“Bu alan adına proje yapacağım” ben dahil alan adı yatırımcılığı veya ticareti yapmaya başlayanları en sık kullandığı cümledir bu. Başlangıçta doğru alan adına yatırım yapmayı bilmeyenler ya kendileri domain üretirler yada her gün düşen yüzlerce domain içerisinden kendilerine güzel gelen domainleri almaya çalışırlar. Öyle ki düşen domainler içerisinde gerçekten de emek verilirse kulağa hoş gelen, başarılı olabilecek çok fazla alan adı olabilmekte. Ama şunu unutmamalıyız ki gerçekten alınmaya değer alan adları zamanında alınmış. Alan adı yatırımcılığına yeni başlayan arkadaşlar saatlerini yeni bir alan adı üretmek için harcarlar veya kendilerine göre en güzel domaini belirleyip kaydederler. Alırken akıllarında iki düşünce vardır.

1-Bu alan adını çok iyi bir fiyata istediğime satarım

2-Eğer satamazsam da kesinlikle kendim projelendiririm.

Veya neden aldın bu domaini, para etmez ki dediğinizde veya sorduğunuzda “ bu alan adında çok iş var. Beni buna çeken anlamadığım bir tılsım var. Hissediyorum çok iyi bir fiyata satılacak bu. Hem hiçbir şey olmazsa kendim projelendiririm.” derler. Bu şekilde farkında olmadan onlarca domain alınır. Sonra bir bakılır ki portföy şişmiş yüzlerce alan adı olmuş. Ve işin üzücü tarafı ise büyük umutlarla alınan domaine hiç teklif gelmemiş olması. Alan adı yatırımcılığına başlayan birisinin kesinlikle bana göre güzel şeklinde bir yaklaşımdan vaz geçmesi gerekiyor. Çünkü bizler alan adını kendimiz için değil, başkaları için yani onlara satmak için alıyoruz. Onlar gibi düşünmeli, onlar gibi bakmalıyız. Bir diğeri hiçbir şey olmazsa ben projelendiririm düşüncesinden de kaçınılması gerekiyor. Ama eğer gerçekten bir proje yapacaksanız o zaman söylenecek sözümüz olmaz tabi. Ben projelendiririm diyen birinin aslında hiçbir proje yapmadığını görürsünüz. Sahi bir insan kaç yakın zaman aralıklarında kaç proje yapabilirki.10, 20, 30 veya daha fazla.

Kişiden kişiye değişmekle beraber bana göre iyi bir projede bir çok unsur bulunmakta.

1-İyi bir alan adı

2-İyi bir yazılım bilgisi

3-iyi bir Google bilgisi (adwords, adsense ve diğer Google servisleri)

4-Tanıtım yapmak için veya içerik eklemek için zengin bir kelime hazinesi ve iyi bir makale yazarlığı

5-Tanıtım, hosting ve diğer harcamalar için sağlam bir bütçe

Bir insanın yukarıda sayılan beş özelliğe sahip olmasıyla yapamayacağı, başarıya ulaştıramayacağı proje olmaz bana göre. Ama eğer bunlardan biri veya bir kaçına sahip değilseniz bu bileşenleri bir çizgide buluşturmanız zor olabiliyor. Kendimden örnek verecek olursam net uzantılı bir jenerik domain almıştım. Alırken de aslında projelendiririm demiştim. Web tasarım veya kodlama bilgim olmadığı için bu işi yapan kişilerle görüşüp birisiyle şu kadar zamanda teslim ederim diyerek anlaştım. Aslında yukarıda sayılan bir çok şeye sahiptim. İyi bir alan adı, Google bilgisi, az çok içerikte ekleyebiliyorum, tanıtım için falan bir miktar da bütçe ayırmıştım. Ama tek eksiğim yazılım bilgimin olmaması idi. Aradan zaman geçti o kişi belirtilen zamanda siteyi teslim edemedi (gerçi halen daha etmedi ya) bu proje işlerinde araya öngörülenden fazla zaman girince insan projeden soğuyabiliyor veya ilgisi başka alanlara kayabiliyor.

Sonuç itibariyle işin özü Alan adı yatırımcılığı zamanla tecrübe kazanılan, zamanla bir çok bilgi öğrenilen bir sektör. Zamanla bir ay önce aldığınız domaini beğenmeyebiliyorsunuz. Bunu neden aldım diye kendinize kızıyorsunuz. Bu yüzden paramızı boşa harcamamak adına, sağlam yatırımlar yapmak adına gerçekten proje yapmayacaksak daha sektörel, daha ticari ve daha rahat satılabilecek alan adlarına yönelmemiz gerekiyor. Güzel domainlere sahip olmanız, ve karlı yatırımlar yapmanız dileğiyle.