Güncel Backlink İnşası Mantığı
2016 yılında ne değişti, spamlar neden arttı? Kimileri backlink kavramı artık tamamen bitti diye düşünüyor. Kimileri farklı düşünüyor bu yazımda sizlere SEO’nun yeni boyutu ve tekniklerin biraz daha değişimi hakkında gözlemlerimi ve uygulayıp başarılı olduğum taktikleri anlatacağım.
Güncel Backlink Kavramı
Backlink kavramı yeni boyuta taşındı gibi söylemler var. Bu söylemleri şöyle özetlemek istiyorum. Backlink mantığı değişti evet ama bu backlink tamamen bitti anlamına gelmiyor. Sadece artık kalıcı bağlantılar ön plana çıktı. Yani 3 aylık link alıp o linkin silinmesi Google gözünde güzel bir imaj değil. O yüzden tanıtım yazısı gibi kalıcı linkler edinmeniz gerekiyor. Tabi bunu da çok duyuyorum tanıtım yazısı alıyorum bir türlü etki etmiyor gibi söylemler. Tanıtım yazısı alınacak siteyi iyi seçmek gerekiyor neyse bu başka bir konu tabi. Asıl etki tabi ki tanıtım yazısında değil asıl etki link alımındadır. Link alımının asıl özelliği de aldığınız sitenin tüm güçlü sayfalarında sizin linkinizin olmasıdır. Böylelikle daha çabuk etki görebilirsiniz. Ama bu tam anlamıyla kalıcı bir çözüm değildir. Link almayınız zararlıdır gibi söylemlere inanmayın ben sürekli link alımı gerçekleştiriyorum ve asıl sıçramayı almış olduğum destek linkler ile sağlıyorum. O yüzden güncel ve kaliteli siteleri yakaladığınız takdirde gönül rahatlığıyla link alımı gerçekleştirebilirsiniz bunda bir problem yok.
Şimdi backlink kavramını az çok anlattığımı düşünüyorum. En önemli unsurlardan bir diğeri de marka in kelime out şimdi arkadaşlar bu ne demek? Önceden herhangi bir sektörde site açan kişi anahtar kelimesine ölümüne abanıyordu. Bu abanma ile %100 doğal olamayacak şekilde ilk sıralara yükseliyordu. Bunun önüne geçmek ve otorite bazlı çalışma sağlamak için ufakta olsa eskiye göre backlink dizayn mantığı değişti. Artık marka bazlı alımlar yapmak gerekiyor. Sitenize göre mesela www. bigbilisim.com, bigbilisim.com, bigbilisim kelimeleri şeklinde domain ismimize ve URL şeklinde backlink edinmek gerekiyor. Tabi bunu yaparken hedef kelimelerinize de link edinmeniz gerekiyor. Tanıtım yazıları ve link alımları şeklinde. Bu şekilde marka bazlı çalışınca hem kalıcı, hem de doğal çalışma ile yükselme kaçınılmaz oluyor. Şimdi bu konuda da en çok duyduğum sorulardan bir tanesi şu. “Marka Bazlı Backlink Çalışması Yapınca Hedef Kelimede Nasıl Yükseleceğiz?” Evet bu sorunun cevabı da şudur. Site içinde biten tüm olay sizi marka bazlı hedef kelimede yükseltir. Mesela bizim sitemiz SEO ile alakalı ve bizim hedef kelimemiz de SEO olsun o zaman ne yapmamız gerekiyor. İçerik anahtar kelime yoğunluğunu belirlememiz gerekiyor. İçerik anahtar kelime yoğunluğu hangi kelimelerde ve türevlerinde yoğunlaşmış ise marka – domain bazlı çalışma sizi o kelimelerde üst sıralara taşıyacaktır. İçerik anahtar kelime yoğunluğunu da anbean Google Search Console aracılığıyla takip edebilirsiniz.
Bazı durumlarda içerikten yoksun sitelerde yükselmek istenilen kelimeye yönelik içerik çalışmaları yapılmalıdır. İçerik desteği hedef anahtar kelime bazlı verilmelidir. Sonrasında marka bazlı yapılan backlink inşasında da bu kelime yoğunluğu sizi hedef kitlede yükseltecektir.
NOT ÖNEMLİ : Yukarıda anlatmış olduğum çalışmalar sürekli uyguladığım ve inanılmaz sonuçlar aldığım çalışmalardır. Bir çok sektör de bu çalışmalar ile hedef kelime ve türevlerinde bir çok site kafaya çıkardım. Bir de buraya uyduruk şeyler yazmıyorum tamamen kendi tecrübelerimdir. Siz de aynı şekilde burada yazanları uygulayarak sitenizi yükseltebilirsiniz. Lütfen rica ediyorum gereksiz yorum yapacaklar yorum yapmasın buraya bunu yazdığıma pişman etmesin beni. Belki birileri faydalanır diye yazıyorum.
KAYNAK : http://www.bigbilisim.com/guncel-backlink-insasi-mantigi/