Turtle, python ile grafik programlama yapabileceğiniz bir modüldür. Turtle ile grafik programlama yapmaya başlamadan önce turtle modülünü programınıza import etmeniz gerekmektedir. Turtle grafik modülünü örnekler üzerinden inceleyelim.
from turtle import *
Yukarıda turtle modülünü programımıza dahil ettik.
color('red', 'yellow')
Çizim yapacağımız kalemimiz için renk belirledik.
done()
Porgramımızın sonuna done() fonksiyonunu ekleyerek programımızın kapanmasını önlüyoruz. Artık grafik çizimine başlayabiliriz. İlk olarak bir daire çizmekle başlayabiliriz.
from turtle import *
color('red', 'yellow')
circle(100)
done()
Circle fonksiyonu ile dairemizi çizdik. Eğer kalemimiz için bir hız belirtmek istiyorsak speed() komutunu kullanmalıyız. Speed(), komutu için parametre olarak 1-10 arasında yalnızca tamsayı girişi yapabiliriz.
from turtle import *
color('red', 'yellow')
speed(1)
circle(100)
done()
Şimdi ise kalemimiz ile bir kare çizimi yapalım.
from turtle import *
color('red', 'yellow')
speed(1)
forward(150)
left(90)
forward(150)
left(90)
forward(150)
left(90)
forward(150)
done()
Yukarıdaki forward ve left komutlarını ve aldıkları parametreleri açıklayalım. Forward komutu ileri doğru çizim yapmamızı sağladı. Left komutu ise 90 derecelik bir açı ile kalemimizin yönünü sola döndürmemizi sağladı. İleri gitme işlemini 4 kere yaptırdığımızda bir kare şekli ile karşılaştık.
Aynı işlemi döngü kullanarak yapmak istersek:
from turtle import *
color('red', 'yellow')
speed(1)
for i in range(1, 5):
forward(150)
left(90)
done()