Google ürün listeleme reklamları, arama sonuçlarında çıkan ürünlerin görselleriyle birlikte reklamının yapılması olayıdır. Google arama motorunda arama yapan son kullanıcılara uygun ürünün görselini, ismini ve fiyatını göstermektedir.
Bu sistemin en güzel özelliği arama yaptığınız ürüne istinaden görselleri listelemesidir. Bu sayede web sayfanızın tıklama oranları artış gösteriyor ve bunun dönüşümü maximum seviyede oluyor. Dönüşüm oranlarının artması da direkt olarak maliyetin düşmesine sebep oluyor. Günümüzde ülkemizde çok kullanılan bir yöntem olmasa da farklı ülkelerde çok yaygın olarak kullanılmaktadır.
Google Ürün Listeleme Reklamlarını Aktif Etmek;
Ürün listeleme reklamlarını aktif etmek için öncelikle web sayfamızı webmaster araçlarına ekleyip doğrulamamız gerekiyor. Doğrulama işlemini tamamladıktan sonra ürünleri Google Merchant hesabımıza yüklüyoruz. Bu ürünler merchant ‘a uygun XML formatına getirilerek yüklenmektedir. Ürün yükleme işlemi de tamamlandıktan sonra Adwords hesabımız ile Merchant hesabımızı ilişkilendiriyoruz.
Hesap ilişkilendirmek için Google Merchant hesabı üzerinden Ayarlar > Adwords sekmesi seçip Adwords müşteri kimliğinizi ekliyoruz.
Google Merchant Nasıl Çalışır?
Uygun XML formatıyla ürünlerimizi merchant hesabımıza yükledikten sonra adwords hesabımız üzerinden arama ağı reklamları seçeneği ile reklamlarımızı düzenleyebiliriz. Bu noktada hatırlatmak istediğim bir konu var. Ürün listeleme reklamlarında ürünler anahtar kelimeye göre değil ürün ismine göre arama sonuçlarında çıkar. Bu konuya çok dikkat etmelisiniz.
Arama sonuçlarını daraltmak için negatif anahtar kelime seçeneğini kullanabilirsiniz.
Kaynak: http://goo.gl/YC9Pg4