SEO’nun bilinmeyenlerle dolu bir gezegen olduğuna şüphe yok. Kimi zaman çeşitli Google çalışanları webmasterlarca yöneltilen soruları yanıtlayarak, bu karanlık gezegende yolumuzu aydınlatıp, cevaplarıyla SEO’yu daha sağlıklı icra etmemize yardımcı olmak istiyor. Bunun en büyük örneklerinden biri Google Webmaster Trendleri Analisti John Mueller’in düzenlediği Office Hours Hangout’u.
Geçtiğimiz hafta bir “office hours” Hangout’u düzenleyen Mueller, bir webmaster tarafından sorulan; “SEO için Subdomain mi yoksa Alt dizin mi?” sorusuna yanıt verdi. Eğer siz de ornek.siteadi.com ve siteadi.com/ornek arasındaki SEO avantajı farkını merak ediyorsanız, John Mueller’in yanıtı sağlıklı olanı tercih etmenize yardımcı olabilir.
SEO için Subdomain mi? Alt dizin (klasör) mü?
John Mueller’ın söylediğine göre sitenizin ornek.siteadi.com veya siteadi.com/ornek olarak biçimlendirilmiş olmasının Google nezdinde hiçbir farkı yok. Mueller, Google’ın her ikisine de aynı şekilde yaklaştığını açıklıyor.
Hikayenin hepsi bu kadarla sınırlı değil. Ne zaman subdomain kullanıp, ne zaman alt dizinleri tercih etmemiz gerektiği hakkında Mueller detaylı bir açıklamada bulunuyor. Mueller, webmasterların subdomain’leri sadece sitenin geri kalanıdan kopuk ve bağımsız bir şey sunmaları gerektiğinde tercih etmelerini öneriyor. Yine Mueller’ın açıklamasına göre benzer içerikleri subdomain’e bölmek yerine alt dizinlerde yayınlamak daha faydalı oluyor.
Mueller’ın tam cevabını kendiniz duymak isterseniz aşağıdaki videoyu (11:18) izleyebilirsiniz. Videonun hemen altından ise konuşmaya dair önemli kısmın çevirisini okuyabilirsiniz.
“Genelde, ikisini aynı görüyoruz. Şahsen ben, her şeyi olabildiğinde bir arada tutmaya çalışırdım. Eğer site aynıysa siteyi aynı tutun, subdomain’leri sadece işleri gerçekten birbirinden ayırmak gerektiğinde kullanın.”