Bu yazıyı okumadan önce;


  • Etiketi angarya bir iş olarak görüyorsanız unutun

  • Etiketlemeyi, sitenizin içerik ve indeks sayısını artırıcı bir yöntem olarak görüyorsanız unutun (İndeks sayısından kasıt, ne kadar çok etiket o kadar çok url, teorik olarak öyle ancak bu indeks artırma değil siteyi çöpleştirmektir.)

  • Etiketlemeyi, arama motorlarını kandırarak insanları çekme yöntemi olarak görüyorsanız da unutun.

  • Etiketlemeyi, c/p içeriklerinizi özgünleştirme yöntemi olarak görüyorsanız, unutun.



Peki nedir etiketleme? Etiketleme bence 2 şeydir. Birincisi etiketler mini kategorilerdir, ikincisi kullanıcının arama sonuçları ile içeriğiniz arasındaki köprücüklerdir. Peki bu bilgi neye yarayacak ?

Etiketleme Mantığı

Etiketleri mini kategoriler olarak kullanabilirsiniz. Örneğin Sitenizde Seo adında bir kategori var, on page seo, off page seo vb. etiketler, sizin mini kategorileriniz olur. Bu etiketler, sadece arama motorları için değil, kullanıcılar için de site için de faydalı bağlantılar oluşturur. Kullanıcı yazınıza ulaştı, on page seo ile ilgili daha fazla yazı okuyacak, bu etiket kullancııyı o yazılara yönlendirecektir. Haber sitelerinde kent isimlerinin etiket yapılması, dekorasyon sitelerinde oda ve dekorasyon objelerinin etiket yapılması vs. gibi. Bu mantıkla yapacağınız etiketleme ve bu etiketlemeler için yazı içinde geçen kelimelerde bağlantı oluşturucu bir takım eklentiler (simple tags vb.) ile, bunu başarıyla uygulayabiliriz.

Bir diğer konusu etiketlemeler ile doğru takipçilere ulaşmak. Peki etiketlemeler bizi okura nasıl ulaştırır? Etiketlemenizi aramalara yönelik yapın. Bir tarafa içeriğinizi diğer tarafa, kullanıcının içeriğinizle alakalı bilgilere ulaşmak için yapacağı aramaları koyun. Örneğin bu yazıdaki bilgilere kullanıcı hangi aramalar ile ulaşır? “etiketleme nasıl yapılmalı, en fazla kaç etiket, etiket kullanımı vb.” o zaman etiketlemelerimiz bu şekilde olmalı.

Etiket Sayısı

Etiket sayısını abartmanız, etiketlerde seo bilgileri, seo bilgisi, seo bilgi, seo bilgiler, faydalı seo bilgileri, seo bilgi bıdıbıdısı tarzı onlarca tekrarlar yapmanız vs. sitenizi çöplüğe dönüştürecektir. Bundan kaçınalım. Bunun dışında, 2016, google, güncelleme şeklinde 3 etiket değil de (bunu otomatik etiketleme programları yapıyor, faydasından çok zararlı var) “2016 google güncellemesi” şeklinde tek ve yukarıdaki mantıgımızda uygulanan bir etiket tercih ediniz. Bu doğrultuda oluşturacağınız etiket sayısı ideali 3-5 dir. Ben bir etiket koydum sorun olur mu ? Olmaz, sadece yukarıda saydıgım faydalarını azaltırsınız. 20 etiket koydum yararlı mı? Değil, hadi yazınızın içeriğinize göre (700-750 kelimelik kalabalık bir içerik ise) 6-7 olsun, daha fazla da olmamalı. Kelime sayınız x %1 formulü uygulayabilirsiniz, ancak kelime sayımız ne olursa olsun maksimum sınırımızı 6-7 civarında tutalım mutlaka. Bu oranı bir tekil içerik için düşünmeyin; ne yani 50 kelimelik yazıya 5 etiket girdim ne olacak demeyin, tüme varım yaparsak; site genel içeriğindeki o oranda etiket çöplüğü sağlıksızdır.

Etiket Bulucu & Etiket- İçerik Alakası

Yukarıdaki mantıklar ile etiket oluşturmak ve simpe tags gibi eklentiler ile etiketler – yazılar arasında köprüler oluşturmak yeterlidir. Yok efendim yazıda en çok geçen kelimeler etiket olur diyip etiketleri yazıda ilgili ilgisiz yerlere sıkıştırıp dil bilgisinden, metin mantık ve anlamından uzak botlara hitap eden içerikler üretmeyiniz. Doğal, insanlara yönelik olun. Bakın ben bu yazıya 2 tane etiketleme nasıl olmalı kalıbı sığdırdım mı ? Hayır, gerek yok, faydası yok, zararı çok.

Bonuslar :
Etiketleme bir site dilidir, başladığınmız mantık ile devam edin, tutarlı olun.
Etiketlemede noktalama işaretleri kullanmayın
http://www.okck.net/2010/11/bloglamada-etiketleme-tavsiyeleri-1.html adresinde bu yazıma ele almadığım pek çok ufak detay hakkında bilgi verilmiş, şimdi olmasa bile yer imlerine ekleyip bir ara okumanızı tavsiye ederim.
Başarılı Etiketlemeler

kaynak