Google Adsense, kişilerin ve kurumların reklam birimlerini kendi sitelerinde paylaşarak para kazandıkları bir platformdur. Bu platform iki gruba ayrılır. Yayıncı ve reklam veren kurumlar. Bu iki grubu ayrı ayrı inceliyecek olursak;

[COLOR=Red]Yayıncı:[/COLOR] Reklam veren kurum veya kuruluşların kendi sitenizde ve platformunuzda yayınladığınız kimliktir. Bu sayede tıklama başına ve sayfa gösterim sayısına göre para kazanabilirsiniz.

[COLOR=red]Yapımcı (Reklam veren kurum veya kuruluş):[/COLOR] Bu kimlik ise yayıncıların kurumun veya kuruluşun belirtmiş olduğu reklamı bir miktar ücret ile yayınlamasını sağlamaktadır. Bu sayede reklam olarak belirtiğiniz sitenin hem popülerliği artacak hemde tanınmış bir marka haline geleceksiniz.

Bu durum sizin ekonominize yansıyarak mutlu bir yapımcı kimliği gösterecek. Adsense platformunda iki farklı kazanç şekli bulunmaktadır. Bunlar gösterim başına kazanç ve tıklama başına kazanç olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Kazanç metodu reklam veren tarafından belirlenmektedir.

Gösterim başına kazanç sitenizin günlük tekil ziyaretçileri sayar. Bu sayede sitenizin ziyaretçi performansı ile doğru orantılıdır. Ancak gösterim başına kazanç o kadar da kolay olmayabilir. En azından tanınmış bir kimliğe sahip değilseniz. Yani biraz daha açıcak olursak google gösterim başına az değerler belirtiyor. Bunlar “Sayfa TO, TBM, Sayfa BGBG” haliyle bu değerler düşük olunca Tahmini kazançlarda düşük oluyor.

Tıklama başına kazanç ise bu duruma benzeyen ancak tıklama bazını esas alan kazanç türüdür. Google Adsense platformu farklı Internet Protocal Address (İp Adres)’lerini esas alarak panelinde görüntülüyor.

Adsense teknolojisi, sayfalara hedeflenmiş reklamlar belirtmeyi hedefler. Bu sebeble sitenin içeriği değiştikçe reklamlar da değişecektir. Bu sayede siteye giren ziyaretçiye hem aradığı konuda yardımcı olur hemde site sahibine kazanç elde etmiş olur.

Kaynak : [COLOR=Indigo]Adsense nedir?[/COLOR]