Geçtiğimiz günlerde 23 Mayıs'ta Vodafone'un Sarıyer'deki Vodafone Cep Merkezi'ne gittim. Vodafone faturasız hat kullandığımı faturalıya geçmek istediğimi ve paketimi belirttim. Bir kaç defa yeni bir hat verelim gibi teklifler sundular. Ben sadece hattımı faturasızdan faturalıya geçirmek istiyorum dedim işlemi yapmalarını istedim.
Cep Merkezi'nde ki bayan kimliğimi istediği sırada "fatura veya başka birşey gerekiyor mu önceden üzerine fatura olması gerekiyordu sanırım" dedim. "Hayır sadece kredi kartınızı verin" dedi. Kredi kartımın olmadığını belirtince banka kartı da olabilir dedi. (İlla bi kart alıcaklar yani) neyse var dedim ve Finansbank En Para kartımı verdim. O sırada kart bilgilerini aldı tabi ve ben hiç dikkat etmedim ve aklıma daha sonra yaşayabileceğim şeyler gelmedi.
İşlemlerimi halletti ve ben hemen anında faturalıya geçiş yaptım. Fatura kesim tarihinin bir sonraki ayın 21'i olduğunu belirtti. Özellikle sordum bir sonraki ayın 21'ine kadar benden herhangi bir ücret alınacak mı? Hayır alınmayacak cevabının üzerine peki dedim Cep Merkezi'nden ayrıldım.
Bir kaç saat sonra (sanırım kendi özel numarası) bir numara aradı Vodafone'da ki Cep Merkezi'nde işlemlerimi yapan personel olduğunu belirtip kartın arkasındaki CVV2 kodunu almayı unuttuğunu ve o kodu öğrenmek istediğini söyledi.
Siz olsaydınız verirmiydiniz? şeklinde bir soru sordum karşıdaki bayana yani vermemekte haklısınız tabi fakat prosedür böyle zaten kartınızla alakalı biz hiç bir işlem yapamayız yetkimiz yok dedi. İstenen bilgi sadece kimlik teyidi için kart üzerinde bir işlem yapmak için değil dedi.
Sonra ben de tamamen varsayım olarak konuşuyorum, diyelim ben bu kartın CVV2 kodunu size verdim ve bir problem yaşadım Vodafone'dan veya bankadan kiminle ve nasıl muhattap bulabileceğim o zaman sorunumu çözecek kimse bulamam dedim.
Ve bu konuşmalarımız şahsi telefondan yapıldığı için ve kayıt altına alınmadığı için ben vermekte çekindim açıkçası ama telefonu kapatmadan önce istediği bilgiyi verdim. (salak gibi hissediyorum kendimi)
Aradan bir kaç gün geçti sanırım 26 Mayıs'tı. Akşamüstü Finansbank'tan bana bir mesaj geldi.
Encard'ınızı kullanmak istediğiniz platformun, banka kartları ile alışverişi destekleyen 3D secure altyapisi olmadığı için işleminizi gerçekleştiremiyoruz.
Bu mesaj üzerine bankayı aradım ve ne olduğu konusunda bilgi almak istedim. Vodafone ile olan diyaloğumu da aktardıktan sonra bankanın müşteri temsilcisi "Vodafone tarafından Mail Order üzerinden kartınıza otomatik ödeme talimatı verilmek istenmiş, fakat 3D secure altyapısı olmadığı için işlem gerçekleşmemiş.
Tekrar Vodafone ile görüşerek konu hakkında bilgi almamı istedi banka bende Vodafone'u aradım ve sorduğumda. Sistemde otomatik ödeme talimatının yapılamadığı işlemin başarısız olduğu şeklinde bir uyarı olduğunu söyledi. Peki bunun yasal olup olmadığını sorduğumda ekranda yazan bir şeyi okudu. Yani yazımın en başına dönecek olursak Vodane Cep Merkezi'nde ki bayanın bana önce üzerinize fatura olup olmadığını ve daha sonra eğer arzu ederseniz kredi kartı veya banka kartınızı da verebileceğinizi belirtmesinin üzerine müşteri banka kartını verdi şeklinde bir not yazıyor. Daha sonra ben Cep Merkezi'ndeki personelin bana seçenek sunmadığını eğer fatura isteseydi fatura getirebileceğimi söyledim. Yasal olmayan bir durumun olduğunu ve yetkisiz bir işlem yapıldığını belirttim. Cep Merkezi hakkında şikayet dilekçesi oluşturarak hesabımın incelemeye alınacağını belirtti ve size konu ile ilgili geri dönüş yapılacak denildi. Ve hala bir sonuca varamadım.
Biraz eksik biraz fazla sanırım uzunca bir yazı oldu öncelikle vaktinizi aldığım için özür dilerim. Başka bir arkadaşımızın başına da gelebilir ve en azından temkinli olur diye yazmak istedim. Daha sonra sonuçlanırsa ne olduğunu yazabilirim.