Panel size bu imkanı sağlamış zaten.
Responsive Google Adsense kısmı, mobile de göstermek istediğiniz reklamları gireceğiniz kısım.
Adsense panelinde reklam birimi oluştururken, reklam ölçülerinin yanında mobile iconu var ise, ilgili ölçü mobile için tavsiye ediliyor anlamına gelmektedir.
Responsive Google Adsense kısmı, mobile de göstermek istediğiniz reklamları gireceğiniz kısım.
Adsense panelinde reklam birimi oluştururken, reklam ölçülerinin yanında mobile iconu var ise, ilgili ölçü mobile için tavsiye ediliyor anlamına gelmektedir.
Yani custom code a 728x90 lık reklam birimi oluşturup kodu atıcam, sonra farklı bir reklam kodu alıp responsive google adsense kısmına atıcam ?
Doğru mu anladım ?
(Webmaster değilim, öğretmenim, öğretmen olup cahil olmak da çok zoruma gidiyor, 234234 tane soru sordum, kusuruma bakmayın.)
Ek Olarak:
Selamlar.
Yayıncılar sayfa başına birden fazla "büyük" reklam birimi yerleştiremez. "Büyük" reklam birimi, 300x600'lük biçime yakın boyuttaki herhangi bir birim olarak tanımlanır. Örneğin, bu birimlere 300x1050 ve 970x250'lik biçimler, 750x200 ve 580x400'lük bölgesel biçimler ve benzer büyüklükteki özel boyutlu tüm diğer reklamlar dahildir.
Yukarıdaki açıklamada zaten büyük ölçülere yönelik çeşitli örnekler verilmiş. Anlamadığınız yer tam olarak neresidir?
Yani burada ki amaç, sayfa bazlı olarak büyük ölçülerdeki reklam birimi sayısında aşırıya kaçarak kullanıcı deneyiminin olumsuz yönde etkilenmesini engellemektir. Bu sebepten ötürü her sayfa için maksimum 1 adet büyük ölçüde reklam birimi kullanabilirsiniz.
Kaldı ki, reklam birimi oluştururken size tavsiye edilen ölçüleri kullanmanız, reklam gelirleriniz açısından daha iyi sonuçlar verecektir. Bu reklam birimlerindeki reklam veren sayısı daha fazla olduğu için rekabet daha yüksektir. Daha fazla kazandırır.
Şayet tasarımınız bu reklam ölçülerine uygun değil ise tasarımınızı tavsiye edilen reklam birimlerini kullanabilecek şekilde optimize ediniz.
Esnek boyutlu reklamları (masa üstü) versiyonlarda kullanmayınız. Bu reklam türü mobile için dizayn edilmiştir.
Önerilen reklam birimlerinde büyük ölçülü reklam olarak sadece 300x600 bulunmaktadır. Buda demek oluyor ki şayet bu reklam birimini kullanmak isterseniz, her sayfada sadece 1 kere kullanabilirsiniz.
Tavsiye edilen reklam ölçülerindeki 300x600 haricindeki diğer birimler büyük reklam ölçüsüne girmemektedir. Yani ilgili sayfada 1 adet 300x600 ve 2 adet 728x90 reklam birimi kullanabilirsiniz veya 2 adet 160x600 ve 1 adet 728x90 kullanabilirsiniz.
Şayet siz tavsiye edilenlerin haricindeki diğer reklam ölçülerini kullanmak istiyorsanız örneğin; 970x250 gibi, bunu 300x600 ile aynı sayfada kullanamazsınız. Bu politikalara aykırı. Fakat 160x600 veya 728x90 ile birlikte kullanabilirsiniz.
Adsense de en iyi gelir sağlayan reklam ölçüleri
336x280 (300x250' de iyi gelir sağlar, fakat yeni düzenleme ile bu ölçü artık mobile cihazlar için tavsiye edilmekte olup, bu reklam birimindeki tüm envanter, 336x280 de de mevcuttur. Çünkü sistem 336x280 birimi için gösterilecek uygun bir reklam bulamadığında 300x250 envanterinden gösterim yapmaktadır.)
728x90
320x100 (Mobile, sayfa başı)
Bu da size ayrı bir tavsiye olsun. tecrübeyle sabittir.
Yayıncılar sayfa başına birden fazla "büyük" reklam birimi yerleştiremez. "Büyük" reklam birimi, 300x600'lük biçime yakın boyuttaki herhangi bir birim olarak tanımlanır. Örneğin, bu birimlere 300x1050 ve 970x250'lik biçimler, 750x200 ve 580x400'lük bölgesel biçimler ve benzer büyüklükteki özel boyutlu tüm diğer reklamlar dahildir.
Yukarıdaki açıklamada zaten büyük ölçülere yönelik çeşitli örnekler verilmiş. Anlamadığınız yer tam olarak neresidir?
Yani burada ki amaç, sayfa bazlı olarak büyük ölçülerdeki reklam birimi sayısında aşırıya kaçarak kullanıcı deneyiminin olumsuz yönde etkilenmesini engellemektir. Bu sebepten ötürü her sayfa için maksimum 1 adet büyük ölçüde reklam birimi kullanabilirsiniz.
Kaldı ki, reklam birimi oluştururken size tavsiye edilen ölçüleri kullanmanız, reklam gelirleriniz açısından daha iyi sonuçlar verecektir. Bu reklam birimlerindeki reklam veren sayısı daha fazla olduğu için rekabet daha yüksektir. Daha fazla kazandırır.
Şayet tasarımınız bu reklam ölçülerine uygun değil ise tasarımınızı tavsiye edilen reklam birimlerini kullanabilecek şekilde optimize ediniz.
Esnek boyutlu reklamları (masa üstü) versiyonlarda kullanmayınız. Bu reklam türü mobile için dizayn edilmiştir.
Önerilen reklam birimlerinde büyük ölçülü reklam olarak sadece 300x600 bulunmaktadır. Buda demek oluyor ki şayet bu reklam birimini kullanmak isterseniz, her sayfada sadece 1 kere kullanabilirsiniz.
Tavsiye edilen reklam ölçülerindeki 300x600 haricindeki diğer birimler büyük reklam ölçüsüne girmemektedir. Yani ilgili sayfada 1 adet 300x600 ve 2 adet 728x90 reklam birimi kullanabilirsiniz veya 2 adet 160x600 ve 1 adet 728x90 kullanabilirsiniz.
Şayet siz tavsiye edilenlerin haricindeki diğer reklam ölçülerini kullanmak istiyorsanız örneğin; 970x250 gibi, bunu 300x600 ile aynı sayfada kullanamazsınız. Bu politikalara aykırı. Fakat 160x600 veya 728x90 ile birlikte kullanabilirsiniz.
Adsense de en iyi gelir sağlayan reklam ölçüleri
336x280 (300x250' de iyi gelir sağlar, fakat yeni düzenleme ile bu ölçü artık mobile cihazlar için tavsiye edilmekte olup, bu reklam birimindeki tüm envanter, 336x280 de de mevcuttur. Çünkü sistem 336x280 birimi için gösterilecek uygun bir reklam bulamadığında 300x250 envanterinden gösterim yapmaktadır.)
728x90
320x100 (Mobile, sayfa başı)
Bu da size ayrı bir tavsiye olsun. tecrübeyle sabittir.
Bu arada şunu demişsiniz.
Tavsiye edilen reklam ölçülerindeki 300x600 haricindeki diğer birimler büyük reklam ölçüsüne girmemektedir. Yani ilgili sayfada 1 adet 300x600 ve 2 adet 728x90 reklam birimi kullanabilirsiniz veya 2 adet 160x600 ve 1 adet 728x90 kullanabilirsiniz.
Şu an adsense den baktığımda 160x600 lık birim önerilenler arasında yok. Yani 160x600 lük 2 tane kullanamam anlamına geliyor sanırım bu ?