İçerik şüphesiz ki 'kraldır' kıymetli okuyucular. Daha kalitelisini, daha da kalitelisini ve ondan da kalitelisini yazacağım diye çırpınıp duruyoruz, aşikar. Bir yerden sonra tükendiğini, artık yazacak birşeylerin kalmadığını düşünüyor ve pes etmeye yüz tutuyoruz. Nitekim final çoğu zaman da hüsranla sonuçlanmakla birlikte, bazen de ilahi bir yardımla tutulup kaldırılıyoruz adeta. Makale yazma hususunda hırslandıkça hırslanıyoruz o dakikadan sonra.
Sizlere benim de bu 'git-gel'ler yaşadığım bir dönemde hızır gibi imdadıma yetişip, kaliteli içerik üretmeme neden olan diknotcom'un bir yazısını özgünleştirerek, kardeşimin affına sığınarak sizlerle paylaşma yoluna gitmek istiyorum. Önceki yazılarımdan birinde Blog Dünyasında İçerik Üretimi ve Yönetimi Üzerine Altın Kurallar başlığıyla bir içerik sunmuştum. Okuduğunuz yazının bitimine müteakip söz konusu içeriğimi de okursanız, olaya bakış açınız şüphesiz bir nebze daha genişleyecektir.
Google' dan Büyük Ölçüde İstifade Edebiliriz
Bir konu başlığına sahipsiniz, zihninizin bir yerlerinde bir sözcük ya da sözcük grubu dolaşıyor ancak bir türlü toparlayamıyorsunuz. Ne yapabiliriz? Elbette Google gibi dev bir kaynaktan faydalanabiliriz arkadaşlar.
Google'ın kelime tamamlama özelliğini kullanabiliriz. Aklımızdaki kelime ya da kelime grubunu Google arama motoruna yazarak aratmaksızın, alta sıralanacak olan varyasyonlardan da birer içerik konusu oluşturabiliriz. Kaldı ki, bu varyasyonlar bizlere en popüler seçenekleri sunacaktır.
Şöyle bir örnek ile açıklayabiliriz; Google'a "blog başlığı" yazdığımızda bu sözcük grubu ile ilgili çeşitli varyasyonlar görebiliriz, bunların her biri de makale için birer başlık oluşturabilir bizlere.
Bununla birlikte Youtube da bizlere Google benzeri bir içerik üretme fikri sağlayabilir. Youtube arama motoru kısmına dilediğimiz kelimeyi veya kelime gurubunu yazdığımızda, Google varyasyonları gibi seçenekler sunacaktır bizlere. Dilediğimiz seçenekte karar kılarak içerik üretmeye başlayabiliriz. Aşağıda kısa bir görselini sunuyorum sizlere.
Google Adwords Keywords Tools Kullanabiliriz
Google'ın anahtar kelime aracı bilindik bir uygulama. Bu Google aracı ile kelime ya da kelime gruplarını görebilir, üstelik hazırlayacağımız içerikte yer alan bu türevlerin TBM oranlarını gözlemleyebilir ve bu şekilde en değerli içeriklerimizi oluşturabiliriz.
Linkedin'i Aktif Olarak Kullanıyor Olmamız, İçerik Üretimine Katkı Sağlayacaktır
Malumunuzdur ki Linkedin'de çalışma yaptığınız sektöre ya da alana ait çok sayıda insanın oluşturduğu grup oluşturulmuştur. Takipçisi olduğunuz alana ait tartışma, anket vs. çalışmaların yer aldığı bu grupları gözlemleyerek yeni içerik fikirleri edinebiliriz.
Müşteriyle Temasa Geçerek Fikir Edinebiliriz
Şüphesizdir ki, hakkında herhangi bir sahibi olmadığımız konuda içerik oluşturamayabiliriz. Bundan daha doğal bir şey yoktur. Ne var ki içerik üreticisi olduğumuz müşterimiz ile bire bir temasa geçerek toplantı yapabilir, bunun üzerine onlarında fikirlerine başvurarak ieçriklerimizi oluşturmaya başlayabiliriz.
İçerik Rakiplerimizi Değerlendirebiliriz
Makale üretimi konusunda rakiplerimizi inceleyebilir, içeriklerinden esinlenebiliriz, ama yalnızca esinlenebilir, kopyalama yoluna kesinlikle gidemeyiz. Kaldı ki içeriği tamamıyla kopyalayarak blogunuza yerleştirmemiz, bizleri her daim geriye götüren nedenlerin başında gelebilmektedir.
Nihayetinde ilk hedefimiz, kesinlikle özgün ve kaliteli içerikler olmalıdır. Teşekkür ederim.
İyi Çalışmalar..
Kaynak: http://www.cerezlerim.com/2014/04/kaliteli-icerik-uretmeye-dair-altn.html