38761d]Temel Reel Sayı Türleri:[/COLOR]
[COLOR=blue]float[/COLOR]: 32 bitlik reel sayı değerlerini sakmak için oluşturulur. Para birimleri vb. sayı verileri bu değişkende saklanır.
Örnek bir değişken tanımlama: [COLOR=blue]float [/COLOR]f=2.54f; veya [COLOR=blue]float [/COLOR]f=2.54F; gibi.
Yukarıda gördüğünüz örnekte "f" ve "F" harflerine dikkat etmişsinizdir. Bunların elbette önemli bir rolü var. Eğer C# bünyesinde "f;" sonlanışını görmezse otomatik olarak değişkeni 'double' türüne çeviriyor.
[COLOR=blue]double[/COLOR]: 64 bitlik reel sayı değerlerini sakmak için oluşturulur.
Örnek bir değişken tanımlama: [COLOR=blue]double [/COLOR]x=4.54; veya [COLOR=blue]double [COLOR=black]x[/COLOR][/COLOR]=4.54D; gibi.
Double değişkeninde 'float' gibi sonuna bildirim anahtarı ekmenize gerek yok ama eklersenizde herhangi bir sorun çıkmaz. Çünkü atanan reel sayı değerini C# otomatik olarak Double sistemine çeviriyor.
[COLOR=blue]decimal[/COLOR]: 128 bitlik reel sayı değerlerini sakmak için oluşturulur.
Örnek bir değişken tanımlama: [COLOR=blue]decimal [/COLOR]z=1.54m; veya [COLOR=blue]decimal [COLOR=black]z[/COLOR][/COLOR]=1.54M; gibi.
[COLOR=#38761d]Herhangi Bir Sayıyı Makine Diline (Assembly) Çevirmek:[/COLOR]
Bir çoğunuzun bildiği gibi makine dili '0' ve '1' sayılarından oluşurlar. Kullandığımız yazılım bu dili convert ederek bizim anlayabileceğimiz şekilde aktarırlar. Hemen Aşağıda '20' sayısının makine dilinde ki karşılığına bakalım;
Yukarıda gördüğünüz örnekte yirmi sayısı sonuna kadar yarısına bölünüyor. Çıkan sonuçlar ve en son olarak kalan alınıyor. İlk iki sıfırın silinme sebebi ve veriye aktarılmama sebebi 0 sayısının makine dilinde de etkisin bir eleman olmasından kaynaklıdır. İlk '1' rakamından sonra yazma gerçekleşir. 8 Bitlik bir veri örneğinde ise '101' sonucu alınır kalan alanlar ise '0' rakamı ile doldurulur.
kaynak