Aldım kahvemi ve geldim! :)
Yıllarca içinde bulunduğum girişimcilik sektöründe okuyarak ve tecrübe ederek edindiğim bazı bilgilerle bir girişimcinin geçmesi gereken adımları yazacağım.
Konuya yorumlarınızı bekliyorum, severseniz kahvemle birlikte boş zamanlarımda bu tarz konuları bol bol yazabilirim.
Kendiniz İçin Doğru Şeyi Bulun
"Girişimcilik" oldukça geniş bir terim ve günümüzde hemen hemen her alanda girişimci olabiliyorsunuz. Yine de en sağlıklısı çalışmak için bir kategori ve iş seçimi yapmak olacaktır. Sadece BAŞARILI olacağınız para kazandıracak değil, aynı zamanda yaparken zevk alacağınız bir iş kolu seçmelisiniz. Eğer bunu yapmazsanız; ömür boyunca eziyet çekeceksiniz. Neyi yapmaktan hoşlanıyorsanız o konuya odaklanın.
Eğitim Durumunuzu Kontrol Edin
Evet, girişimci olmak için örgün bir eğitime sahip olmanıza gerek yok ancak bu eğitimi tamamen görmezden gelmeniz anlamına gelmiyor ve eğitim sadece diploma ile alınan değildir. Bir yazılım şirketi kuracaksanız, yazılım konusunda bilgi sahibi olmalısınız. Örneğin hukuk bürosu açacaksanız bu bir diploma gerektirir.
İşinizi Planlayın
Yapacağınız girişim her ne olursa olsun, bir iş planınız olmak ZORUNDA. Sahip olduğunuz hedeflerinizi ve bu hedeflere ulaşırken çizeceğiniz stratejiyi en başından planlamalısınız. Bu plan özellikle "Yatırımcıları işe dahil etmek" ve "başarınızı ölçümleme" konusunda sizi tatmin etmeli. Plansız bir girişim yapıyorsanız, gözünüz bağlı bir şekilde karanlık bir kuyuya atlıyorsunuz demektir.
Hedef Kitlenizi Belirleyin
Biliyoruz ki her iş, her uygulama, her site herkese hitap etmez. Girişiminize başlamadan önce yapacağınız girişimin hitap edeceği Yaş kitlesini, cinsiyetini, gelir düzeyini, ırk ve kültürlerini analiz etmek zorundasınız. Hedef kitlenize göre stratejiler izlemeli ve onları yakalamalısınız. Aksi halde, futbolculara boks eldiveni satmaya çalışırken bulabilirsiniz.
Bağlantılarınızı Genişletin
Bağlantılar herkesin hayatında önemli olsa da, girişimciler için hayati önem taşıyor. Çevrenizi yapacağınız girişimlerde sizlere bir yararı dokunacak, zaman zaman ihtiyaç duyacağınız, gerçek becerilere sahip insanlarla donatın. Ayrıca bu bağlantılar aracılığıyla bile potansiyel yatırımcı bulabilirsiniz.
Fikrinizi Satın
Fikrinizi satın derken demek istediğim "yapacağınız girişim fikrini satın" değil. Gerçekten aklınızda olan bir şey "satmayı" öğrenin. Bir girişimci olarak işiniz; insanları sattığınız şeyin "mevcut en iyi seçenek" olduğuna ikna etmektir. Sattığınız şeyi benzersiz kılın ve onu benzersiz bir fiyata satın.
Pazarlama Süreci
En sevdiğim kısım olan Marketing bölümündeyiz. Bir girişime başlıyorsanız Marketing işlemleriniz girişimin öncesinde, girişim devam ederken ve sonrasında yani her sürecinde olmalı. En büyük odak noktanız bu olmalı. Gerçekten dünyanın en iyi buluşuna sahip olabilirsiniz ama insanlar bunu bilmediği sürece sizin buna sahip olduğunuzun bir önemi yok değil mi? veya dünyanın en iyi pizzalarını yapıyor olabilirsiniz ama insanlar sizin dükkanınızı bilmiyorsa bunun ne önemi var? Pazarlama zordur. Pazarlama adımlarınızı hedef kitlenize göre oluşturmalısınız. Örneğin ; yaşlılara uygun bir şey üretiyorsanız bunun reklamını sosyal medya yerine, sokaklarda/reklam tabelalarında yapmalısınız. Hedef kitleniz genç bir kitle ise, sosyal medyayı kullanmalısınız.
Zaman ayırıp okuyan herkese teşekkürler, umarım birilerine ufak da olsa bir yararı dokunur.