Search console farklı bir dizayn düşünüyor gibi bilemiyorum.
Tabii ki esas hedef search console değil.
Ceza yedi zaten yakın zamanda. Cezanın acısı diyeceğim, olmayacak :) Çünkü cezaları hesaplayarak hareket ediyorlar bilinçli bir şekilde.
Ancak şunu net söyleyebilirim; daha önce Adwords reklam kullanan sitelerin reklamı bittiğinde direkt gerileme oluyor, bu hep vardı. Bu sefer sanki reklamı bırakan siteleri cezalandırıyor gibi bir hareket gözlemliyorum. Bu yüzden Adwords reklam kullanımını tavsiye etmiyordum, daha da netleşti benim gözümde.
Hangisi idi şu an hatırlamıyorum Neil idi sanırım eski yazılarından birinde google sadece reklam odaklı çalışır diye yazıyordu. Bu yüzden ana anahtar kelime yerine alt anahtar kelimeye odaklanırsanız yükselirsiniz diyordu. Gayet mantıklı bir yaklaşım. Çünkü kendisi de aynı odakta çalışıyor dikkat ettiğim kadarı ile.
Artık sitelerin (özellikle mobil kullanımda) hızlı açılması iyice şart oldu. Haber sitelerine göre kıyaslamayın ama bunu. Çünkü onların ziyaretçileri neredeyse sabit, dolayısı ile hit açısından değerli siteler ve maalesef yararlı kaynak olarak görülüyor google efendi tarafından.
Ayrıca görsel indexlerin arttığına dikkat ediyorum son zamanlarda. Garip şeyler oluyor yaşayıp göreceğiz :)
Açıkçası ben 08 Mart tarihinden beri hiç güncelleme yapmıyorum içeriklerde. Sadece yeni içerikleri giriyorum ve eskisine oranla daha yavaş olsa da index alıyor. Sabredeceğiz bir süre :)