Geçen günlerde bir arkadaşımın daveti ile facebook’ta Blogculuk ile ilgili gruplarından birine katıldım. Bu gruba katıldıktan sonra facebook zaten blogculuk ile ilgili bir sürü grup önerdi ve bunların birçoğuna katıldım. Bu gruplara katılmam kendi blog yazarlığı ile ilgili bilgi düzeyime oldukça katkısı olduğunu söyleyebilirim. Blog yazarlarının sosyal medyayı nasıl kullandıklarını öğrendim. Hangi yaş gruplarının bu gruplarda çoğunluk oluşturduğunu araştırma fırsatım oldu. Ayrıca bir çok bloğa ulaşma imkanım oldu. Blogları hangi amaçla kullandıklarını ve özgün içeriğe ne derece önem verdiklerini öğrendim. Ve en ilginç olanı yorum yapılmayacağından emin olup çok çok değişik yollara başvuranlar.
Facebookta açılan Blogculuk hakkında gruplar genellikle 17-22 yaş arası gruplar tarafından oluşturulmuş durumda ve bu yaş grubunun %2-3 lük kısmı özgün içeriğe önem verirken bazı kısımları seo’ya göre içerik oluşturuyor. Bir kısmı ise kopyala-yapıştır tabiriyle sitelerinin içeriğini oluşturuyor. Olaya profesyonelce bakan kişiler bulmak oldukça zor. Yani çöp bloglar oldukça çok fazla. Haftanın hangi günü blogladıklarını tahmin edebilmek mümkün değil. Bazen günde 4-5 blog yazma gibi bir saçmalık olabiliyor. Yazıyorlar mı emin değilim. Bu grupların sonunun ne olacağı herkes tarafından tahmin edilebiliyordur galiba. Böyle gruplar açmış olmalarının amacı ise okuyucularının yorum yapmasını sağlamak. Ama yorum yapılmasını istiyorlarsa öncelikle oluşturdukları blog’a önem vermeleri gerekir. Yani kopya içeriklerle bloğunuzu yayınlayıp sonrada okuyucum neden yorum yapmıyor dememiz haklı çıkarmaz.
Yazar bir onca emek verip yazısını oluşturduktan sonra düşünmeye başlıyor. Yazımı nasıl duyabilirler nasıl yorum yapmalarını sağlayabilirim. Yorum emeğin karşılığıdır. Olumlu ve ya olumsuz yorum da olsa yazar yazısına ilgi gösterilmesinden dolayı sevinir. Bu yüzden okuyucuların biraz daha duyarlı olması gerekir. İşte bu noktada Facebook Grupları işe giriyor. Facebookta oluşturulmuş olan gruplar ise yazınızın okunmasına çok önemli katkılar verebiliyor. Gruplarda paylaşılan içerikler bildirimle kullanıcılara ulaştığı için reklam açısından bana göre 1 numaralı rolü oynuyor. Blogları takip ederek yorum yaparak [teşekkürler, başarılar gibi saçma şeyler.] reklam yapmaya çalışanlardan daha fazla katkısı oluyor. Peki bu gruplarda yer alan kitle, grupları nasıl kullanıyor ?
- Blogların Tanıtımı
- Yazılarına Yorum Yaptırmak
- Yazılarının okunmasını sağlamak
Blogların tanıtımı, reklamı ve yeni yazılmış olan yazıların sosyal medyada paylaşımı çok klasik gelebilir. Ama karşılaştığımda çok şaşırdığım ve güldüğüm kampanyalar gördüm. Okuyucunun yazılmış olan yazılara tepki vermemesi yüzünden bu yollara başvurulmuş olabileceğine bağladım. “Yorum yapana Yorum yapılır” , “1 Yorum atan 5 yorum atılır” Bu kadarı da olur mu diye düşündüm. Acaba yabancı bloglardada mı böyle oluyor diye düşünmüyorum değil. Emeğe kayıtsız kalmamamız gereklidir. Yazarın oluşturduğu yazıya verilen emeği düşünmemiz gerek.
Kaynak: Blog Yazarının Yorum Arayışı