Herkese selamlar.
Birçok kişinin yakındığı konulardan biridir az TBM. Gelişen Adblock gibi uygulamalar ve mobil kullanımının artışıyla reklam tıklamaları oldukça fazla düştü. Aynı sıkıntı bende de vardı. Bir süre TBM yükseltmenin yollarını aradım. Şimdi forumda bilipte gizleyenler gibi yapmayıp öğrendiğim birkaç tekniği sizlerle de paylaşacağım. Her zaman olduğu gibi yarışmak yerine yan yana yürümeyi tercih ediyorum.
Kazançlar Çok Düşmüştü
Geçen yılın yaz aylarında ayhanteke07 ile başladığımız bir projeden 10k tekil hitle ortalama 60-70 tl günlük para alıyorduk. Durum bu yıl öyle bir hal aldı ki son zamanlarda, 5K tekil hitli aynı sektörde yer alan siteden 10 TL zor alıyordum. Bir şeyler yapmam gerekiyordu. Başlarda uzun bir süre yakındım bu durumdan. Sürekli Ayhan abi ile konuşuyordum bu durumu, bir de yine WMAraci.com 'da yer alan diğer değerli arkadaşlarımla. Bunlardan biri de SerkanALAZ , kendisi ile çokça bu durumu konuştuk ve değerlendirmelerde bulunduk. Teknoloji sitesi vardı fakat farklı alanlara yönelmek istiyordu. Sonunda satmama ve sonuna kadar gitme düşüncesiyle açtığım sitemi WMAraci.com üzerinden satıp yeni ve Türkçe, TBM'si yüksek bir alan aramaya başladım. Bu sırada sürekli Murat isimli bir arkadaşımla da Skype üzerinden sinerji yapmaya devam ettik.
TBM Yüksek Bir Alana Yönlendirdiler
En çok Murat'ın verdiği gazla bu alana yönelmiş bulundum. Kendisine buradan teşekkür ediyorum. Bu alan finans alanıydı. Bu sektörden hit almak gerçek anlamda zordur. SEO'dan anlamıyorsanız kolay kolay hit almanız mümkün olmuyor. 1000 içerik atıp 100 tekil hiti zor alan kişileri gördüm analiz yaparken. Gerçek anlamda zorlayıcı bir sektördü ve sektöre giriş yaptım. İlk 3 gün içerisinde birkaç tıklama aldım. Tekil hit yok denecek kadar azdı fakat beni şaşırtan bir durumla karşılaşmıştım şans eseri. 2-3 tıklama almıştım fakat 4. tıklama ile 11 tl den fazla bir miktar TBM gelmişti birden. Bu TBM ciddi anlamda yüksekti. 5. tıklamada TBM yine yüksekti fakat 11 TL kadar değildi tabi ki fakat o 11 TL yi fark etmiştim bir kere ve oldukça şaşırmıştım bu duruma. Veriler aşağıdaki görselde.
TBM Yüksek Sektöre Arayışına Girdim
Bu durumu görünce ciddi anlamda AdSense TR kazançlarında da yüksek TBM olduğunu daha iyi anladım. Farkındalığım arttı ve TBM Yüksek sektör arayışına girdim. Adwords kullanarak kelime analizi yapmaya çalıştım bir süre fakat Adwords çok karışık bir sisteme sahipti. Üstelik reklam yayıncısını değil reklam vereni düşünerek kurulmuş bir sistemdi. Yani net olarak sonuçlara ulaşamıyor, üstelik verdiği bazı sonuçlarda hatalı çıkıyordu. Bundan kaynaklı farklı bir yöntem geliştirme kararı aldım ve bunun üzerine bir süre kafa yordum.
TBM Neye Göre Yükseliyordu?
Finans sektörünü düşündüm. Bu sektörde TBM neden yüksekti? Çünkü reklam veren fazlaydı ve reklam verenin ayırdığı bütçe ile en yüksek TBM oranı fazlaydı. Çünkü bankalar deli gibi rekabet halindeydi ve her biri kendini daha fazla ön plana çıkarmak için harcama yapmaktan kaçmıyorlardı. Adwords panelinden günlük bütçeyi ve max TBM miktarını arttırdığınız zaman görüntüleme ve tıklama sayısında artışlar oluyordu ve bankalarda çok büyük kitlelere ulaşmak amacıyla harcama yapmaktan kaçınmıyorlardı. Buna bağlı olarak bir TBM artışı vardı. Basit bir şekilde böyle bir mantık kurdum.
TBM Yüksek Sektörü Nasıl Keşfedebilirdim?
Aslında olay oldukça basitti. Birçok banka bu şekilde yaparak çok fazla reklam gösterimi sağlıyordu. Yani bu demek oluyordu ki aynı sektörde çok fazla harcama yapan reklam veren vardı. Google'a kredi yazdığım zaman bir sürü reklam çıkıyordu. Kredi al, kredi çek gibi kelimelerde yine aynı şekilde birden çok reklamın çıktığını görüyordum. Bende bu tarz sektörleri inceledim internet üzerinden. Yani birden çok sektör vardı. Tek sektör finans sektörü değildi. İnternet üzerinden bazı kelimelerin TBM'sini buldum birkaç kaynaktan. Elimde yüzlerce kelime vardı fakat emin değildim. Bende kelimeleri gizli sekmeden tek tek Google üzerinden search ettim. Reklam yığını çok fazla olan, kelimeyi yazdığınız zaman çok fazla reklam çıkan sektörleri bu şekilde kaydettim.
Aslında olay basitti. Reklam veren sayısı fazla olacaktı, buna bağlı olarak rekabet artacaktı ve bununla birlikte reklam veren daha fazla kişiye ulaşmak için max TBM değerini arttırmak zorunda kalacaktı. Çünkü bunu yapmadığı taktirde istediği şekilde bir sonuç alamayacaktı ve rekabetten kaynaklı bunu yapmaya mecbur kalacaktı.
Bu noktada olayın büyük kısmının reklam verenin rekabeti olduğunu anlamıştım. Bu noktada devreye birde pazarlanan şeyin ya da hizmetin değeri de önem taşıyordu. Mesela bankalar çok fazla para kaldırdıkları için onlar için reklama yüklenmek ve reklam için harcama yapmak göze görünmüyordu ve büyük miktarlarla rakiplerini geçmeye çalışıyorlardı. Aynı şekilde "saç ekimi" yazdığım zaman yine bir sürü reklam çıkıyordu web sonuçlarında ve saç ekimi hizmetini veren çok fazla firma vardı. Bu bir ürün değildi ama hizmetin fiyatı fazlaydı. Rekabette fazla olduğu için TBM'nin yüksek olacağını düşündüm ki zaten öyleydi.
Ne Tür Siteler Açmalıydım?
Rekabetin yüksek olması ve TBM'nin yüksek olması yanında bazı sonuçları da doğuruyordu. Sektörde reklam çok olduğundan kitleyi yakalamak zorlaşıyor, rakip sitelerin gücü daha fazla oluyordu. Bu noktada anahtar kelime odaklı siteler açmak mantıklı geldi ve bu tarz siteler açmaya karar verdim. Böylece site yapısıyla tamamen alakalı içerik üreterek 100 tekil hit alsam bile yüksek rakamlar kazanmama olanak sağlayacaktı Google.
Şu an bütün bunları denemeye devam ediyorum fakat açtığım ilk siteyle sonuç ortadaydı.
Bu yazıyı 4-5 yıldır içinde bulunduğum, güzel sohbetler yakaladığım, güzel yayınlar okuduğum, iyi dostluklar ve arkadaşlıklar edindiğim WMAraci.com'a özel olarak yazdım. İnanıyorum ki WMAraci.com sadece ticarete dayalı bir platform değil :)
Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Okuyanı elimden geldiğince sıkmamaya özen gösterecek şekilde yazmaya çalıştım.
Konuya eklemeyi akıl edemediğim arkadaşlarım kusuruma bakmasınlar, aklım havada bu aralar :)